2011-10-17 Marszałek Adam Jarubas zrezygnował z mandatu posła
Adam Jarubas https://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/posel.xsp?id=142
Gdzie znajde kontakty do radnych? , daty dyzurow itp?
Dyżury Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego VII kadencji
Przewodniczący Sejmiku:
Andrzej Bętkowski w każdą środę, w pok. 201, II piętro, bud. C2.
W sprawach skarg i wniosków Przewodniczący Sejmiku przyjmuje w środy w godzinach 12:00-14:00.
Wiceprzewodniczący Sejmiku:
Magdalena Zieleń – w każdy czwartek miesiąca w godz. 11:00 - 13:00, miejsce: Gabinet Wiceprzewodniczących Sejmiku pok. 229, II piętro, bud. C2.
Mieczysław Gębski - I i III poniedziałek miesiąca w godz. 13:00 - 15:00, miejsce: Gabinet Wiceprzewodniczących Sejmiku pok. 229, II piętro, bud. C2.
Marek Strzała – II i IV środa miesiąca w godz. 13:00 – 15:00, miejsce: Gabinet Wiceprzewodniczących Sejmiku pok. 229, II piętro, bud. C2.
Ustalanie terminów spotkań z Przewodniczącym i Wiceprzewodniczącymi Sejmiku następuje za pośrednictwem Kancelarii Sejmiku tel. 41/ 395-19-44, e-mail: sekr.ks@sejmik.kielce.pl
To jak zaraz po wybraniu na posła marszałek Adam Jarubas zrezygnował z mandatu, to ktoś inny z PSL przejął jego mandat? Czy to ma jakieś znaczenie, że nie złożył ślubowania?
Może w ogóle nie zamierzał zostać posłem a został jedynie wykorzystany jako ta lokomotywa wyborcza?
17 października 2011 Adam Jarubas zrezygnował z mandatu poselskiego
Marszałek województwa świętokrzyskiego, Adam Jarubas, postanowił pozostać w samorządzie i nie przyjmie mandatu poselskiego. Jak mówi, wynika to z braku klarowności politycznych układów i braku możliwości efektywnej pracy na rzecz regionu.
Marszałek województwa świętokrzyskiego Adam Jarubas (PSL) nie przyjmie zdobytego w wyborach mandatu poselskiego; nadal zamierza pracować w samorządzie. Poinformował o tym w przesłanym do mediów w poniedziałek wieczorem oświadczeniu. Mandat przypadnie Markowi Gosowi.
Jarubas, który jest szefem świętokrzyskich ludowców, w swoim obwodzie wyborczym dostał 28 750 głosów - najwięcej spośród 28 nowo wybranych w całym kraju posłów PSL. Jarubas miał też trzeci indywidualny wynik w Świętokrzyskiem - po Beacie Kempie z PiS i Marzenie Okle-Drewnowicz z PO.
- Wobec wielu niewiadomych, braku klarowności co do przyszłych koalicyjnych układów i możliwości mojej efektywnej pracy dla regionu świętokrzyskiego jako parlamentarzysty, podjąłem decyzję o pozostaniu w samorządzie województwa. Mam świadomość, że dla części moich wyborców jest to decyzja trudna do zaakceptowania, ale żywię nadzieję, że swoją pracą dla województwa udowodnię, że warto było zaufać mnie i PSL. Wiem, że Wasze głosy nie będą stracone, że odnieśliśmy sukces w postaci dodatkowego mandatu. Jestem przekonany, że dzięki temu głos płynący ze Świętokrzyskiego będzie lepiej słyszany tam, gdzie zapadają decyzje ważne dla naszego województwa - napisał marszałek.
Jarubas podkreślił, że przed podjęciem decyzji odbył szereg konsultacji m.in. z wicepremierem Waldemarem Pawlakiem, eurodeputowanym Czesławem Siekierskim, samorządowcami, rektorami świętokrzyskich uczelni i przedsiębiorcami. Zdecydowana większość osób - napisał - namawiała go do pozostania na zajmowanym stanowisku, na takie rozwiązanie wskazała również większość uczestników sondy w jednej z kieleckich gazet.
- Obiecałem wyborcom, że podejmując decyzję wybiorę wariant optymalny, który przełoży się na nasze wspólne dobro, na wymierną korzyść dla naszego województwa. W obecnych warunkach, przy których trudno przewidzieć kiedy, w jakim składzie i z jakim zapleczem parlamentarnym zostanie sformowany rząd, podjęcie dobrej i pewnej decyzji jest szczególnie trudne - zaznaczył.
Marszałek nie chciał rozmawiać na ten temat. Powiedział jedynie, że decyzję podjął wspólnie z kolegami z zarządu wojewódzkiego PSL. - To nie tylko moja odpowiedzialność, ale całej organizacji - powiedział.
W minioną środę marszałek mówił, że jeżeli miałby być posłem, chciałby mieć jednocześnie stanowisko, które przyniesie korzyści regionowi np. w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego.
Miejsce Jarubasa w Sejmie przypada w tej sytuacji przewodniczącemu sejmiku województwa świętokrzyskiego Markowi Gosowi. W wyborach parlamentarnych głosowało na niego 4131 osób.
PSL zdobyło w Świętokrzyskiem trzy mandaty. Oprócz Jarubasa do Sejmu dostali się dotychczasowy poseł Mirosław Pawlak, na którego zagłosowało 6317 wyborców i wiceprezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński, który zdobył 4814 głosów.
https://wiadomosci.onet.pl/kielce/adam-jarubas-zrezygnowal-z-mandatu-poselskiego/y758yhs
Jak jest z efektywnością działania na rzecz regionu świętokrzyskiego z pozycji europosła?
Po wybraniu JG na prezydenta miasta jego mandat poselski wygasł...
https://wybory2011.pkw.gov.pl/rfl/pl/f296e43e118f362bfc573db7f3f00353.html
https://echodnia.eu/swietokrzyskie/romuald-garczewski-byly-burmistrz-staszowa-bedzie-nowym-poslem/ar/8099697
W jakiej wysokosci diety pobierają te osoby?, co oprocz diet im przysluguje?
Wojewódzki Urząd Spraw Wewnętrznych w Kielcach [1945] 1983-1990
IPN Ki 004/2653 Teczka personalna kandydata na tajnego współpracownika dot. Jacek Marian Wołowiec, imię ojca: Tadeusz, ur. 05-10-1962 r. Daty skrajne: 1984 - 1985 https://inwentarz.ipn.gov.pl/node/2935807
Dyrektor w Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Jakie są uprawnienia radnych w ramach kontroli struktur samorządowych oraz co powinien zrobić kontrolowany podmiot? [17 kwietnia 2019]
Nowelizacją ustaw o samorządzie województwa, samorządzie powiatowym oraz samorządzie gminnym (dalej ustawy samorządowe), od dnia 31 stycznia 2018 roku radnym zostały przyznane uprawnienia kontrolne w podmiotach właściwych odpowiednio do zakresu przedmiotowej ustawy, tj. z zakresu województwa, powiatu lub gminy. Radni mogą dokonać kontroli urzędu, samorządowych jednostek organizacyjnych, zakładów i przedsiębiorstw samorządowych, spółek gminnych, powiatowych bądź wojewódzkich oraz tych z udziałem osób prawnych wskazanych jednostek samorządu terytorialnego. W każdej z wymienionych ustaw wprowadzono przepis, który jest podstawą do uzyskania przez radnych informacji i materiałów, wstępu do pomieszczeń oraz wglądu w działalność wymienionych podmiotów. Jednak wymienione podmioty nie mają bezwzględnego obowiązku udostępniania informacji, bowiem we wskazanych regulacjach występują również ograniczenia dostępu do określonych danych, które chce uzyskać radny. (...)