9.29 w stalowej tez podobno najwiecej gejow w regionie
Opinia gościa co się zna na drogach.
https://youtu.be/gdlhT4fKEQI&t=7m16s
Widocznie mała ona będzie, więc się wstydzą do niej przyznać. Taka, mini obwodniczka. Tak to jest, gdy decydenci nie rozumieją potrzeb społeczeństwa.
Bo nie czytasz i nie szukasz informacji
z wczoraj na echo dnia
informacja pojawiła się na stronie GDDKiA
Projekt obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w przygotowaniu. Szczegółowe rozwiązania na przełomie września i października
Sandra Krakowiak
Sandra Krakowiak 31 lipca 2023, 15:52
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach poinformowała o kontynuowaniu prac nad dokumentacją projektową dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego na odcinku droga krajowa numer 9 Rudka - Jacentów. Przebieg trasy, określony w prawomocnej i ostatecznej decyzji środowiskowej, jest już znany. Pierwsze szczegółowe rozwiązania techniczne powinniśmy poznać na przełomie września i października.
Projekt obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w przygotowaniu
- Kontynuujemy prace nad dokumentacją projektową dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego na odcinku DK9 Rudka - Jacentów. Przebieg trasy, określony w prawomocnej i ostatecznej decyzji środowiskowej, jest już znany. Pierwsze szczegółowe rozwiązania techniczne powinniśmy poznać pod koniec tego kwartału - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Umowę na zaprojektowanie prawie 13-kilometrowego odcinka drogi krajowej numer 9 i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach podpisała w lutym. Projektant wykonał pomiary ruchu, opracował prognozy i analizy ruchowe. Sporządził mapy do celów projektowych. Wystąpił między innymi do gestorów sieci o potrzebne dane i uzgodnienia, a także do gmin o informacje dotyczące terenów pod inwestycję. Trwa opracowanie szczegółowych rozwiązać technicznych i komunikacyjnych, a pod koniec tego kwartału poznamy pierwsze wyniki prac. Złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID planowane jest w styczniu 2024 roku.
Obwodnica będzie biegła po nowym śladzie
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej numer 9 na odcinku Rudka - Jacentów będzie miała około 12 kilometrów 700 metrów i biec będzie po nowym śladzie. Zaprojektowana zostanie jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).
W ramach inwestycji planowana jest przebudowa dróg i ulic poprzecznych oraz budowa dodatkowych jezdni (umożliwiających obsługę terenów przyległych i połączenie z istniejącą siecią dróg).
Obwodnica rozpocznie się w Rudce na istniejącej DK9, dalej pobiegnie nowym śladem, omijając Ostrowiec Świętokrzyski od strony zachodniej i południowej, włączając się do DK9 w Jacentowie. Inwestycja przewiduje między innymi budowę dwóch węzłów drogowych - w Rudce i Miłkowie, dwóch skrzyżowań - w Szewnej i Jacentowie, sześciu mostów, dwunastu wiaduktów, ekranów akustycznych, a także przejść dla zwierząt.
Droga krajowa numer 9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Opatów - Rzeszów stanowi fragment ważnej trasy, zapewniającej połączenie z południowo-wschodnią częścią kraju. Umożliwia między innymi dojazd do autostrady A4 oraz w stronę przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Realizacja planowanej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego pozwoli skrócić czas przejazdu w ruchu tranzytowym. Przyniesie również poprawę jakości życia mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego poprzez wyprowadzenie tranzytu, usprawnienie komunikacji lokalnej, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przyczyni się także do poprawy rozwoju infrastruktury komunikacyjnej województwa świętokrzyskiego.
Przyjęte rozwiązania poprawiają skomunikowanie z drogami samorządowymi w tym w szczególności:
z drogą wojewódzką 751 przez zaprojektowane skrzyżowanie/węzeł w miejscowości Szewna na drodze wojewódzkiej 751,
z drogą wojewódzką 755 przez projektowany węzeł Miłków oraz przez realizowanie odcinka tzw. małej obwodnicy Ostrowca z węzłem Brezelia na z drodze wojewódzkiej 755,
z drogą wojewódzką 754 (kilka możliwości) przez obecną z drogą wojewódzką 751 i drogę krajową 9, Małą Obwodnicę Ostrowca i dalej ulicę Samsonowicza lub przez drogę gminą Aleję 25-lecia.
Jednocześnie rozwiązania te spowodują wyłączenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, odciążając pozostałe drogi. Dają też możliwość harmonijnego planowania uzupełniającej sieci drogowej w nawiązaniu do istniejących i planowanych generatorów ruchu (centra handlowe i strefy przemysłowe), bez nakładania się ruchu lokalnego i tranzytowego.
Dodatkowo połączenie projektowanej obwodnicy z obecną drogą krajową 9 przez węzeł Rudka i dalej węzeł w miejscowości Boksycka, a także zaprojektowany węzeł Miłków zapewnią wygodne połączenia z obecną siecią dróg powiatowych i gminnych, wpisując się w poprawę układu komunikacyjnego miasta i powiatu.
Ostateczna zajętość terenu pod drogę zostanie określona w decyzji ZRID wydanej przez Wojewodę Świętokrzyskiego. Jej uzyskanie możliwe będzie w 2024 r. Ostateczna decyzja ZRID przeniesie własność nieruchomości pod drogę na rzecz Skarbu Państwa za odszkodowaniem. Jednocześnie umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych.
Droga krajowa numer 9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Opatów - Rzeszów stanowi fragment ważnej trasy, zapewniającej połączenie z południowo-wschodnią częścią kraju. Umożliwia między innymi dojazd do autostrady A4 oraz w stronę przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Realizacja planowanej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego pozwoli skrócić czas przejazdu w ruchu tranzytowym. Przyniesie również poprawę jakości życia mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego poprzez wyprowadzenie tranzytu, usprawnienie komunikacji lokalnej, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przyczyni się także do poprawy rozwoju infrastruktury komunikacyjnej województwa świętokrzyskiego.
Przyjęte rozwiązania poprawiają skomunikowanie z drogami samorządowymi w tym w szczególności:
z drogą wojewódzką 751 przez zaprojektowane skrzyżowanie/węzeł w miejscowości Szewna na drodze wojewódzkiej 751,
z drogą wojewódzką 755 przez projektowany węzeł Miłków oraz przez realizowanie odcinka tzw. małej obwodnicy Ostrowca z węzłem Brezelia na z drodze wojewódzkiej 755,
z drogą wojewódzką 754 (kilka możliwości) przez obecną z drogą wojewódzką 751 i drogę krajową 9, Małą Obwodnicę Ostrowca i dalej ulicę Samsonowicza lub przez drogę gminą Aleję 25-lecia.
Jednocześnie rozwiązania te spowodują wyłączenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, odciążając pozostałe drogi. Dają też możliwość harmonijnego planowania uzupełniającej sieci drogowej w nawiązaniu do istniejących i planowanych generatorów ruchu (centra handlowe i strefy przemysłowe), bez nakładania się ruchu lokalnego i tranzytowego.
Dodatkowo połączenie projektowanej obwodnicy z obecną drogą krajową 9 przez węzeł Rudka i dalej węzeł w miejscowości Boksycka, a także zaprojektowany węzeł Miłków zapewnią wygodne połączenia z obecną siecią dróg powiatowych i gminnych, wpisując się w poprawę układu komunikacyjnego miasta i powiatu.
Ostateczna zajętość terenu pod drogę zostanie określona w decyzji ZRID wydanej przez Wojewodę Świętokrzyskiego. Jej uzyskanie możliwe będzie w 2024 r. Ostateczna decyzja ZRID przeniesie własność nieruchomości pod drogę na rzecz Skarbu Państwa za odszkodowaniem. Jednocześnie umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych.
Droga krajowa numer 9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Opatów - Rzeszów stanowi fragment ważnej trasy, zapewniającej połączenie z południowo-wschodnią częścią kraju. Umożliwia między innymi dojazd do autostrady A4 oraz w stronę przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Realizacja planowanej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego pozwoli skrócić czas przejazdu w ruchu tranzytowym. Przyniesie również poprawę jakości życia mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego poprzez wyprowadzenie tranzytu, usprawnienie komunikacji lokalnej, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przyczyni się także do poprawy rozwoju infrastruktury komunikacyjnej województwa świętokrzyskiego.
Przyjęte rozwiązania poprawiają skomunikowanie z drogami samorządowymi w tym w szczególności:
z drogą wojewódzką 751 przez zaprojektowane skrzyżowanie/węzeł w miejscowości Szewna na drodze wojewódzkiej 751,
z drogą wojewódzką 755 przez projektowany węzeł Miłków oraz przez realizowanie odcinka tzw. małej obwodnicy Ostrowca z węzłem Brezelia na z drodze wojewódzkiej 755,
z drogą wojewódzką 754 (kilka możliwości) przez obecną z drogą wojewódzką 751 i drogę krajową 9, Małą Obwodnicę Ostrowca i dalej ulicę Samsonowicza lub przez drogę gminą Aleję 25-lecia.
Jednocześnie rozwiązania te spowodują wyłączenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, odciążając pozostałe drogi. Dają też możliwość harmonijnego planowania uzupełniającej sieci drogowej w nawiązaniu do istniejących i planowanych generatorów ruchu (centra handlowe i strefy przemysłowe), bez nakładania się ruchu lokalnego i tranzytowego.
Dodatkowo połączenie projektowanej obwodnicy z obecną drogą krajową 9 przez węzeł Rudka i dalej węzeł w miejscowości Boksycka, a także zaprojektowany węzeł Miłków zapewnią wygodne połączenia z obecną siecią dróg powiatowych i gminnych, wpisując się w poprawę układu komunikacyjnego miasta i powiatu.
Ostateczna zajętość terenu pod drogę zostanie określona w decyzji ZRID wydanej przez Wojewodę Świętokrzyskiego. Jej uzyskanie możliwe będzie w 2024 r. Ostateczna decyzja ZRID przeniesie własność nieruchomości pod drogę na rzecz Skarbu Państwa za odszkodowaniem. Jednocześnie umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych.
Prace przygotowawcze dla tej inwestycji rozpoczęto dużo wcześniej. Wstępne prace planistyczne rozpoczęły się od wykonania Studium techniczno-ekonomicznego dla odcinka drogi krajowej 42/drogi krajowej 9 Skarżysko-Kamienna - Opatów na zlecenie samorządów w latach 2002 - 2004. Rozwiązania zaakceptowane zostały na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) GDDKiA w Warszawie w 2005 roku.
Prace nad obwodnicą trwały od lat
Prace nad opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i koncepcji programowej z oceną wielokryterialną dla odcinka Brody – Opatów rozpoczęły się w 2009 roku. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) złożyliśmy jeszcze w 2012 roku.
Poprzedziło go opracowanie raportu oddziaływania inwestycji na środowisko z elementami koncepcji programowej. W ramach tego etapu prac projektowych opracowano dwa warianty przebiegu obwodnicy. Rozwiązania prezentowane były na spotkaniach informacyjnych z mieszkańcami i przedstawicielami gmin Kunów, Bodzechów i Sadowie oraz reprezentantami starostwa w 2010 i 2011 roku. Materiały prezentowane na spotkaniach oraz raporty projektanta ze spotkań zamieszczone były na stronie internetowej GDDKiA. Zgodnie z przepisami Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach przeprowadził przed wydaniem decyzji procedurę udziału społeczeństwa w ocenie oddziaływania na środowisko. Obwieszczenia o możliwości zapoznania się z materiałami (raport oddziaływania na środowisko, warianty przebiegu) oraz wnoszenia uwag wywieszone były również w gminach. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach 10 lutego 2014 roku wydał DŚU, a tym samym wybrał jeden z dwóch wariantów trasy. Od wydanej decyzji środowiskowej w wyznaczonym terminie nie wpłynęło żadne odwołanie. W marcu 2014 decyzja stała się ostateczna. Jest ona ważna przez 10 lat.
Czyli we wrześniu październiku będzie wiadomo więcej na temat tego jakie węzły jakie jezdnię
Wczoraj, 17:12 Nic nie cicho.Dostałem teraz powiadomienie na stawienie się na działce,będą wytyczać pod drogę.
Tylko 2×2. Wąska nie ma sensu. Ostrowiec też chce trochę luksusu.
Naostro niech wezmie pod lupe w imieniu mieszkancow
Tylko dwujezdniowa, jeśli nie, to będzie kolejny cios dla miasta i powiatu.
Jednojezdniowa szybciej powstanie i będzie tańsza. Dla Ostrowca wystarczająca.
Typowy przedstawiciel i zwolennik marginalizacji miasta.
Idz do Starachowic z takim tekstem
Na dzień dzisiejszy. A jutro?
Tępe dzidy tu piszą że obwodnica 1+1 to wystarczy. I jak ma być dobrze w tej miescinie???