Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy uważasz, że dobrze zagłosowałeś w kwietniu wybiarając obecnie rządzących?
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.

Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

Ilość postów: 23 | Odsłon: 15263 | Najnowszy post
  • Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

    Poniżej zamieszczam treść odwołania do Wojewody od decyzji-uchwały Rady Miasta pojętej na sesji w dniu 12 kwietnia 2007r.w sprawie wyboru Naczelnika WSO w Urzę

    dzie miasta w Ostrowcu Św.

    Pan

    Wojewoda Świętokrzyski

    ODWOŁANIE

    od stanowiska zajętego przez Radę Miasta

    Ostrowca Sw. podczas sesji w dniu 12 kwie-

    tnia 2007r. oraz od pisma Pana Przewodni-

    czącego Rady Miasta Mirosława Zgadzajskie-

    go,będącego "luźną"odpowiedzią w przedmio-

    cie nieprawidłowości dotyczących przeprowa-

    dzonego konkursu w kwestii naboru na wolne

    stanowisko urzędnicze Naczelnika Wydziału

    Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta w

    Ostrowcu Św.

    Jednocześnie wnoszę do Pana Wojewody o wszczę

    cie postępowania nadzorczego w sprawie zajętego stano-

    wiska-w związku z pismem Prezydenta Miasta Ostrowca

    Św.-przez Radę Miasta na sesji Rady w dniu 12 kwietnia

    2007r. wyrażonego w głosowaniu w przedmiotowej sprawie.

    UZASADNIENIE

    W dniu 13 kwietnia 2007r. otrzymałem pocztą elektro

    niczną informację od Pana Przewodniczącego Rady Miasta

    Mirosława Zgadzajskiego o odbyciu sesji Rady Miasta w dniu 12 kwietnia 2007r. podczas której,po zapoznaniu się

    z wyjaśnieniami Prezydenta Miasta Pana Jarosława Wilczy-

    ńskiego,zostało podjęte stanowisko w kwesii zawiadomie-

    nia złożonego do Wojewody zakwalifikowanego jako"ska-

    rga".

    Jednocześnie w dniu 17 kwietnia 2007r.,również drogą elektroniczną,otrzymałem od Pana Przewodniczące-

    go Rady Miasta informację,iż decyzja Rady Miasta podjęta

    na sesji Rady w dniu 12 kwietnia 2007r.jest ostateczna i

    nie przysługuje od niej odwołanie.

    Przed wdaniem się w spór co do istoty sprawy,niezbę-

    dnym jest wyjaśnienie kwestii"skargi",decyzji podjętej przez Radę Miasta-a będącej"luźnym"pismem skierowanym

    do adresata przez Pana Przewodniczącego Rady Miasta,

    oraz samego odwołania się,błędnie rozumianego i nie mają

    cego uzasadnienia prawnego jako niezaskarżalnego według Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej.

    Rada Miasta oraz jej Przewodniczący,uznali zawiadomie

    nie złożone do Wojewody za skargę,którą rozpoznali w try

    bie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.

    Zgodnie z art.233 Kodeksu postępowania administracy-

    jnego(Dz.U.z 2000r.,Nr 98,poz.1071 ze zm.)skarga w spra-

    wie indywidualnej,która nie była i nie jest przedmiotem po-

    stępowania administracyjnego,powoduje wszczęcie postę-

    powania,jeżeli została złożona przez stronę.Jeżeli skarga

    taka pochodzi od innej osoby,może spowodować wszczę-

    cie postępowania z urzędu.

    Natomiast,zgodnie z art.238 par.1 K.p.a.,zawiadomie-

    nie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać uza-

    sadnienie faktyczne i prawne.

    Zawiadomienie Pana Przewodnivzącego Rady Miasta o

    sposobie załatwienia sprawy nie zawiera ustawowych wy-

    mogów,co stanowi naruszenie przepisów prawa materia-

    lnego okreslonych w K.p.a.

    Brak oznaczenia-formy zajętego stanowiska przez radnych miejskich podczas sesji w dniu 12 kwietnia 2007r.

    pozwala wnioskować,iż radni wyrazili swoje stanowisko w

    formie uchwały,czy też zarządzenia.

    Wprawdzie obowiązek sporządzenia uzasadnienia uchwały nie został przez ustawodawcę wprost ustanowio-

    ny,jednakże można go wyprowadzić w drodze wykładni

    celowościowej.

    Powyższa kwestia była przedmiotem rozważań nie tylko

    doktryny,ale i orzecznictwa sądowego.

    I tak: wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia

    22 czerwca 2005r.-Sygn.I OSK 296/05 stanowi,iż"w demo-

    kratycznym państwie prawa nie istnieje kategoria"swobo-

    dnego uznania" administracji,każde rozstrzygnięcie organu

    administracji publicznej powinno być oparte na konkretnej

    podstawie prawnej oraz zostać wydane po rozważeniu ca-

    łego materiału w sprawie".

    "Zgodnie z kolei z zasadą związania organów admini-

    stracyjnych prawem,wyrażoną w art.7 Konstytucji RP,orga-

    ny administracji publicznej powinny uzasadniać każde ro-

    zstrzygnięcie poprzez odwołanie się do prawa,w tym ro-

    zstrzygnięcia również uznaniowe,które nie powinny być

    arbitralne.Uzasadnienie aktu jakim jest uchwała,pozwala na zweryfikowanie jej prawidłowości."

    Jak z powyższego orzeczenia wynika,informacja mi prze-

    słana przez Pana Przewodniczącego Rady Miasta(opubliko-

    wana również w Gazecie Ostrowieckiej z dnia 16 kwietnia

    2007r Nr 16(2713)) narusza wskazane reguły i zasady pra-

    wne.

    Jeżeli Rada Miasta podjęła rozstrzygnięcie w formie decy

    zji-co wynika z pisma Pana Przewodniczącego Rady Miasta

    z dnia 17 kwietnia 2007r.-to w tym zakresie ma zastosowa

    nie Dział II,Rozdział 7 Kodeksu postępowania administra-

    cyjnego.

    Według art.107 par.1 K.p.a.-Decyzja powinna zawierać:

    oznaczenie organu administracji państwowej,datę wydania

    oznacenie strony lub stron,powołanie podstawy prawnej,

    rozstrzygnięcie,uzasadnienie faktyczne i prawne,pouczenie

    czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie.podpis; par.3-

    uzasadnienie faktyczne decyzji powinno w szczególności

    zawierać wskazanie faktów,które organ uznał za udowo-

    dnione,dowodów na których się oparł,oraz przyczyn,z po-

    wodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mo

    cy dowodowej,zaś uzasadnienie prawne-wyjaśnienie po-

    dstawy prawnej decyzji z przytoczeniem przepisów prawa.

    Jak z powyższego wynika,również i ten wymóg prawny

    pismo Pana Przewodniczącego Rady Miasta z dnia 13 kwie

    tnia 2007r.(przytoczone w Gazecie Ostrowieckiej z dnia 16

    kwietnia 2007r.)nie zawiera powyższych wymogów i je łamie.

    Dodatkowo błędna informacja Pana Przewodniczącego

    w pismie z dnia 17 kwietnia 2007r co do niezaskarżalności

    podjętej decyzji,szkodzi stronie i wprowadzaw błąd co

    do przysługujących jej uprawnień.

    Co się zaś tyczy odwołań-to zgodnie z art.127 par.1 K.p.

    a.(przyjmując za pewnik twierdzenie Pana Przewodniczące

    go o podjęciu przez Radę decyzji)-od decyzji wydanej w pie

    rwszej instancji służy stronie odwołanie tylko do jednej

    instancji;par.2-właściwy do rozpatrzenia odwołania jest

    organ administracji państwowej wyższego stopnia,chyba że ustawa przewiduje inny organ odwoławczy.

    Stwierdzenie Pana Przewodniczącego,iż decyzja Rady

    Miasta jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie,

    jest błędne i bezzasadne.

    Dziwi fakt,iż Pan Przewodniczący Rady nie zna obowią-

    zujacego orzecznictwa w tej materii,a Jego stanowisko nie

    znajduje żadnego logicznego i racjonalnego wytłumaczenia

    Zgodnie bowiem z wyrokiem Naczelnego Sądu Admini-

    stracyjnego z dnia 22 czerwca 2005r.-SygnI OSK 296/05-

    "jeśli wola organu gminy otrzymała forme prawną aktu władczego opartego w przepisach prawa administracyjne-

    go,to niezależnie od charakteru kształtowanych stosunków

    prawnych i ich skutków,akt ten podlega nadzorowi admini-

    stracyjnemu".

    Przyjmując zaś,iż radni na sesji odbytej w dniu 12 kwie-

    tnia 2007r. podjęli uchwałę w przedmiotowej sprawie,to

    stwierdzenie Pana Przewodniczącego o niezaskarżalności

    podjętego stanowiska przez radnych prowadzi do pozba-

    wienia środków nadzoru w postaci stwierdzenia nieważno-

    ści uchwał ich funkcji prawnej-eliminowania z obrotu prawnego aktów wadliwych.

    Z tych to też względów w ustawie z dnia 8 marca 1990

    r. o samorządzie gminnym(Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.1591

    ze zm.) znajduje się rozdział 10-Nadzór nad działalnością

    gminną,sprawowany przez Wojewodę.

    Przepis art.90 ustawy o samorządzie gminnym nakazu-

    je przekazywanie organowi nadzoru-Wojewodzie-uchwał

    Rady.

    A contario-jeżeli radni wydali zarządzenie(lub Prezydent)

    to zgodnie z postanowieniem Naczelnego Sądu Administra

    cyjnego z dnia 18 maja 2006r.-Sygn. I OSK 55/06-"określo-

    ny w art,91 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzą-

    dzie gminnym(Dz.U. z 2001r.,Nr 142,poz.1591 ze zm.) 30

    dniowy termin do stwierdzenia przez organ nadzoru we własnum zakresie nieważności zarządzenia organu gminy,

    które nie podlega obowiązkowi przedłożenia organowi nadzoru w myśl art.90 ust.1 tej ustawy,rozpoczyna bieg od

    dnia faktycznego doreczenia takiego zarządzenia organowi

    nadzoru,niezależnie od tego,kto owego doręczenia doko-

    nał".

    Powołując się choćby na ten przepis-zwracam się do Pana

    Wojewody z powyższym odwołaniem i wnioskiem.

    To tyle,jeżeli chodzi o kwestię nieświadomości prawnej

    Pana Przewodniczącego Rady Miasta.

    Powracając do meritum sprawy,należy w pierwszej kole

    jności powołać się-a która została naruszona-na Uchwałę

    Nr LVI/600/2006/Rady Miasta Ostrowca Św. z dnia 25 lipca

    2006r. w sprawie Statutu Gminy Ostrowiec Św.

    Zgodnie z par.185 pkt 1 w/w uchwały zarządzenia wyda

    je Prezydent Miasta,a w par.4-nadzór nad realizacją zarzą-

    dzeń Prezydenta Miasta należy do Sekretarza Miasta,zaś

    zgodnie z par.234 pkt1-zmiany statutu następują w trybie

    właściwym dla jego uchwalenia.

    Jak z powyższych przepisów wynika,Sekretarz Miasta ma

    "tylko"obowiązek nadzoru nad realizacją zarządzeń wyda-

    nych przez Prezydenta.

    W żadny wypadku Sekretarzowi Miasta nie przysługuje

    prawo dobrowolnej zmiany wydanych zarządzeń,na co wskazuje również przepis par.234 pkt 1 cytowanej uchwały

    Zarządzenia Prezydenta podlegają kontroli w trybie na

    dzoru sprawowanego przez Wojewodę,a skoro nie zostały

    ani zmienione,ani uznane za nieważne,to obowiązują nadal i korzystają z przymiotu jego zgodności z prawem.

    Żaden przepis,tak prawa materialnego,jak i procesowe-

    go,nie upoważnia Sekretarza Miasta do ingerencji w obo-

    wiązujące i wydane zgodnie z prawem zarządzenia Prezy-

    denta Miasta.

    Nadto,urzędujący Prezydent Miasta Ostrowca Św.Pan

    Jarosław Wilczyński,nie posiada żadnych uprawnień wynika

    jących z powszechnie obowiązującego prawa w zakresie

    stwierdzenia,czy to nieważności zarządzenia wydanego

    przez Prezydenta Miasta poprzedniej kadencji w dniu 1 lu-

    tego 2006r.,czy też jego niezgodności z rzeczywistym sta-

    nem prawnym.

    Pan Prezydent Miasta nie wydał zarządzenia dotyczącego

    kwestii określonej w zarządzeniu z dnia 1 lutego 2006r.,

    przeto i Pana Prezydenta obowiązuje powyższy zapis.

    Tak więc twierdzenie Prezydenta Miasta o zgodności z

    prawem wyboru Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich

    jest niczym nie poparte i sprzeczne z literalnym brzmieniem

    wskazywanych przepisów prawnych.

    Otóż: cytowana Uchwała Nr LVI/600/2006/ Rady Miasta

    Ostrowca Św.,wskazuje w par.185 pkt4 na nadzór Sekreta

    rza Miasta nad realizacją zarządzeń Prezydenta.

    Zarządzenie Nr I/72/2006 Prezydenta Miasta Ostrowca

    Św. z dnia 1 lutego 2006r.w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta w Ostrowcu Św. w par.1 stanowi,iż wpro-

    wadza się regolamin naboru na wolne stanowiska urzędni-

    cze,zaś w par.2-nadzór nad wykonaniem zarządzenia po-

    wierza się Sekretarzowi Miasta.

    W par.6 ust.4 w/w zarządzenia,wprowadzającego regu-

    lamin naboru ustanawia się,iż "w przypadku,gdy wymogi

    formalne spełnia oferta tylko jednej osoby,wówczas można

    nie przeprowadzać testu merytorycznego".

    Z powyższego jednoznacznie wynika,iż ani komisja ko-

    nkursowa,ani też Sekretarz Miasta(będąca członkiem komi-

    sji)mieli obowiązek postępować zgodnie z obowiązującym

    zarządzeniem Prezydenta z dnia 1 lutego 2006r.Nr I/72/20

    06,który to wymóg naruszyli poprzez rezygnacje z określo-

    nego w par.6 ust.1 pkt 1 regulaminu naboru z przeprowa-

    dzenia testu merytorycznego.

    W konkursie na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw

    Obywatelskich uczestniczyło 10 osób,a nie jedna,co mogło-

    by uzasadniać-zgodnie z par.6 ust.4 regulaminu naboru

    odstąpienie od przeprowadzenia testu merytorycznego,bę-

    dacego najlepszą metodą sprawdzenia wiedzy uczestni-

    ków konkursu.

    Rada Masta wyrażając swoją opinię-decyzję,nie oparła

    jej na żadnych podstawach prawnych i faktycznych,a wska

    zywanych jako bezspornie obowiązujące.

    Być może niektórzy radni nie rozumieją powyższych prze

    pisów.

    Zgodnie bowiem z wyrokiem Naczelnego Sądu Admini-

    stracyjnego z dnia 22 czerwca 2005r.-Sygn.I OSK 296/05-

    zarządzenia są formą aktu władczego,jednostronnego-no-

    rmatywnego(zarządzenia porządkowe),ogólnego-wewnę-

    trznego(regulamin Urzędu Miasta i Gminy)

    System źródeł powszechnie obowiązującego prawa RP

    obejmuje także tzw.akty prawa miejscowego,które stano-

    wione są na podstawie i w granicach uprawnień zawartych

    w ustawie przez właściwe organy samorządu terytorialne-

    go oraz terenowe organy administracji rządowej i obowią-

    zują na obszarze działania tych organów(art.87 ust.2 i art.

    94 Konstytucji RP).

    Zgodnie z powszechnie obowiązującym orzecznictwem

    Sądu Najwyższego-orzeczenie Sądu Najwyższego-Izba Pra

    cy,Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych z dnia 14

    listopada 2002r.-Sygn. III RN 64/02-Sąd Najwyższy orzekł,

    iż"zgodnie z wymaganiami zasady demokratycznego państwa prawnego(art.2 Konstytucji RP) oraz zasady pra-

    worządności (art.7 Konstytucji RP),akty prawa miejscowego

    w tym także przepisy gminne(do których zaliczane są uchwały i zarządzenia)są stanowione wyłącznie na podstawie upoważnień ustawowych oraz wedle zasad i w

    trybie określonym w ustawie(art.94 Konstytucji RP oraz odpowiednio art.40-art.42 ustawy z dnia 8 marca 1990r.

    o samorządzie gminnym).

    Dlatego też zarządzenie Prezydenta-jako akt prawa mie

    jscowego-obowiązującego na obszarze właściwości organu

    który go wydał,winno być przestrzegane i respektowane-

    w szcególności przez Sekretarza Miasta,Prezydenta Miasta

    nie wyłączając komisji konkursowej.

    Bezspornym jest fakt-co potwierdza również i Prezydent

    Miasta Pan Jarosław Wilczyński w piśmie skierowanym do

    Przewodniczącego Rady Miasta-naruszenia ustawowych

    zasad i norm prawnych,poprzez wybór formy ustnej,która

    jest zazwyczaj praktykowana przy naborze na kierownicze

    stanowiska,chyba,że uczestniczy w nich powyżej 10 osób.

    Należy powtórzyć i przypomnieć,iż w żadnych z obowiązu

    jących przepisów prawnych nie znajduje się zapis dotyczą-

    cy praktykowania formy ustnej przy naborze na kierowni-

    cze stanowiska-a w ręcz przeciwnie-w par.6 ust.4 regulami

    nu naboru jednoznacznie wskazuje się o możliwości nieprzeprowadzania testu merytorycznego w przypadku,

    gdy wymogi formalne spełnia tylko jedna osoba.

    Wybór formy ustnej jest więc dokonany bezprawnie,sa-

    mowolnie i niezgodnie z wyżej wskazanym tak orzeczni-

    ctwem sądowym,jak i wymogami obowiązującego prawa.

    Z tych to też względów-jak to wynika z przytoczonego

    orzecznictwa Sądu Najwyższego z dnia 14 listopada 2002r-

    zarzucam naruszenie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samo

    rządzie gminnym(tekst jednolity:Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.

    1591 ze zm.)-art.33 ust.1i5 oraz ustawy z dnia 22 marca

    1999r. o pracownikach samorządowych(Dz.U.z 2001r.,Nr

    142,poz.1593 ze zm.)-art.3a-3d.

    Należy również odnieść się do wyjaśnień Pana Prezyde-

    nta Miasta Ostrowca Św.Jarosława Wilczyńskiego przesła-

    nych Przewodniczącemu Rady Miasta w których stwierdza,

    iż zarzuty podniesione w zawiadomieniu skierowanym do

    Wojewody są "śmieszne"-jak wnioskować można-"rozśmie

    szyły"Pana Prezydenta.

    Jak można określić osobę,która świadomie lub nie ,

    potwierdza fakt naruszenia przytoczonych przepisów pra-

    wnych(w szcególności wybór formy ustnej z naruszeniem

    zarządzenia Prezydenta Miasta z dnia 1 lutego 2006r.i wy-

    danym na jego podstawie regulaminem naboru),a która na-

    stępnie "cieszy się",została"rozśmieszona" z takiego naru-

    szenia?.

    Tą kwestię-postawę Pana Prezydenta Masta Ostrowca

    Św. wobec prawa-pozostawiam do rozważenia przez Pana

    Wojewodę.

    "Śmieszne"jedynie jest to,iż Pan Prezydent i Przewodni-

    czący Rady Miasta Ostrowca Św.mówią o rygorystycznym

    podejściu Naczelnika WSO do przepisów prawa.

    Czyżby wyróżniali sposoby przestrzegania prawa?.

    Prawo(ogół norm,zasad i reguł) albo się przestrzega,

    albo się nie przestrzega.Jeżeli się prawa nie przestrzega,to

    się go łamie,narusza-a jeżeli się go narusza-to ponosi się

    (lub powinno się przynajmniej liczyć z tym) odpowiednie konsekwencje przewidziane w przepisach prawa.

    Jeżeli Pan Prezydent oraz Przewodniczący Rady Miasta

    nie wiedzą jak postępować w takich przypadkach-naruszeń

    prawa-powinni skierować pismo do organów wymiaru spra

    wiedliwości w celu wyjaśnienia zawartych w nim zarzutów.

    Z tych to też względów,przyjmując,iż Rada Miasta podję-

    ła uchwałę,zarzucam jej nienależyte wyjaśnienie sprawy-

    powierzchowne i jednostronne zbadanie zawiadomienia

    skierowanego do Pana Wojewody,naruszenie przez Radę

    Miasta ogólnych dyrektyw wydawania aktów prawnych,dy-

    rektyw proceduralnych,a w szczególności naruszenie norm

    prawa materialnego-należycie przytoczonych i uzasadnio-

    nych,tak prawnie,jak i faktycznie-w postaci:

    -Ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

    (Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.1591 ze zm.)-art.33 ust.1i5;

    -Ustawy z dnia 22 marca 1999r. o pracownikach samorzą-

    dowych(Dz.U.z 2001r.,Nr 142,poz.1593 ze zm.)-art.3a-3d:

    -Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego(Dz.U.z

    2000r.,Nr 98,poz.1071 z późn,zm.)-w zakresie i granicach

    określonych w uzasadnienie odwołania,a dotyczących decy

    zji,odwołań i skarg; -Uchwały Rady Miasta Ostrowca Sw.

    Nr LVI/600/2006/z dnia 25 lipca 2006r. w sprawie Statutu

    Gminy Ostrowiec Św.-par.185 pkt4 w związku z zarządze-

    niem Prezydenta Miasta Nr I/72/2006 z dnia 1 lutego 2006r

    -par.2 oraz wydanym na jego podstawie Regulaminem na-

    boru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta w

    Ostrowcu Św.-par.6 ust.4.

    Jednocześnie składając powyższe pismo,wnoszę o wszczęcie postepowania nadzorczego przez Pana Wojewo

    w sprawie stwierdzenia nieważności "tworu"prawnego

    stworzonego przez Radę Miasta Ostrowca Św. obradującą

    w dniu 12 kwietnia 2007r. pod przewodnictwem Pana

    Mirosława Zgadzajskiego.

    Gość
    Zgłoś
    Odpowiedz
    • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

      jezuuu jakie to skomplikowane :-)

      Gość_fb
      Zgłoś
      Odpowiedz
      • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

        co to ma byc???

        Gość_yes
        Zgłoś
        Odpowiedz
        • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

          a jak się Tobie wydaje,że co to jest?

          Gość
          Zgłoś
          Odpowiedz
          • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

            czy wojewoda dał ci odpowiedź i zainteresował się łamaniem prawa w UM

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

              z tego wynika ,że uchwała została wydana z naruszeniem prawa tak jak cały lipny konkurs na stanowisko,próbowałeś się odwołać i co dalej?

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
          • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 7

            Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

            Co to ma być?

            Jest to wytłumaczenie przepisów prawnych,z którymi powinni zapoznać się radni miejscy w celu niedopuszczenia tworów prawnych;opisanych w tym temacie.

            Weryfikacji powinny ulec nie tylko,opisany konkurs ale i wszystkie inne.

            Co na to Wydział Prawny Urzędu Miasta???

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

              Co na to Wydział Prawny Urzędu Miasta???

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
            • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 9

              Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

              z tego wszystkiego, jeden wniosek, radni od lat ci sami i nie potrafią się do tej pory zaznajomić z prawem w stopniu dostatecznym a gdzie są prawnicy zatrudnieni w UM za grube pieniądze

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
              • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                właśnie tak łamie się prawo przy wszelkiego rodzaju konkursach,przetargach przez osoby zasiadające w UM i przez nas wybrane,mają za nic przepisy prawa i konstytucję przykład konkursu na dzienny dom i świetlicę środowiskową prow.przez PKPS konkurs w Urzędzie Skarbowym i wszystkie inne opisane na forum

                Gość
                Zgłoś
                Odpowiedz
                • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                  Prawnicy UM milczą,Dziennikarze nie zauważyli, pracownicy nie wychylą się,Radni się nie znają na przepisach prawnych.Psy szczekają a karawana jedzie dalej,

                  A Wy młodzi wykształceni won z tego miasta! I to Wam się podoba?

                  Gość
                  Zgłoś
                  Odpowiedz
                  • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                    nam się to nie podoba ale nic nie możemy zrobić bo takimi sprawami się interesuje waskie grono ludzi oburzonych takimi działaniami władzy, a reszta interesuje się głupotami o czym świadczy to forum

                    Gość
                    Zgłoś
                    Odpowiedz
                    • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                      znam człowieka który pisał to odwołanie , wykształcony i dalej się kształci,został w Ostrowcu bo tu jest jego miasto i nie może znaleźć pracy bo nie ma znajomości a konkursy są dla znajomych, a on ze swoją wiedzą jest za mądry i zatrudnienie go jest zagrożeniem dla piastujących stanowiska

                      Gość_sek
                      Zgłoś
                      Odpowiedz
                      • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                        To może być kamień milowy w walce o przejrzystość konkursów na obsadę stanowisk urzędniczych.

                        Szacun dla autora choćby za to że mu się chciało.

                        Gość_Wojtek_68
                        Zgłoś
                        Odpowiedz
                        • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                          Wielki szacunek i dla Pana (US kielce)

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                          może znajdą się inni ludzie i opiszą swoje perypetie z urzędasami,nadchodzą nowe wybory,może z tego wątku dowiemy się jakie im zadawać pytania i może wreszcie myślący obywatele Ostrowca ( za czasów mojej babci "być obywatelem Ostrowca to był honor ") zjednoczą się i coś zrobią z urzędasami i zaczną zadawać niewygodne pytania

                          Gość_sek
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                          ja na miejscu naszego prezydenta z miejsca bym zwolnił całe grono niedouczonych prawników i zatrudnił człowieka ale lepie pozatrudniać samych nauczycieli - pewnie niedouczonych

                          Gość_xxll
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Odwołanie od decyzji Rady Miasta do Wojewody

                          Najciekawsze w tym wszystkim jest to,że autor tego wątku jest bezrobotnym,bez prawa zatrudnienia w Urzędzie Miasta i zakładach mu podległych.Stwierdzenie pana prez.Wilczyńskiego,p.Salamon-Dębniak i p.Przewodniczącego RM Kotasiaka.

                          Ma wykształcenie prawnicze i nie jest nauczycielem.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
1 post w tym wątku został wyłączony z wyświetlania ze względu na sprzeczność z Zasadami Forum lub czasowo. Możesz wyświetlić wątek wraz z tym postem.

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -