Poniżej zamieszczam treść odwołania do Wojewody od decyzji-uchwały Rady Miasta pojętej na sesji w dniu 12 kwietnia 2007r.w sprawie wyboru Naczelnika WSO w Urzę
dzie miasta w Ostrowcu Św.
Pan
Wojewoda Świętokrzyski
ODWOŁANIE
od stanowiska zajętego przez Radę Miasta
Ostrowca Sw. podczas sesji w dniu 12 kwie-
tnia 2007r. oraz od pisma Pana Przewodni-
czącego Rady Miasta Mirosława Zgadzajskie-
go,będącego "luźną"odpowiedzią w przedmio-
cie nieprawidłowości dotyczących przeprowa-
dzonego konkursu w kwestii naboru na wolne
stanowisko urzędnicze Naczelnika Wydziału
Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta w
Ostrowcu Św.
Jednocześnie wnoszę do Pana Wojewody o wszczę
cie postępowania nadzorczego w sprawie zajętego stano-
wiska-w związku z pismem Prezydenta Miasta Ostrowca
Św.-przez Radę Miasta na sesji Rady w dniu 12 kwietnia
2007r. wyrażonego w głosowaniu w przedmiotowej sprawie.
UZASADNIENIE
W dniu 13 kwietnia 2007r. otrzymałem pocztą elektro
niczną informację od Pana Przewodniczącego Rady Miasta
Mirosława Zgadzajskiego o odbyciu sesji Rady Miasta w dniu 12 kwietnia 2007r. podczas której,po zapoznaniu się
z wyjaśnieniami Prezydenta Miasta Pana Jarosława Wilczy-
ńskiego,zostało podjęte stanowisko w kwesii zawiadomie-
nia złożonego do Wojewody zakwalifikowanego jako"ska-
rga".
Jednocześnie w dniu 17 kwietnia 2007r.,również drogą elektroniczną,otrzymałem od Pana Przewodniczące-
go Rady Miasta informację,iż decyzja Rady Miasta podjęta
na sesji Rady w dniu 12 kwietnia 2007r.jest ostateczna i
nie przysługuje od niej odwołanie.
Przed wdaniem się w spór co do istoty sprawy,niezbę-
dnym jest wyjaśnienie kwestii"skargi",decyzji podjętej przez Radę Miasta-a będącej"luźnym"pismem skierowanym
do adresata przez Pana Przewodniczącego Rady Miasta,
oraz samego odwołania się,błędnie rozumianego i nie mają
cego uzasadnienia prawnego jako niezaskarżalnego według Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej.
Rada Miasta oraz jej Przewodniczący,uznali zawiadomie
nie złożone do Wojewody za skargę,którą rozpoznali w try
bie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art.233 Kodeksu postępowania administracy-
jnego(Dz.U.z 2000r.,Nr 98,poz.1071 ze zm.)skarga w spra-
wie indywidualnej,która nie była i nie jest przedmiotem po-
stępowania administracyjnego,powoduje wszczęcie postę-
powania,jeżeli została złożona przez stronę.Jeżeli skarga
taka pochodzi od innej osoby,może spowodować wszczę-
cie postępowania z urzędu.
Natomiast,zgodnie z art.238 par.1 K.p.a.,zawiadomie-
nie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać uza-
sadnienie faktyczne i prawne.
Zawiadomienie Pana Przewodnivzącego Rady Miasta o
sposobie załatwienia sprawy nie zawiera ustawowych wy-
mogów,co stanowi naruszenie przepisów prawa materia-
lnego okreslonych w K.p.a.
Brak oznaczenia-formy zajętego stanowiska przez radnych miejskich podczas sesji w dniu 12 kwietnia 2007r.
pozwala wnioskować,iż radni wyrazili swoje stanowisko w
formie uchwały,czy też zarządzenia.
Wprawdzie obowiązek sporządzenia uzasadnienia uchwały nie został przez ustawodawcę wprost ustanowio-
ny,jednakże można go wyprowadzić w drodze wykładni
celowościowej.
Powyższa kwestia była przedmiotem rozważań nie tylko
doktryny,ale i orzecznictwa sądowego.
I tak: wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia
22 czerwca 2005r.-Sygn.I OSK 296/05 stanowi,iż"w demo-
kratycznym państwie prawa nie istnieje kategoria"swobo-
dnego uznania" administracji,każde rozstrzygnięcie organu
administracji publicznej powinno być oparte na konkretnej
podstawie prawnej oraz zostać wydane po rozważeniu ca-
łego materiału w sprawie".
"Zgodnie z kolei z zasadą związania organów admini-
stracyjnych prawem,wyrażoną w art.7 Konstytucji RP,orga-
ny administracji publicznej powinny uzasadniać każde ro-
zstrzygnięcie poprzez odwołanie się do prawa,w tym ro-
zstrzygnięcia również uznaniowe,które nie powinny być
arbitralne.Uzasadnienie aktu jakim jest uchwała,pozwala na zweryfikowanie jej prawidłowości."
Jak z powyższego orzeczenia wynika,informacja mi prze-
słana przez Pana Przewodniczącego Rady Miasta(opubliko-
wana również w Gazecie Ostrowieckiej z dnia 16 kwietnia
2007r Nr 16(2713)) narusza wskazane reguły i zasady pra-
wne.
Jeżeli Rada Miasta podjęła rozstrzygnięcie w formie decy
zji-co wynika z pisma Pana Przewodniczącego Rady Miasta
z dnia 17 kwietnia 2007r.-to w tym zakresie ma zastosowa
nie Dział II,Rozdział 7 Kodeksu postępowania administra-
cyjnego.
Według art.107 par.1 K.p.a.-Decyzja powinna zawierać:
oznaczenie organu administracji państwowej,datę wydania
oznacenie strony lub stron,powołanie podstawy prawnej,
rozstrzygnięcie,uzasadnienie faktyczne i prawne,pouczenie
czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie.podpis; par.3-
uzasadnienie faktyczne decyzji powinno w szczególności
zawierać wskazanie faktów,które organ uznał za udowo-
dnione,dowodów na których się oparł,oraz przyczyn,z po-
wodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mo
cy dowodowej,zaś uzasadnienie prawne-wyjaśnienie po-
dstawy prawnej decyzji z przytoczeniem przepisów prawa.
Jak z powyższego wynika,również i ten wymóg prawny
pismo Pana Przewodniczącego Rady Miasta z dnia 13 kwie
tnia 2007r.(przytoczone w Gazecie Ostrowieckiej z dnia 16
kwietnia 2007r.)nie zawiera powyższych wymogów i je łamie.
Dodatkowo błędna informacja Pana Przewodniczącego
w pismie z dnia 17 kwietnia 2007r co do niezaskarżalności
podjętej decyzji,szkodzi stronie i wprowadza ją w błąd co
do przysługujących jej uprawnień.
Co się zaś tyczy odwołań-to zgodnie z art.127 par.1 K.p.
a.(przyjmując za pewnik twierdzenie Pana Przewodniczące
go o podjęciu przez Radę decyzji)-od decyzji wydanej w pie
rwszej instancji służy stronie odwołanie tylko do jednej
instancji;par.2-właściwy do rozpatrzenia odwołania jest
organ administracji państwowej wyższego stopnia,chyba że ustawa przewiduje inny organ odwoławczy.
Stwierdzenie Pana Przewodniczącego,iż decyzja Rady
Miasta jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie,
jest błędne i bezzasadne.
Dziwi fakt,iż Pan Przewodniczący Rady nie zna obowią-
zujacego orzecznictwa w tej materii,a Jego stanowisko nie
znajduje żadnego logicznego i racjonalnego wytłumaczenia
Zgodnie bowiem z wyrokiem Naczelnego Sądu Admini-
stracyjnego z dnia 22 czerwca 2005r.-SygnI OSK 296/05-
"jeśli wola organu gminy otrzymała forme prawną aktu władczego opartego w przepisach prawa administracyjne-
go,to niezależnie od charakteru kształtowanych stosunków
prawnych i ich skutków,akt ten podlega nadzorowi admini-
stracyjnemu".
Przyjmując zaś,iż radni na sesji odbytej w dniu 12 kwie-
tnia 2007r. podjęli uchwałę w przedmiotowej sprawie,to
stwierdzenie Pana Przewodniczącego o niezaskarżalności
podjętego stanowiska przez radnych prowadzi do pozba-
wienia środków nadzoru w postaci stwierdzenia nieważno-
ści uchwał ich funkcji prawnej-eliminowania z obrotu prawnego aktów wadliwych.
Z tych to też względów w ustawie z dnia 8 marca 1990
r. o samorządzie gminnym(Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.1591
ze zm.) znajduje się rozdział 10-Nadzór nad działalnością
gminną,sprawowany przez Wojewodę.
Przepis art.90 ustawy o samorządzie gminnym nakazu-
je przekazywanie organowi nadzoru-Wojewodzie-uchwał
Rady.
A contario-jeżeli radni wydali zarządzenie(lub Prezydent)
to zgodnie z postanowieniem Naczelnego Sądu Administra
cyjnego z dnia 18 maja 2006r.-Sygn. I OSK 55/06-"określo-
ny w art,91 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzą-
dzie gminnym(Dz.U. z 2001r.,Nr 142,poz.1591 ze zm.) 30
dniowy termin do stwierdzenia przez organ nadzoru we własnum zakresie nieważności zarządzenia organu gminy,
które nie podlega obowiązkowi przedłożenia organowi nadzoru w myśl art.90 ust.1 tej ustawy,rozpoczyna bieg od
dnia faktycznego doreczenia takiego zarządzenia organowi
nadzoru,niezależnie od tego,kto owego doręczenia doko-
nał".
Powołując się choćby na ten przepis-zwracam się do Pana
Wojewody z powyższym odwołaniem i wnioskiem.
To tyle,jeżeli chodzi o kwestię nieświadomości prawnej
Pana Przewodniczącego Rady Miasta.
Powracając do meritum sprawy,należy w pierwszej kole
jności powołać się-a która została naruszona-na Uchwałę
Nr LVI/600/2006/Rady Miasta Ostrowca Św. z dnia 25 lipca
2006r. w sprawie Statutu Gminy Ostrowiec Św.
Zgodnie z par.185 pkt 1 w/w uchwały zarządzenia wyda
je Prezydent Miasta,a w par.4-nadzór nad realizacją zarzą-
dzeń Prezydenta Miasta należy do Sekretarza Miasta,zaś
zgodnie z par.234 pkt1-zmiany statutu następują w trybie
właściwym dla jego uchwalenia.
Jak z powyższych przepisów wynika,Sekretarz Miasta ma
"tylko"obowiązek nadzoru nad realizacją zarządzeń wyda-
nych przez Prezydenta.
W żadny wypadku Sekretarzowi Miasta nie przysługuje
prawo dobrowolnej zmiany wydanych zarządzeń,na co wskazuje również przepis par.234 pkt 1 cytowanej uchwały
Zarządzenia Prezydenta podlegają kontroli w trybie na
dzoru sprawowanego przez Wojewodę,a skoro nie zostały
ani zmienione,ani uznane za nieważne,to obowiązują nadal i korzystają z przymiotu jego zgodności z prawem.
Żaden przepis,tak prawa materialnego,jak i procesowe-
go,nie upoważnia Sekretarza Miasta do ingerencji w obo-
wiązujące i wydane zgodnie z prawem zarządzenia Prezy-
denta Miasta.
Nadto,urzędujący Prezydent Miasta Ostrowca Św.Pan
Jarosław Wilczyński,nie posiada żadnych uprawnień wynika
jących z powszechnie obowiązującego prawa w zakresie
stwierdzenia,czy to nieważności zarządzenia wydanego
przez Prezydenta Miasta poprzedniej kadencji w dniu 1 lu-
tego 2006r.,czy też jego niezgodności z rzeczywistym sta-
nem prawnym.
Pan Prezydent Miasta nie wydał zarządzenia dotyczącego
kwestii określonej w zarządzeniu z dnia 1 lutego 2006r.,
przeto i Pana Prezydenta obowiązuje powyższy zapis.
Tak więc twierdzenie Prezydenta Miasta o zgodności z
prawem wyboru Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich
jest niczym nie poparte i sprzeczne z literalnym brzmieniem
wskazywanych przepisów prawnych.
Otóż: cytowana Uchwała Nr LVI/600/2006/ Rady Miasta
Ostrowca Św.,wskazuje w par.185 pkt4 na nadzór Sekreta
rza Miasta nad realizacją zarządzeń Prezydenta.
Zarządzenie Nr I/72/2006 Prezydenta Miasta Ostrowca
Św. z dnia 1 lutego 2006r.w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta w Ostrowcu Św. w par.1 stanowi,iż wpro-
wadza się regolamin naboru na wolne stanowiska urzędni-
cze,zaś w par.2-nadzór nad wykonaniem zarządzenia po-
wierza się Sekretarzowi Miasta.
W par.6 ust.4 w/w zarządzenia,wprowadzającego regu-
lamin naboru ustanawia się,iż "w przypadku,gdy wymogi
formalne spełnia oferta tylko jednej osoby,wówczas można
nie przeprowadzać testu merytorycznego".
Z powyższego jednoznacznie wynika,iż ani komisja ko-
nkursowa,ani też Sekretarz Miasta(będąca członkiem komi-
sji)mieli obowiązek postępować zgodnie z obowiązującym
zarządzeniem Prezydenta z dnia 1 lutego 2006r.Nr I/72/20
06,który to wymóg naruszyli poprzez rezygnacje z określo-
nego w par.6 ust.1 pkt 1 regulaminu naboru z przeprowa-
dzenia testu merytorycznego.
W konkursie na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw
Obywatelskich uczestniczyło 10 osób,a nie jedna,co mogło-
by uzasadniać-zgodnie z par.6 ust.4 regulaminu naboru
odstąpienie od przeprowadzenia testu merytorycznego,bę-
dacego najlepszą metodą sprawdzenia wiedzy uczestni-
ków konkursu.
Rada Masta wyrażając swoją opinię-decyzję,nie oparła
jej na żadnych podstawach prawnych i faktycznych,a wska
zywanych jako bezspornie obowiązujące.
Być może niektórzy radni nie rozumieją powyższych prze
pisów.
Zgodnie bowiem z wyrokiem Naczelnego Sądu Admini-
stracyjnego z dnia 22 czerwca 2005r.-Sygn.I OSK 296/05-
zarządzenia są formą aktu władczego,jednostronnego-no-
rmatywnego(zarządzenia porządkowe),ogólnego-wewnę-
trznego(regulamin Urzędu Miasta i Gminy)
System źródeł powszechnie obowiązującego prawa RP
obejmuje także tzw.akty prawa miejscowego,które stano-
wione są na podstawie i w granicach uprawnień zawartych
w ustawie przez właściwe organy samorządu terytorialne-
go oraz terenowe organy administracji rządowej i obowią-
zują na obszarze działania tych organów(art.87 ust.2 i art.
94 Konstytucji RP).
Zgodnie z powszechnie obowiązującym orzecznictwem
Sądu Najwyższego-orzeczenie Sądu Najwyższego-Izba Pra
cy,Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych z dnia 14
listopada 2002r.-Sygn. III RN 64/02-Sąd Najwyższy orzekł,
iż"zgodnie z wymaganiami zasady demokratycznego państwa prawnego(art.2 Konstytucji RP) oraz zasady pra-
worządności (art.7 Konstytucji RP),akty prawa miejscowego
w tym także przepisy gminne(do których zaliczane są uchwały i zarządzenia)są stanowione wyłącznie na podstawie upoważnień ustawowych oraz wedle zasad i w
trybie określonym w ustawie(art.94 Konstytucji RP oraz odpowiednio art.40-art.42 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym).
Dlatego też zarządzenie Prezydenta-jako akt prawa mie
jscowego-obowiązującego na obszarze właściwości organu
który go wydał,winno być przestrzegane i respektowane-
w szcególności przez Sekretarza Miasta,Prezydenta Miasta
nie wyłączając komisji konkursowej.
Bezspornym jest fakt-co potwierdza również i Prezydent
Miasta Pan Jarosław Wilczyński w piśmie skierowanym do
Przewodniczącego Rady Miasta-naruszenia ustawowych
zasad i norm prawnych,poprzez wybór formy ustnej,która
jest zazwyczaj praktykowana przy naborze na kierownicze
stanowiska,chyba,że uczestniczy w nich powyżej 10 osób.
Należy powtórzyć i przypomnieć,iż w żadnych z obowiązu
jących przepisów prawnych nie znajduje się zapis dotyczą-
cy praktykowania formy ustnej przy naborze na kierowni-
cze stanowiska-a w ręcz przeciwnie-w par.6 ust.4 regulami
nu naboru jednoznacznie wskazuje się o możliwości nieprzeprowadzania testu merytorycznego w przypadku,
gdy wymogi formalne spełnia tylko jedna osoba.
Wybór formy ustnej jest więc dokonany bezprawnie,sa-
mowolnie i niezgodnie z wyżej wskazanym tak orzeczni-
ctwem sądowym,jak i wymogami obowiązującego prawa.
Z tych to też względów-jak to wynika z przytoczonego
orzecznictwa Sądu Najwyższego z dnia 14 listopada 2002r-
zarzucam naruszenie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samo
rządzie gminnym(tekst jednolity:Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.
1591 ze zm.)-art.33 ust.1i5 oraz ustawy z dnia 22 marca
1999r. o pracownikach samorządowych(Dz.U.z 2001r.,Nr
142,poz.1593 ze zm.)-art.3a-3d.
Należy również odnieść się do wyjaśnień Pana Prezyde-
nta Miasta Ostrowca Św.Jarosława Wilczyńskiego przesła-
nych Przewodniczącemu Rady Miasta w których stwierdza,
iż zarzuty podniesione w zawiadomieniu skierowanym do
Wojewody są "śmieszne"-jak wnioskować można-"rozśmie
szyły"Pana Prezydenta.
Jak można określić osobę,która świadomie lub nie ,
potwierdza fakt naruszenia przytoczonych przepisów pra-
wnych(w szcególności wybór formy ustnej z naruszeniem
zarządzenia Prezydenta Miasta z dnia 1 lutego 2006r.i wy-
danym na jego podstawie regulaminem naboru),a która na-
stępnie "cieszy się",została"rozśmieszona" z takiego naru-
szenia?.
Tą kwestię-postawę Pana Prezydenta Masta Ostrowca
Św. wobec prawa-pozostawiam do rozważenia przez Pana
Wojewodę.
"Śmieszne"jedynie jest to,iż Pan Prezydent i Przewodni-
czący Rady Miasta Ostrowca Św.mówią o rygorystycznym
podejściu Naczelnika WSO do przepisów prawa.
Czyżby wyróżniali sposoby przestrzegania prawa?.
Prawo(ogół norm,zasad i reguł) albo się przestrzega,
albo się nie przestrzega.Jeżeli się prawa nie przestrzega,to
się go łamie,narusza-a jeżeli się go narusza-to ponosi się
(lub powinno się przynajmniej liczyć z tym) odpowiednie konsekwencje przewidziane w przepisach prawa.
Jeżeli Pan Prezydent oraz Przewodniczący Rady Miasta
nie wiedzą jak postępować w takich przypadkach-naruszeń
prawa-powinni skierować pismo do organów wymiaru spra
wiedliwości w celu wyjaśnienia zawartych w nim zarzutów.
Z tych to też względów,przyjmując,iż Rada Miasta podję-
ła uchwałę,zarzucam jej nienależyte wyjaśnienie sprawy-
powierzchowne i jednostronne zbadanie zawiadomienia
skierowanego do Pana Wojewody,naruszenie przez Radę
Miasta ogólnych dyrektyw wydawania aktów prawnych,dy-
rektyw proceduralnych,a w szczególności naruszenie norm
prawa materialnego-należycie przytoczonych i uzasadnio-
nych,tak prawnie,jak i faktycznie-w postaci:
-Ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.1591 ze zm.)-art.33 ust.1i5;
-Ustawy z dnia 22 marca 1999r. o pracownikach samorzą-
dowych(Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.1593 ze zm.)-art.3a-3d:
-Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego(Dz.U.z
2000r.,Nr 98,poz.1071 z późn,zm.)-w zakresie i granicach
określonych w uzasadnienie odwołania,a dotyczących decy
zji,odwołań i skarg; -Uchwały Rady Miasta Ostrowca Sw.
Nr LVI/600/2006/z dnia 25 lipca 2006r. w sprawie Statutu
Gminy Ostrowiec Św.-par.185 pkt4 w związku z zarządze-
niem Prezydenta Miasta Nr I/72/2006 z dnia 1 lutego 2006r
-par.2 oraz wydanym na jego podstawie Regulaminem na-
boru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta w
Ostrowcu Św.-par.6 ust.4.
Jednocześnie składając powyższe pismo,wnoszę o wszczęcie postepowania nadzorczego przez Pana Wojewo
dę w sprawie stwierdzenia nieważności "tworu"prawnego
stworzonego przez Radę Miasta Ostrowca Św. obradującą
w dniu 12 kwietnia 2007r. pod przewodnictwem Pana
Mirosława Zgadzajskiego.
jezuuu jakie to skomplikowane :-)
a jak się Tobie wydaje,że co to jest?
czy wojewoda dał ci odpowiedź i zainteresował się łamaniem prawa w UM
z tego wynika ,że uchwała została wydana z naruszeniem prawa tak jak cały lipny konkurs na stanowisko,próbowałeś się odwołać i co dalej?
Co to ma być?
Jest to wytłumaczenie przepisów prawnych,z którymi powinni zapoznać się radni miejscy w celu niedopuszczenia tworów prawnych;opisanych w tym temacie.
Weryfikacji powinny ulec nie tylko,opisany konkurs ale i wszystkie inne.
Co na to Wydział Prawny Urzędu Miasta???
Co na to Wydział Prawny Urzędu Miasta???
z tego wszystkiego, jeden wniosek, radni od lat ci sami i nie potrafią się do tej pory zaznajomić z prawem w stopniu dostatecznym a gdzie są prawnicy zatrudnieni w UM za grube pieniądze
właśnie tak łamie się prawo przy wszelkiego rodzaju konkursach,przetargach przez osoby zasiadające w UM i przez nas wybrane,mają za nic przepisy prawa i konstytucję przykład konkursu na dzienny dom i świetlicę środowiskową prow.przez PKPS konkurs w Urzędzie Skarbowym i wszystkie inne opisane na forum
Prawnicy UM milczą,Dziennikarze nie zauważyli, pracownicy nie wychylą się,Radni się nie znają na przepisach prawnych.Psy szczekają a karawana jedzie dalej,
A Wy młodzi wykształceni won z tego miasta! I to Wam się podoba?
nam się to nie podoba ale nic nie możemy zrobić bo takimi sprawami się interesuje waskie grono ludzi oburzonych takimi działaniami władzy, a reszta interesuje się głupotami o czym świadczy to forum
znam człowieka który pisał to odwołanie , wykształcony i dalej się kształci,został w Ostrowcu bo tu jest jego miasto i nie może znaleźć pracy bo nie ma znajomości a konkursy są dla znajomych, a on ze swoją wiedzą jest za mądry i zatrudnienie go jest zagrożeniem dla piastujących stanowiska
To może być kamień milowy w walce o przejrzystość konkursów na obsadę stanowisk urzędniczych.
Szacun dla autora choćby za to że mu się chciało.
Wielki szacunek i dla Pana (US kielce)
może znajdą się inni ludzie i opiszą swoje perypetie z urzędasami,nadchodzą nowe wybory,może z tego wątku dowiemy się jakie im zadawać pytania i może wreszcie myślący obywatele Ostrowca ( za czasów mojej babci "być obywatelem Ostrowca to był honor ") zjednoczą się i coś zrobią z urzędasami i zaczną zadawać niewygodne pytania
ja na miejscu naszego prezydenta z miejsca bym zwolnił całe grono niedouczonych prawników i zatrudnił człowieka ale lepie pozatrudniać samych nauczycieli - pewnie niedouczonych
Najciekawsze w tym wszystkim jest to,że autor tego wątku jest bezrobotnym,bez prawa zatrudnienia w Urzędzie Miasta i zakładach mu podległych.Stwierdzenie pana prez.Wilczyńskiego,p.Salamon-Dębniak i p.Przewodniczącego RM Kotasiaka.
Ma wykształcenie prawnicze i nie jest nauczycielem.