2 dodatkowe "pociągi uzupełniające" Ostrowiec-Kielce zapowiada dyr.świętojrzyskiego POLREGIO. Nie dało się chociaż tego worowadzić do rozkładu od 13.12.? Zabrać do Krakowa a teraz robić łaskę ze na terenie województwa uzupełnią. Brak słów...
Problem i duże straty w/g PKP przynosiły powrotne kursy z Krakowa. Pełny pociąg był tylko na trasie Kraków-Słomniki-Kielce, a potem skład do Ostrowca jechał niemal pusty. To samo od Ostrowca prawie pusty, a ludzie dopiero wsiadali przez Krakowem. Stąd taka decyzja.
Zauważyli to dopiero po kilku latach? Coś trudno w to uwierzyć. Na tym polega państwowa kolej, że nawet tam, gdzie jeździ kilka osób, kolej kursuje. Polska, jak zwykle inna.
Tylko, że to nie jest państwowa kolej.
Bez problemu można sprawdzić, kto zarządza Polregio, kto i ile ma udziałów i dowiedzieć się, że z PKP mają tyle wspólnego, że jeżdżą po torach.
"GO" piszę , że poszło o to iż wszystkie połączenia były POLREGIO a Kraków chciał też aby były Koleje Małopolskie (wpĺywy z biletów do spółki). Trzeba było na przemian kursować w takim razie.
Jeszcze rok temu np z Kielc do Katowic przez Włoszczowę , Zawiercie kursował pociąg przyspieszony i właśnie tak to wyglądało , że raz jechał POLREGIO a raz Kolei Śląskich.
A który to rząd rozbił PKP i porobił spółki, które walczą ze sobą?