Ma powstać już 2027 r. tak obiecuje PiS wczoraj ogłosił to w Jacentowie minister Adamczyk
Jedna jezdnia, znowu byle co, a nie obwodnica. Za rok wybory.
2022 10 04 08:31 https://www.gov.pl/web/gddkia-kielce/przetarg-na-zaprojektowanie-13-kilometrowej-obwodnicy-ostrowca-swietokrzyskiego?fbclid=IwAR0pebML8LBoCPHEE5BikOQhcXJlml-l8n8AAmI9PBMwEqSEoXYoGhP8xMo Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 kilometrów odcinków dróg z układem pasów 2+1. Ich liczba systematycznie się zwiększa od czasu, kiedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad realizuje instrukcją wdrożenia przekroju 2+1 pasowego na sieci dróg krajowych.
Korzystamy z doświadczeń
Przekrój 2+1 pasowy to przekrój drogi, który wyposażony jest naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu. Umożliwia to sprawne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Przekrój ten z uwagi na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz jego efektywność wpasowuje się pomiędzy drogę dwujezdniową, a dwupasową drogę dwukierunkową. Drogi w przekroju 2+1 pasowym zapewniają zdecydowanie wyższy poziom swobody ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w odniesieniu do dwupasowych dróg dwukierunkowych, zwłaszcza, gdy odbywa się nimi wyłącznie ruch pojazdów samochodowych. Takie rozwiązania zastosowano w Skandynawii. Szwedzi po wprowadzeniu przekroju drogi 2+1 odnotowali spadek wypadków. Podobnie dzieje się w Polsce.
*Zgodnie z instrukcją *
GDDKiA, opierając się na doświadczeniach zagranicznych a także na krajowych zdobytych na wdrożonych dotychczas odcinkach o przekroju 2+1, opracowała instrukcję wdrożenia nowego przekroju na sieci dróg krajowych. W instrukcji wpisano parametry techniczne przekroju 2+1 pasowego m.in. szerokość i długość pasów ruchu, długość odcinków do wyprzedzania, twardość poboczy, elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, odcinki przejściowe, zasady typowego oznakowania przekroju 2+1 pasowego, a także kwestie dostępności do drogi.
Dwa pasy na przemian
Jak wygląda jazda po takim odcinku drogi? Powtarzające się co 500 -1 800 metrów dwa pasy ruchu w jednym kierunku, rozdzielone m.in. barierami lub słupkami, ułatwiają bezpieczne wyprzedzenie wolniejszych pojazdów. Kierowca nie musi obawiać się, że w przypadku błędnej oceny odległości zderzy się czołowo z nadjeżdżającym z przeciwka innym użytkownikiem drogi. Poprawia się bezpieczeństwa ruchu drogowego, maleje liczba oraz ciężkość wypadków, eliminowane są nieprawidłowe manewry wyprzedzania, zmniejsza się poziom agresji kierowcy, a zwiększa swoboda ruchu oraz oszczędność czasu przejazdu.
Jak uniknąć zderzenia
Od lat najwięcej wypadków wydarza się na drogach jednojezdniowych z dwoma kierunkami ruchu - ponad 80 procent. Jedną z głównych przyczyn wypadków występujących na drogach jednojezdniowych dwukierunkowych należą jest nieprawidłowe wyprzedzanie. Dlatego szczególnie ważne jest zastosowanie separacji kierunków ruchu, aby wyeliminować lub zminimalizować najcięższe w skutkach zdarzenia drogowe. Gwarancja cyklicznej możliwości realizacji manewru wyprzedzania, bez oddzielenia kierunków ruchu nie wykorzysta w pełni sprawności tego przekroju. Nieodzowna jest też separacja ruchu pieszych i rowerzystów - niechronionych uczestników ruchu drogowego - od przemieszczających się pojazdów.
Oszczędzaj nerwy
Wiele dróg w okolicach skrzyżowań (najczęściej bezkolizyjnych węzłów) budowanych obecnie to trasy dwujezdniowe. Trasy jednojezdniowe, szczególnie obwodnice miast,
coraz częściej mają trzy pasy ruchu w tzw. przekroju 2+1. Oznacza to, że mniej więcej co półtora kilometra naprzemianległe dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Takie rozwiązanie pozwala kierowcom na bezkolizyjne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Wpływa też na płynność ruchu - nie tworzą się długie kolumny pojazdów czyhających na dogodny moment do wyprzedzenia.
I rzecz najważniejsza - zwiększa się bezpieczeństwo ruchu na trasie. Kierowcy mogą racjonalnie zaplanować moment wyprzedzenia na odcinku dwupasmowym. Na pozostałych jednopasmowych odcinkach drogi kierowcy zachowują się spokojniej i nie podejmują nerwowych prób wyprzedzania.
Tego typu rozwiązanie zastosowano na obwodnicach m. in. Żyrardowa, Kępna, Siedlec oraz Olecka i Mrągowa na Mazurach.
Może i tak, może i nie. Nie mniej jednak, w decyzji środowiskowej z 2023 jest jak wół, obwodnica Ostrowca - dwujezdniowa.
Te2+1to nich sobie w du...e wsadzi ,dziadostwo że mi się nie dobrze robi jak robić to coś porządnego 2+2
Obiecanki cacanki, a głupiemu radość. Wiele Pis obiecywał i się nie sprawdziło, tak samo może być z obwodnicą, ale co szkodzi po raz kolejny obiecać i zapewnić sobie wyborców na następną kadencję do Sejmu. To tylko podpisane papiery i mogą nic nie znaczyć.
Jakoś w innych miastach spełniło się to obiecywanie i są piękne obwodnice tylko w Ostrowcu są tacy jak ty pesymiści. Pożyjemy, zobaczymy.
Naczelną i niektórych redaktorów Radia Ostrowiec, mówiąc kolokwialnie krew zalała na wieść o planach budowy dużej obwodnicy - tu trzeba dodać - przez rząd PIS i szukają różnych pretekstów, aby dowieść, że projekt jest mało wiarygodny. Poczynając od wywodów naczelnej w wiadomościach o 14-tej, że w województwie nie wiedzą ile będzie kosztował, że nie ma na razie informacji o źródłach finansowania itp. a na koniec dwóch wtórujących jej panów popisało się nie lada znajomością topografii i jej znaczenia przy budowie dróg. Przecież każdy mieszkaniec wie, ze teren wokół Kunowa i Ostrowca jest mocno zróżnicowany i jest cała masa wzniesień. A więc tekst, że rządzący PIS żyją w jakiejś innej rzeczywistości, bo po co tyle mostów czy wiaduktów, rzuca czerwone światło na ich brak rzetelności w ocenie i medialne upolitycznienie, politowania godne.
A może redaktorzy RO zamiast szczuć słuchaczy na PIS zajęliby się problemem polskiej flagi która powiewa nad siedzibą radia. Jest w takim stanie że urąga to godności. Pomijam, że wywieszenie flagi w takim stanie jest nie zgodne z ustawą o ochronie barw narodowych.
To nie obwodnica, to atrapa. Adamczyk nie powiedział, że będzie to, wbrew decyzji środowiskowej, tylko droga jednojezdniowa i ile będzie kosztować.
2022-10-04, 21:57 Nie pisz głupot jak nie znasz planów.Plany jej były już dawno zrobione a jej realizacja przesunięta do planu rezerwowego.Jest to droga ekspresowa dwujezdniowa w dwóch kierunkach ruchu.
Nie ma decyzji środowiskowej. Co WY piszecie tej, drogi nie będzie najbliższe 20 lat
Prawde trzeba oddac PiS ze dobrą robote zrobili z tą obwodnica. Gratuluje i zycze sukcesow w rozwoju Polski. Bo przeciez to nam wszystkim w koncu sluzy. Dlatego chcialbym aby kazda ekipa przescigala sie w pomyslach co zrobic aby ulepszyc zycie Polek i Polaków. Poki co to PiS bije na glowe ekipe z PO w kwestiach realizacji obietnicy. Pamietam jak na antenie radia TOK FM wysmiewano program 500+ ze to utopia, ze obiecac mozna wszystko. Okazalo sie ze mozna! Czy ktos wtedy z radia TOK FM przeprosil? Tak wiec wszsytko co sluzy obywatelom jest godne podziekowania.