Jedna jezdnia, znowu byle co, a nie obwodnica. Za rok wybory.
Te2+1to nich sobie w du...e wsadzi ,dziadostwo że mi się nie dobrze robi jak robić to coś porządnego 2+2
Ale dla szwabów wtedy jeszcze bardziej opłacalne były stocznie, kopalnie, cukrownie.Wszystko to, co u nas było nierentowne. A kto finansował założony w 1990 roku KLD z Tuskiem na czele?
Niemcy, partia Angeli.
Nie wtrącaj się w sprawy Ostrowca, nie twoja sprawa, bez względu skąd jesteś, z Marsa czy Wenus.
Jak tak czytam to wszystko, myślę sobie, że Polska nie będzie zbyt długo wolnym krajem. Ma zbyt wielu idiotów, którzy są manipulowani przez zdrajców i konfidentów opozycyjnej targowicy.
2014 r.
Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracował nowy wariant przebiegu planowanej obwodnicy Ostrowca. Droga przebiega zdecydowanie bliżej miasta niż pierwotnie zakładano. Trasa omija Wzgórza Kunowskie.
Dodatkowy wariant przebiegu obwodnicy Ostrowca w ciągu drogi krajowej numer 9 został opracowany ze względu na konieczność uwzględnienia nowego obszaru chronionego Natura 2000. Są to wspomniane wcześniej Wzgórza Kunowskie.Nowa propozycja przebiegu drogi została już kilka dni temu zaprezentowana mieszkańcom na spotkaniu w Szewnej.16-kilometrowa obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego jest fragmentem większej inwestycji, jaką jest budowa odcinka nowej trasy Brody - Opatów w ciągu dróg krajowych numer 42 i 9. Cały ten odcinek będzie mieć długość około 26 kilometrów i docelowo w przyszłości ma połączyć nowe przejście przez Starachowice z obwodnicą Opatowa.Projektanci stworzyli dwa warianty przebiegu trasy, które w ubiegłym roku przedstawiono społeczności lokalnej. Pierwszy z nich biegnie od granicy gmin Brody i Kunów do miejscowości Rudka oraz od Jacentowa do granicy gminy Opatów po śladzie drogi istniejącej. Omija Ostrowiec od strony południowo-wschodniej.Wzgórza ominie łukiemWariant drugi jest w zasadzie bardzo podobny do pierwszego z tą tylko różnicą, że założono w nim dodatkowe ominięcie miejscowości Sadowie od strony północno-zachodniej. W ramach tego właśnie wariantu projektanci zaproponowali także inny przebieg samej obwodnicy Ostrowca. Droga ma być zlokalizowana bliżej samego miasta omijając szerokim łukiem Wzgórza Kunowskie. Nowy wariant obwodnicy zaczyna się na wysokości miejscowości Rudka, a kończy w Szewnej. W tych miejscowościach zaplanowano węzły. W ramach inwestycji powstałyby także węzły w Rudniku i Miłkowie oraz skrzyżowania w Nietulisku, Kunowie, Jacentowie i Sadowiu.Ostateczny wariant drogi zostanie wybrany na mocy decyzji środowiskowej wydawanej przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska. Aktualnie trwają prace nad raportem oddziaływania na środowisko tej inwestycji. Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej może być złożony do RDOŚ w połowie bieżącego roku.Po 2013Trwają procedury i prace planistyczne jednak do realizacji samej inwestycji jeszcze droga dość daleka. Wiadomo, że jej budowa może się rozpocząć dopiero po 2013 roku, nie ma jednak ustalonego precyzyjnego terminu ani zagwarantowanych pieniędzy, ponieważ trasa jest na liście rezerwowej do realizacji w ramach unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej.Przyszła droga będzie miała dwie jezdnie i parametry GP, czyli drogi głównej ruchu przyspieszonego.
W gminie Bodzechow nikt nie rozmawiał z mieszkańcami na temat przebiegu obwodnicę i nie było żadnej decyzji środowiskowej
Ostrowiec Świętokrzyski jest bliżej obwodnicy? Są oferty na projekt
Jest 9 ofert na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi nr 9. Spośród propozycji dwie są dość blisko wyceny inwestora, ale jednak droższe, niż zakładano.
Chodzi o wykonanie dokumentacji w stadium projektu budowlanego/projektu wykonawczego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy. Zadaniem wykonawcy ma być także pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania. Obwodnica ma powstać w ciągu drogi krajowej nr 9 Rudka – Jacentów.
Inwestor przygotował na część projektową 7,884 mln zł. Najtańsza oferta została wyceniona na 8,222 mln zł a złożyły ją Mosty Katowice. Kolejna propozycja jest warta 8,606 mln zł, a jej autorem jest Promost Consulting. Następne oferty przekraczają już 10 mln zł, a najdroższa kosztuje 15,747 mln zł (Value Engineering).
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego ma mieć 12,8 km długości i postanie jako droga klasy GP. Ominie miasto od strony zachodniej i południowej. Będzie budowana w nowym śladzie.
W ramach inwestycji zaplanowano m.in. budowę dwóch węzłów drogowych: Rudka i Mikołów, a także skrzyżowań i obiektów inżynierskich (w tym 6 mostów i 12 wiaduktów zespolonych z przejściami dla zwierząt).
Najwięcej mając tu do powiedzenia osoby które nawet nie widziały wariantu pierwszego i drugiego. I osoby których budowa nie dotyczy bo nie mieszkają w linii budowy obwodnicy.
19:14 i 20:33 - właśnie wypowiadałem się w wariancie omijającym Wzgórza Kunowskie, tym bliżej Ostrowca.
Rzad przyjal program budowy drog krajowych i autostrad. Nie ma tam nawet sladu o duzej obwodnicy