Pamiętam jak budowano ul. Krzemienną była taka sama dyskusja że ludziom którzy chcieli spokoju budując dom w lesie samochody jeździć będą pod oknami i.t.d. I co? Chyba większość mieszkających tam nie ma powodów do niezadowolenia bo z tego co widać dalej ludzie budują tam domy.
Po za tym nie wybudują tam ekspresówki... Miała być droga z 4 pasami. 2+2 a będzie droga jednojezdniowa która w mniejszym stopniu będzie uciążliwa że tak to ujmę.
12: 45 Właśnie czemu nie jest najlepsza ? Nie podano oficjalnego powodu odrzucenia pierwszego wariantu. Może jest tańszy ( mniej wiaduktów i mostów ) , ktoś nie odsprzedal działek i nie da się zrobić przekrętów na gruba kasę.
Wariant 2+1 duzoo nie jest tanszy. Wezszy o jeden oas reszta infrastruktury idzie bez zmian. Zapytaj ile kosztuje budowa do Nowego Sacza 2×2 czemu tam nie robia 2+1. A tam gory, gory.
Pierwszy wariant szedł przez tereny zamieszkałe , ilość wiaduktów była dokładnie taka sama . W 2010 była akcja protestacyjna wskazująca na zły wpływ inwestycji na obszary chronione stąd 2 wariant .
Nowy Sącz Koralem stoi to jedno z szybko rozwijających się miast
Ale zeby sie miasto rozwijalo musi byc infrastruktura dojazdowa. W Ostrowcu sa dwie huty. Tynczasem planuje sie budowe drogi jednojezdniowej, ktora bykany dobra w katach 2000. Nie bedzie przemyslu bez infrastruktury.
Ostrowiec Świętokrzyski jest bliżej obwodnicy? Są oferty na projekt
Jest 9 ofert na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi nr 9. Spośród propozycji dwie są dość blisko wyceny inwestora, ale jednak droższe, niż zakładano.
Chodzi o wykonanie dokumentacji w stadium projektu budowlanego/projektu wykonawczego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy. Zadaniem wykonawcy ma być także pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania. Obwodnica ma powstać w ciągu drogi krajowej nr 9 Rudka – Jacentów.
Inwestor przygotował na część projektową 7,884 mln zł. Najtańsza oferta została wyceniona na 8,222 mln zł a złożyły ją Mosty Katowice. Kolejna propozycja jest warta 8,606 mln zł, a jej autorem jest Promost Consulting. Następne oferty przekraczają już 10 mln zł, a najdroższa kosztuje 15,747 mln zł (Value Engineering).
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego ma mieć 12,8 km długości i postanie jako droga klasy GP. Ominie miasto od strony zachodniej i południowej. Będzie budowana w nowym śladzie.
W ramach inwestycji zaplanowano m.in. budowę dwóch węzłów drogowych: Rudka i Mikołów, a także skrzyżowań i obiektów inżynierskich (w tym 6 mostów i 12 wiaduktów zespolonych z przejściami dla zwierząt).