Powiedzieli wójtowi Pcimia "YOR EKSCELENCJA FENKIU"( fonetyczny cytat z wypowiedzi sprzed roku, odczytanej przez p. Obajtka z kartki na jakimś ważnym spotkaniu. Są nagrania na YT) i natychmiast akcje poszły w górę.
19:00. No i mnie sprowokowałeś:)
Moja mamo, chyba kichne
Bo mi wpadło coś w pichne
cy to pscoła, cy osa
Cy kawołek kutosa.
Tak ForumowyIdioto, doszło do powszechnej świadomości, w jak dobrej kondycji Obajtek zostawia Orlen. Zobaczymy w jakiej pozostawią go, po swoim odejściu, jego następcy.
09:04. Czytałeś artykuł "Idą razem do wyborów samorządowych" na pewnym lokalnym portalu?Artykuł, jak artykuł, ale komentarze bezcenne. Mnie najbardziej rozbawiły te "beżowe kapoty". Rzeczywiście jest ostatnio jakiś dziwny trend do tego koloru, mnie osobiście kojarzącego się z kupą noworodka, ale co kto lubi, jego obciach.
Jeżeli nie widzisz, że nie ma nic za darmo, toś sam baran. Każdy ma wybór i prawo do kupna paliwa po najniższej cenie w stacji, którą sam wybierze. Nikt nikogo nie zmusza do kupowania paliwa z Orlenu. To dzięki Orlenowi nie płacimy o wiele wyższych cen za paliwo i to chyba boli koncerny spoza Polski mające stacje w naszym kraju. Poza tym, zyski Orlenu, to w głównej mierze sprzedaż poza granice naszego kraju i inne działalności, których tępe głowy obecnych twardogłowych z pewnością nie pojmą. Wyrugować z polityki wszystkich, przez których akcje spółek polecą na łeb. Są tacy, którzy pomnażają majątki rodowe i tacy, którzy go trwonią i wyprzedają. Obawiam się, że teraz mamy tych drugich
14.49.
https://images.app.goo.gl/343uZySwchwABRny7
Masz ochotę to sprawdź.Nie musisz przepraszać,też mi to lotto.
14.40.A tu niespodzianka.Akcje Orlenu poszły w górę.A Obajtek miał się podać honorowo do dymisji jak opozycja wygra wybory.Podał się po 3 miesiącach i teraz weźmie groszową honorową odprawę między 600 tys a 1 mln zł.
Grupa Lotos S.A. – polskie przedsiębiorstwo działające w latach 1972–2022, stanowiące jednostkę dominującą grupy kapitałowej skupiającej kilkanaście spółek produkcyjnych, handlowych oraz usługowych, głównie z branży poszukiwań, wydobycia oraz przetwórstwa ropy naftowej i dystrybucji produktów ropopochodnych (paliw, olejów, asfaltów, smarów, parafin itp.). Najważniejszą jej częścią była rafineria ropy naftowej zlokalizowana w Gdańsku-Rudnikach, nad Martwą Wisłą – będąca największym przedsiębiorstwem na Pomorzu i drugą pod względem przerobu rafinerią w Polsce. W 2022 Grupa Lotos została przejęta przez PKN Orlen. (...)
(...) 10 stycznia 2022 zarząd Orlenu podjął decyzję o warunkowej sprzedaży między innymi 417 stacji paliw Lotosu koncernowi MOL za 610 mln USD (w zamian Orlen odkupił od MOL za 259 mln USD 144 stacje paliw na Węgrzech i 41 na Słowacji) oraz 30% udziałów w gdańskiej rafinerii wydzielonej do dedykowanej koncernowi spółki Saudi Aramco (bez ograniczeń w zakresie dalszej sprzedaży przez Aramco nabytych udziałów oraz bez prawa pierwokupu dla Orlenu). 1 sierpnia 2022 nastąpiło przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen i połączenie obu spółek. (...)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Lotos
Rafineria Gdańska Sp. z o.o. zarządza jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w tej części Europy. Jego moce przerobowe to ponad 10 mln ton ropy rocznie. Spółka zatrudnia obecnie ponad tysiąc pracowników i zajmuje się w głównej mierze działalnością processingową. Dostarczony do niej surowiec przerabiany jest na wysokomarżowe produkty. W listopadzie 2021 r., w wyniku reorganizacji ówczesnej Grupy Kapitałowej LOTOS, w jednym podmiocie zintegrowano całą działalność rafineryjną zlokalizowaną w Gdańsku. Wtedy to, ze spółki produkcyjno-handlowej (pod nazwą LOTOS Asfalt Sp. z o.o. funkcjonowała do 19 lipca 2022 r.) stała się podmiotem w pełni produkcyjnym. Rafineria Gdańska Sp. z o.o. wraz ze swoimi aktywami otwiera kolejną kartę w historii przemysłu rafineryjnego zlokalizowanego w Gdańsku. Historię tę rozpoczęła powołana 1 marca 1972 roku Rafineria Nafty „Gdańsk” w Budowie. Potem nazwę zmieniano kolejno na: Gdańskie Zakłady Rafineryjne, Rafinerię Gdańską S.A. i wreszcie Grupę LOTOS S.A. Ostatnim dużym przedsięwzięciem inwestycyjnym (o wartości 2,3 mld zł) zrealizowanym w rafinerii był Projekt EFRA. Jego realizację powierzono w 2014 roku ówczesnej spółce LOTOS Asfalt. Zbudowane w ramach tej inwestycji instalacje uruchomiono pod koniec 2019 r. Najważniejsze z nich zawierają się w Kompleksie Koksowania. To przede wszystkim instalacja opóźnionego koksowania (DCU) przerabiająca najcięższe frakcje ropy na półprodukty do produkcji paliw oraz koks naftowy. Dzięki Projektowi EFRA, oprócz zwiększenia zdolności przerobowych, zaprzestano produkcji wysokosiarkowego ciężkiego oleju opałowego. https://rafineriagdanska.pl/1767/o_firmie
Czarno na białym - Zakładnicy umowy
To decyzja, która na lata zapewni Polsce bezpieczeństwo energetyczne – tak o fuzji Orlenu z Lotosem zgodnie mówili przedstawiciele rządu i prezes Daniel Obajtek. Łukasz Frątczak i Dariusz Kubik z "Czarno na białym" dotarli do dokumentu, który stawia te zapewnienia pod dużym znakiem zapytania, bo wynika z niego, że Polska po fuzji może stracić kontrolę nad gdańską Rafinerią. Ten dokument to projekt umowy między Orlenem i Saudi Aramco - światowym gigantem paliwowym, który z końcem listopada stał się właścicielem 1/3 Rafinerii. Nie wiemy, czy zapisy projektu znalazły się w finalnej umowie, ale wiele na to wskazuje, między innymi dokument z Komisji Europejskiej, która dała zgodę na fuzję oraz to, że Orlen, w odpowiedzi na szczegółowe pytania reporterów "Czarno na białym", nie zaprzeczył tym zapisom. W tej sytuacji, biorąc pod uwagę interes publiczny, jakim jest bezpieczeństwo energetyczne państwa, zdecydowaliśmy się ujawnić, co zostało wpisane do projektu umowy tej strategicznej dla Polski transakcji i raz jeszcze publicznie pytamy zarówno Orlen, jak i nadzorujące go Ministerstwo Aktywów Państwowych, co znalazło się w ostatecznej wersji umowy. https://www.youtube.com/watch?v=Jxd5rmIQzmQ
Czarno na białym - Gra pozorów
To, według słów prezesa Daniela Obajtka, miała być niezwykle korzystna transakcja, ale jak wynika z raportów finansowych, Orlen stracił na sprzedaży części Lotosu ponad 4 miliardy złotych. Prezes Obajtek zapewniał też, że w tle wielkiej fuzji nie pojawia się cień Rosji, ale prawie 80 stacji benzynowych prowadzonych na Węgrzech pod rosyjską marką Łukoil zamieniło się właśnie na polskie Orleny. To prezes Obajtek twierdził, że po majątek Lotosu nie ustawiała się kolejka chętnych, ale reporter "Czarno na białym" dotarł do firmy, która kupnem części Lotosu była zainteresowana i do kolejki nie została wpuszczona. O kulisach największej w ostatnich latach i budzącej ogromne emocje transakcji reportaż Łukasza Frątczaka. https://www.youtube.com/watch?v=5FLiNru8XQ0
Sam sprawdź, ale wierz mi, nie dasz rady.
To porównanie niby miażdżący to zwykła propaganda. Kupił inne spółki i ich zysk wliczyli do zysku Orlenu. Ile sam orlen zarobił na marżach? Od kogo te marże? Od ciebie