"Składany worek ze sznurkiem, pokrowiec w kształcie różnych zwierzątek (zebra, żyrafa, kaczka, wieloryb)... " https://crlostrowiec.bip.gov.pl/publiccontracts/view/46889
Koń… Krowa, kura, kaczka… Kura, kaczka, drób… (…) O! Jest! Widzę! Droga… Chyba na Ostrołękę.
To jak teraz nie ma tam rady nadzorczej, to kto to nadzoruje?
Gościu 02:34 nie wiedziałem o co chodzi z tymi żyrafami, kurkami, kaczkami, piłeczkami, a tu rzeczywiście zabawa jak w przedszkolu. i to wszystko za nasze pieniądze!!!!
Jest to jednostka budżetowa Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, więc radni miejscy to chyba nadzorują. A kto nadzoruje radnych?
02 kwietnia 2012 Kontrola i nadzór nad samorządem terytorialnym | Gminy, powiaty i województwa samorządowe przy realizacji swych zadań podlegają kontroli i nadzorowi. Czynności nadzorczo-kontrolne sprawuje głównie wojewoda, a w zakresie spraw finansowych – regionalna izba obrachunkowa.
Działalność samorządu terytorialnego ma podstawy w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r. (dalej: konstytucja). Samorząd terytorialny wykonuje zadania publiczne niezastrzeżone przez konstytucję lub ustawy dla organów innych władz publicznych (art. 163 konstytucji). Przy tym zadania służące zaspokajaniu potrzeb wspólnoty samorządowej są wykonywane przez jednostkę samorządu terytorialnego (dalej: JST) jako zadania własne, a jeżeli wynika to z uzasadnionych potrzeb państwa, JST może zostać zlecone, w drodze ustawy, wykonywanie innych zadań publicznych.
Realizacja zadań przez JST powinna być przede wszystkim zgodna z obowiązującym porządkiem prawnym, czemu służy ustanowiony system kontroli i nadzoru.
Nadzór wykonywany przez wojewodę
Ustawa z 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (dalej: u.w.a.r.w.) stanowi w art. 3 ust. 1 pkt 4, że wojewoda jest organem nadzoru nad działalnością JST i ich związków pod względem legalności.
Ponadto wojewoda kontroluje pod względem legalności, gospodarności i rzetelności wykonywanie przez organy samorządu terytorialnego zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez nie na podstawie ustawy lub porozumienia z organami administracji rządowej.
Wojewoda sprawuje też nadzór nad działalnością JST i ich związków na zasadach określonych w odrębnych ustawach (art. 12 u.w.a.r.w.). Tymi ustawami są ustawy określające ustrój samorządu terytorialnego, a więc: ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej: u.s.g.), ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (dalej: u.s.p.) oraz ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (dalej: u.s.w.). Organ nadzoru może więc wkraczać w działalność samorządową tylko w przypadkach przewidzianych w ustawach, a nie w jakąkolwiek działalność samorządu. Ingerencja nadzorcza jest więc ustawowo ograniczona, co chroni samodzielność JST.
Zamów książkę: Dyscyplina finansów publicznych po zmianach >>
Najdalej sięgająca ingerencja będzie dotyczyć spraw wykonywanych przez JST na rachunek wojewody. Wojewoda może bowiem powierzyć prowadzenie, w jego imieniu, niektórych spraw z zakresu swojej właściwości m.in. JST lub kierownikom samorządowych osób prawnych funkcjonujących w województwie. Powierzenie to następuje na podstawie porozumienia administracyjnego, w którym określa się m.in. zasady sprawowania przez wojewodę kontroli nad prawidłowym wykonywaniem powierzonych zadań.
Wojewoda ma obowiązek zapewnić współdziałanie wszystkich organów administracji rządowej i samorządowej działających w województwie i kieruje ich działalnością w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa państwa i utrzymania porządku publicznego, ochrony praw obywatelskich, a także zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków, na zasadach określonych w odrębnych ustawach. W sytuacjach nadzwyczajnych dotyczących tych dziedzin i spraw, jak również w sytuacjach kryzysowych, wojewoda może wydawać polecenia obowiązujące organy JST (art. 22 pkt 2 i art. 25 u.w.a.r.w.).
Do zadań wojewody należy też kontrola wykonywania przez organy JST zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez nie na podstawie ustawy lub porozumienia. Kontrola ta wykonywana jest pod względem legalności, gospodarności i rzetelności. Zasady i tryb przeprowadzania takiej kontroli określa obecnie ustawa z 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (dalej: u.k.a.r.).
Czy piesek Koko/Coco może zostać likwidatorem spółki? Nie bo nie posiada stosownych kompetencji :)
Agencja Rozwoju Lokalnego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Katarzyna Piętos (z domu Malec) - Prezes Zarządu od dnia 30.12.2021 r. / Likwidator od dnia 01.01.2022 do dnia 04.01.2023 (data uprawomocnienia wykreślenia z KRS); dochód z tego tytułu w 2022 r. 53 250,00 zł
https://bip.um.ostrowiec.pl/oswiadczenie-majatkowe/24851/pietos-katarzyna
Kto może być więc likwidatorem? "(...) Z mocy prawa w momencie otwarcia likwidacji to dotychczasowi członkowie zarządu spółki stają się likwidatorami, a sam organ zarządu ulega wykreśleniu z rejestru przedsiębiorców. Od tego momentu już nie członkowie zarządu reprezentują spółkę a właśnie likwidatorzy. (...)" https://likwidacjaspolki.com/kto-moze-byc-likwidatorem-spolki-i-jakie-sa-jego-obowiazki/
Likwidacja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W życiu spółki następuje czasem moment, w którym decyzja o zakończeniu prowadzenia działalności jest konieczna. W jaki sposób rozwiązać spółkę? Co to jest likwidacja? Z czym się wiąże? W jaki sposób ją przeprowadzić? Odpowiedź na te pytania znajdą Państwo poniżej. https://milewska.legal/likwidacja-spolki-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia/
CENTRUM ROZWOJU LOKALNEGO | NIP: 6612383455 | REGON: 520441983
https://crl.ostrowiec.pl/o-nas/
https://crlostrowiec.bip.gov.pl
Jak sprawdzić kod PKD po numerze NIP lub REGON firmy? Instrukcja krok po kroku
https://www.youtube.com/watch?v=vcZem0wiZcU
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
https://aplikacja.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx
Brak danych.
---------------------------------------------------
Działalność przeważająca wg PKD
84.12.Z KIEROWANIE W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI ZWIĄZANEJ Z OCHRONĄ ZDROWIA, EDUKACJĄ, KULTURĄ ORAZ POZOSTAŁYMI USŁUGAMI SPOŁECZNYMI, Z WYŁĄCZENIEM ZABEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Działalność wg PKD
84.12.Z Kierowanie w zakresie działalności związanej z ochroną zdrowia, edukacją, kulturą oraz pozostałymi usługami społecznymi, z wyłączeniem zabezpieczeń społecznych
58.14.Z Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków
58.19.Z Pozostała działalność wydawnicza
68.20.Z Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi
69.10.Z Działalność prawnicza
69.20.Z Działalność rachunkowo-księgowa; doradztwo podatkowe
70.21.Z Stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja
70.22.Z Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania
73.11.Z Działalność agencji reklamowych
73.20.Z Badanie rynku i opinii publicznej
82.11.Z Działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura
82.19.Z Wykonywanie fotokopii, przygotowywanie dokumentów i pozostała specjalistyczna działalność wspomagająca prowadzenie biura
82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów
82.99.Z Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana
85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
85.60.Z Działalność wspomagająca edukację
88.99.Z Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana
https://www.owg.pl/op-inne/centrum_rozwoju_lokalnego_9,222,5204419,520441983/
Dobre sobie - centrum rozwoju, tylko czego czego ? Chyba strat:)
W dniu 2002.01.09 dokonano wpisu do rejestru KRS nr 1 następującej treści: ...
AGENCJA ROZWOJU LOKALNEGO SPÓŁKA AKCYJNA, ulica SŁOWACKIEGO 19
https://web.archive.org/web/20240414231440/https://www.imsig.pl/pozycja/2002/20/KRS/9823
W dniu 2007.02.01 dokonano wpisu do rejestru KRS nr 1 następującej treści: ...
AGENCJA ROZWOJU LOKALNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. SANDOMIERSKA 26A
https://web.archive.org/web/20240414235032/https://www.imsig.pl/pozycja/2007/30/KRS/14594
Centrum Rozwoju Lokalnego (CRL) to jednostka budżetowa Gminy Ostrowiec Świętokrzyski funkcjonująca od 1 stycznia 2022 r. | Zadania i cele CRL to:
- aktywizacja społeczna i gospodarcza lokalnej społeczności i Gminy oraz podejmowanie inicjatyw ukierunkowanych na rozwój wspólnot i społeczności lokalnych oraz regionalnych,
- współpraca i działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- promowanie i wspieranie przedsiębiorczości, przedsiębiorców oraz przyciąganie inwestycji kreujących nowe miejsca pracy,
- prowadzenie działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych utratą pracy oraz kształtowanie postaw przedsiębiorczych, w budowie i rozwoju postaw wyrażających gotowość w pobudzaniu i wzmacnianiu aktywności społecznej, zawodowej i edukacyjnej.
W ramach zadania wspierania lokalnej przedsiębiorczości CRL prowadzi Centrum Przedsiębiorczości i Aktywizacji Zawodowej, w którego skład wchodzą Inkubator Przedsiębiorczości i Centrum Biurowo-Konferencyjne,
Prowadzone przez jednostkę Centrum Aktywności Obywatelskiej to ośrodek wsparcia dla funkcjonowania ekonomii społecznej w Gminie oraz miejsce, w którym lokalne organizacje pożytku publicznego mogą prowadzić swoją działalność oraz realizować projekty, których odbiorcą jest lokalna ostrowiecka społeczność.
W ramach projektu „Ostrowiec Świętokrzyski – miasta OdNowa” dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego funkcjonować będzie Ostrowiecki Integrator Edukacji i Przedsiębiorczych. W miejscu tym skupiały się będą najwartościowsze inicjatywy edukacyjne oraz przedsiębiorcze. Dadzą one dzieciom i młodzieży dostęp do nauki, która inspiruje i zadziwia, a przedsiębiorczym miejsce do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz inspiracji. Jego wyposażenie i infrastruktura – pracownie, sale szkoleniowe, warsztatowe i tematyczne, pomieszczenia i lokale biurowe służyć będą ostrowieckiej młodzieży oraz ludziom, którzy tu będą szukać inspiracji, poszerzać swoje kompetencje, rozwijać swój biznes. Jako jednostka gminna promujemy Ostrowiec Świętokrzyski jako dobre miejsce do nauki, rozwoju osobistego, prowadzenia biznesu, pracy oraz realizowania własnych pasji. Stawiamy na aktywność zawodową, ekonomiczną i społeczną – osiągamy to współpracując z lokalnymi przedsiębiorcami, jednostkami publicznymi, uczelniami, szkołami i placówkami edukacyjno- wychowawczymi, stowarzyszeniami, ośrodkami wspierania przedsiębiorczości.
Ile żłobków, przedszkoli, bloków mieszkalnych, przychodni powstało dzięki obecności i działaniu CRL?
Za czasów buty im. Marcelego Nowotki coś tam w Ostrowcu powstało :)
*huty
takie buty
Definicja
pot. używane do przekazania, że mówiący właśnie zrozumiał o co chodzi w danej sytuacji, która wcześniej mogła się wydawać dziwna i niezrozumiała
A, to takie buty! Aha, to takie buty.