Na pikniku były rozdawane ulotki wyborcze kandydatki do Sejmiku Wojewódzkiego Jolanty Madioury z Platformy Obywatelskiej: „Słoneczny piknik” w deszczowej aurze https://www.youtube.com/watch?v=cwE6dP_h2og
Osoby zwierzęce są równie ważne, jak ludzie. Wystarczy spojrzeć na plakat wyborczy http://img.liczniki.org/20240405/Agnieszka_Rogalinska_z_pieskiem_Koko-1712311082.png
Zastanawialiście się, co na plakacie wyborczym robi piesek Coco i po co on tam jest?
- Powiedz mi, po co jest ten Coco na plakacie?
- Właśnie po co?
- Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten Coco? On odpowiada żywotnym potrzebom Pani starosty. To jest Coco na skale jej możliwości. Ty wiesz co ona robi tym kundelkiem? Ona otwiera oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówi, to moje, przeze mnie zaadoptowane i to nie jest moje ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest piesek Pani starosty zaadoptowany ze schroniska dla zwierząt, który pełni rolę osobistego terapeuty...
- Najwięcej karmy dla czworonogów zbiera się tylko podczas pikników.
z linku: "Jestesmy, czestujemy fasolką, zakręconym ziemniakiem, kawą, herbatą ....:))))))))
Realizują swój program wyborczy, to chyba dobrze, prawda?
Jakoś mnie nie dziwi obecność na tym pikniku osoby, która ma na nazwisko Łakomiec :)
Kurczaków nie było? Nie było, bo zapomnieli kupić. Vj Dominion feat. Donald Tusk - Tuskotronic (Chippy Remix) https://www.youtube.com/watch?v=WTD4uWve69Q
dr Agnieszka Ewa Dziemianowicz-Bąk
"Reprodukcja - Opór - Upełnomocnienie Radykalna krytyka edukacji we współczesnej zachodniej myśli społecznej"
Rodzaj: Praca doktorska, Realizacja: od 24.05.2012 do 21.02.2018, Klasyfikacja: filozofia
Streszczenie
Celem pracy jest rekonstrukcja i omówienie nurtu radykalnej krytyki we współczesnej, zachodniej refleksji nad edukacją. Przedmiot przeprowadzonych analiz stanowią koncepcje, teorie i badania dotyczące edukacji, które łączy przyjęta perspektywa krytyczna, charakteryzująca się nastawieniem na identyfikację w edukacyjnych systemach i dyskursach struktur, praktyk, mechanizmów i procesów odpowiedzialnych za wytwarzanie i podtrzymywanie porządków opartych na relacjach władzy i dominacji oraz na próbę ich przekroczenia i przezwyciężenia. Sednem tego nurtu jest pedagogika krytyczna, która w pracy przedstawiona została jako podejście o charakterze interdyscyplinarnym i jako perspektywa teoretyczna zasilająca i czerpiąca z obszarów pedagogiki ogólnej i pedagogiki społecznej, filozofii edukacji, filozofii społecznej i politycznej, socjologii edukacji i socjologii problemów społecznych. Zarysowaniu tych obszaru teoretycznych impulsów, inspiracji i odniesień dla współczesnej, radykalnej krytyki edukacji poświęcona jest pierwsza część rozprawy (rozdziały 1, 2 i 3). Podstawowa i jednocześnie najbardziej ogólna teza pracy brzmi: Nurt radykalnej krytyki edukacji we współczesnej, zachodniej myśli społecznej (pedagogicznej, socjologicznej, filozoficznej) jest nurtem wewnętrznie zróżnicowanym, ale dającym się wyodrębnić z grona innych paradygmatów refleksji o edukacji. Przeprowadzona na potrzeby pracy procedura badawcza polegała w pierwszej kolejności na wyodrębnieniu z szerokiego spektrum teorii, podejść i koncepcji, różnorodnie klasyfikowanych i opatrywanych rozmaitymi etykietami ("pedagogika krytyczna", "radykalna", "emancypacyjna", "wolnościowa", "nieautorytarna", "alternatywna" i wiele innych), pewnego zbioru charakteryzującego się spełnianiem przez jego elementy określonych własności - cech radykalnej, krytycznej refleksji nad edukacją, takich jak: orientacja na diagnozę i ujawnienie zniewolenia, opresji, wykluczenia i przemocy obecnych w edukacji i za pomocą edukacji praktykowanych i odtwarzanych; eksponowanie polityczności edukacji; orientacja na zmianę. Kolejnym krokiem było wyodrębnienie trzech, mieszczących się w tym zbiorze typów krytycznego dyskursu o edukacji: dyskursu reprodukcji, dyskursu oporu i dyskursu upełnomocnienia, ich charakterystyka i zilustrowanie ich za pomocą wybranych teorii i badań. Krytycznej rekonstrukcji i omówienia koncepcji zasilających owe trzy paradygmatyczne, dyskursy radykalnej refleksji nad edukacją poświęcona jest druga część rozprawy (rozdziały 4, 5 i 6). Analiza tych dyskursów oraz rekonstruowanie zachodzących między nimi relacji - czasem mających charakter polemiczny, czasem polegających na formułowaniu uzupełnień i komplementarnych wyjaśnień - pozwoliła na zaprezentowanie możliwie kompleksowego obrazu specyficznego rodzaju refleksji nad edukacją, jakim jest szeroko rozumiana pedagogika krytyczna. Charakterystyczną cechą tego obrazu jest dostrzegalna w nim paralela wobec stanu, historii i kondycji zachodniej krytycznej myśli społecznej w ogóle - podobieństwo do przeobrażeń, jakie przeszła szeroko rozumiana myśl krytyczna. Przeobrażenia te także charakteryzuje przejście od marksowskiego materializmu i determinizmu ekonomicznego, poprzez krytykę i rozluźnienie marksistowskich analiz oraz dopuszczenie do krytycznego instrumentarium kategorii o charakterze kulturowym, a także położenie silniejszego akcentu na podmiotowość i psychologiczny wymiar podlegania dominacji i podejmowania wysiłku emancypacji, aż po krytyczny i wzbogacony pluralizmem sporów wokół aplikowalności oryginalnych pojęć i definicji marksistowskiej krytyki społecznej, swoisty "powrót do korzeni" i ponowne sięgnięcie po kategorie takie jak klasa, nierówności ekonomiczne, wyzysk czy radykalna zmiana społeczna, a nawet rewolucja.
Słowa kluczowe: reprodukcja, edukacja, upełnomocnienie, emancypacja, pedagogika krytyczna, teoria krytyczna, krytyka.
Przemówienie Agnieszki Dziemianowicz-Bąk https://www.youtube.com/watch?v=mESpVwy98b4
Agnieszka Dziemianowicz-Bąk: Rząd i opozycja jedna koalicja!
12.46 zupelnie jak temat walu w kunowie na 1.200.000
[RMF24] 10 września 2015 Trzaskowski: Przyjęcie uchodźców to polska polisa ubezpieczeniowa
"Jeśli nie wykażemy się solidarnością, jeśli nie zamkniemy granic, to może nam się rozlecieć strefa Schengen i Polacy nie będą mogli jeździć do pracy, dalej będziemy stali na granicach" - mówi w Kontrwywiadzie RMF FM wiceszef MSZ Rafał Trzaskowski pytany o przyjęcie przez Polskę ponad 11 tys. uchodźców. https://www.youtube.com/watch?v=oyJtlgxfKzY
Czy to propaganda wyborcza za pieniądze z budżetu?
Gościu 10:31 no i Tusk załatwił, dzieki głosom swoich wyborców, jak określał to Trzaskowski w 2015 roku polską polise ubezpieczeniową, tylko w 2024 roku nazwał ją benefitami dla Polski:)
Tak nisko oceniają inteligencję obywateli-wyborców.
Znajdź Pan lepszego coacha na miarę naszych czasów i poziomu intelektualnego suwerenu bo jak nie Pan to ten drugi koleś jakis dziwnych metod używacie szukając atencji. Dziś epoka AI a nie średniowiecza. Chyba że to taki nowoczesny cyrk to zwracam honor
27.03.2025 Prof. M. Ryba: Uderzanie w Kościół jest najprostszą metodą zyskiwania poparcia antyklerykalnego
Lewica nie ma pomysłu i rzuca projekty, które mogłyby ją odróżniać od Rafała Trzaskowskiego, takie jak likwidacja Funduszu Kościelnego. Prezydent Warszawy – udając patriotę – nie może prowadzić wojny z Kościołem. Dodatkowo uderzanie w Kościół jest najprostszą metodą zyskiwania poparcia antyklerykalnego. To desperacka próba zaistnienia na scenie politycznej, zebrania elektoratu tak, aby wizerunkowo mieć ponad 5 procent, bo jeśli kandydatka Lewicy zyska małe poparcie, to ta partia będzie skazana na pożarcie przez Platformę Obywatelską – zaznaczył prof. Mieczysław Ryba, politolog, historyk, w środowych „Aktualnościach dnia” na antenie Radia Maryja.
Lewica przygotowała projekt ustawy likwidującej Fundusz Kościelny. Minister rodziny, pracy i polityki społecznej na środowej konferencji prasowej określiła funkcjonujący system „ZUS-em kleru, który musi zniknąć”. Sejmowi przedstawiciele o lewicowo-liberalnych poglądach zapomnieli jednak o historii utworzenia Funduszu Kościelnego.
– Po wojnie doszło do konfiskaty majątków kościelnych. Fundusz Kościelny miał być swoistą rekompensatą za utracone mienie. W takich okolicznościach to się odbywało. Wprawdzie później częściowo zwrócono mienie, ale nie wszystko. Musimy też pamiętać, że z Funduszu Kościelnego opłaca się emerytury duchownych czy misjonarzy. Jest on też przeznaczany na różnoraką pomoc społeczną. Uderzenie Lewicy w ten temat jest próbą ugrania czegoś w wyborach prezydenckich – zauważył prof. Mieczysław Ryba.
Wykładowca akademicki przypomniał, że kandydująca na urząd prezydenta RP Magdalena Biejat „niedawno proponowała odszkodowania dla rzekomych ofiar Żołnierzy Wyklętych. Teraz uderza w Kościół”.
– To najprostsza metoda zyskiwania poparcia antyklerykalnego. (…) Na tym próbuje się zbudować choćby minimalne poparcie dla Lewicy. Niemniej gdy spojrzymy na istotę rzeczy, to co złego jest w tym, że niewielką w skali budżetu kwotę przeznaczy się na Kościół w ramach rekompensaty za bezprawne zagrabienie jego mienia? – zapytał.
Prof. Mieczysław Ryba podkreślił, że „Lewica nie ma pomysłu. Kiedyś stała na projektach socjalnych, ale to wszystko przejęło i zrealizowało Prawo i Sprawiedliwość. Lewicy zostały elementy obyczajowe. Tutaj z kolej rozpychał się Rafał Trzaskowski jako kandydat typowo >>tęczowy<<”.
– Mówi się, że gdyby wygrał wybory prezydenckie, szedłby jako pierwszy prezydent RP w historii w tęczowym marszu. Natomiast kandydat Koalicji Obywatelskiej chce też jawić się jako patriota, narodowiec. Wie, że będzie musiał walczyć w drugiej turze o głosy Sławomira Mentzena, czyli głosy Konfederacji. To rozchwiewa jego kampanię. Wobec tego Lewica przyciska do muru i rzuca projekty, które mogłyby ją odróżniać od Trzaskowskiego. Prezydent Warszawy – udając patriotę – nie może prowadzić wojny z Kościołem. (…) Jeśli to wszystko weźmiemy pod uwagę, zauważymy, że jest tam zacięta rywalizacja, walka o byt. Jeśli kandydatka Lewicy zyska małe poparcie, to ta partia będzie skazana na pożarcie przez Platformę Obywatelską. (…) To desperacka, groźna próba zaistnienia na scenie politycznej, zebrania elektoratu tak, aby wizerunkowo mieć ponad 5 procent – mówił gość Radia Maryja.
Pełną rozmowę z udziałem prof. Mieczysława Ryby można odsłuchać tutaj:
https://www.radiomaryja.pl/multimedia/lewica-chce-usuniecia-funduszu-koscielnego/
źródło: 27 marca 2025
https://www.radiomaryja.pl/informacje/prof-m-ryba-uderzanie-w-kosciol-jest-najprostsza-metoda-zyskiwania-poparcia-antyklerykalnego/
Co Powie Ryba https://www.youtube.com/watch?v=VyXboigvT0k
I nie pomoże niezawodny prowokator i nie da rady podstawiony prokurator ;-) Dobre, nie?
Polski Punkt Widzenia: Przemysław Czarnek (19.03.2025) https://www.youtube.com/watch?v=8iuqHccuVdE