Zastanawiam się kiedy prezydent Górczyński wraz z prezesem Kateuszem pomyślą o przywróceniu przystanku autobusowego przed dworcem PKP? Jak wiadomo został on zlikwidowany w momencie w którym kolej w naszym mieście funkcjonowała na poziomie wręcz marginalnym. Obecnie mamy 7 pociągów dziennie a z zapowiedzi spółki InterCity wynika , że od grudnia br. będą przez Ostrowiec kursowały po 2 pary połączeń na linii Warszawa - Przemyśl. Przewozy Regionalne z kolei w związku ze zbliżającym się końcem remontu linii nr.25 również planują uruchomienie pociągów "regio" do Sandomierza. Można powiedzieć , że nie problem pokonać kawałek z przystanku usytuowanego przy dworcu PKS - zgadza się , ale należy pamiętać o osobach niepełnosprawnych oraz starszych dla których pokonanie kładki nad torami jest utrudnione czy wręcz niemożliwe. Pozostaje więc tym ludziom pokonywać znacznie wydłużoną drogę z przystanku przy PUP...
Nie ma najmniejszego sensu. Dojazd jest, dojście też.
Dojazd jest z twojego punktu widzenia.Weż kogoś starszego po uwagę.
Jestem w twoim mniemaniu ten starszy i na dodatek korzystam z PKP
Wydłużać linie o parę kilometrów żeby wsiadła jedna lub dwie osoby to totalny bezsens. Przecież nikt kto wyjdzie z pociągu nie będzie czekał na autobus...
Jeżdzę regularnie i z pociagów wysiada grupa 20-30 osób , do tej liczby należy dodać ludzi , którzy tym autobusem by na pociąg choćby do Kielc , Krakowa (takie obecnie już kursują) przyjechali. Wszystko jest kwestią skomunkikowania (tak jak było przed laty z linią 0) a "wydłuzanie o pare kilometrów"? Wystarczy skręcić z Paulinowa gdzie obecnie autobusy kursują.
,,Przecież nikt kto wyjdzie z pociągu nie będzie czekał na autobus...,, - niby dlaczego nie? Skoro autobusu nie ma to piechotką lub przez tory? Kładka w rozsypce, autobusów brak na taksówkę nie każdego stać.
Dlaczego ma nie czekac? Wystarczy, że autobusy będą skomunikowane z pociągami.
I totalna olewka przez ostrowieckie taxi.
Dokładnie tak - kwestia skomunikowania to żaden problem. Trzeba tylko odrobinę chęci i dobrej woli ze strony władz miasta oraz spółki
Po co tworzyć kolejny kurs do wożenia powietrza po mieście?
Widocznie nie jeździsz PKP, nawet jeśli zaraz po przyjeździe pociągu jest autobus to chętnych na niego niewielu
Ja jeżdzę regularnie i zawsze kilkanaście/kilkadziesiąt osób wsiada i wysiada. Kolej stała się bardzo konkurencyjnym środkiem transportu choćby ze względu na ceny np bilet pkp do Kielc 9zł , bus - 11 , pks - 13. Jeżeli chodzi o Starachowice czy Skarżysko koszt przejazdu 4,5 w pierwszym przypadku , 5,5 w drugim podczas kiedy koszt dotarcia pks-em to 10 i 12zł. Podobnie się m sytuacja jeżeli chodzi o Kraków.
http://www.radio.kielce.pl/post-37777
Jest szansa aby dworzec pkp służył tak pasażerom (parter) a w pozostałej części był zaadaptowany na potrzeby mieszkań socjalnych. W takim wypadku jeszcze bardziej zasadne wydaje się ponowne usytuowanie przystanku mpk przed budynkiem dworca.
A jaki to okręg wyborczy (ulica Kolejowa)? Być może zainteresowanie któregoś z radnych z tamtego rejonu mogłoby pomóc?
Apropo był ktoś dziś na PKP ? Postawili może jakiś słupek chociaż z rozkładem 5-tki? Bo nie wiem czy odjezdza z przed budynku dworca czy po drugiej stronie ulicy tam gdzie lata temu 0-ka kończyła?