Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy uważasz, że dobrze zagłosowałeś w kwietniu wybiarając obecnie rządzących?
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.

LXXX Sesja Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego - automatyczna transkrypcja

Ilość postów: 1 | Odsłon: 4276
  • LXXX Sesja Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego - automatyczna transkrypcja

    Plik dźwiękowy

    LXXX Sesja Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego transmisjao.mp3

    Transkrypcja

    00:07:00 Prelegent 2

    Otwieram 80 nadzwyczajną sesję Rady miasta Ostrowca świętokrzyskiego.

    00:07:06 Prelegent 2

    Proszę państwa, radnych o zalogowanie się do systemu.

    00:07:13 Prelegent 2

    Na podstawie listy obecności stwierdzam, że posiadamy wymagane kworum, by podejmować prawomocne uchwały Witam radnych Rady miasta. Witam panów, Wiceprezydentów Artura Łakomska i Krzysztofa Kowalskiego, Witam skarbnika miasta pana Sławomira kilaka, Witam sekretarz Annę.

    00:07:32 Prelegent 2

    Niedbałe oraz wszystkich państwa przybyłych na obrady dzisiejszej sesji oraz internautów, którzy śledzą nasze obrady online. Szanowni Państwo, radni chcę państwa poinformować, że w dniu 4 lipca zmarł nasz kolega radny Paweł cele Bański.

    00:07:57 Prelegent 2

    Paweł Paweł cele Bański był radnym w kadencji Rady miasta 2014 2018 pracował w Komisji edukacji wychowania, kultury i sportu oraz Komisji strategii rozwoju miasta. Był również przewodniczącym Rady osiedla kuźnia. Uczcimy pamięć zmarłego kolegi radnego minutą ciszy.

    00:08:24 Prelegent 2

    Dziękuję państwu.

    00:08:30 Prelegent 2

    Jak zwykle 2 klauzule informacyjne na chociaż to do znudzenia, ale mam taki obowiązek, żeby państwu radnym przypominać.

    00:08:32 Prelegent 2

    Z aktami prawnymi, które mówią na ten temat w czasie obrad sesji, która której transmisja jest Nagrywana, jeżeli używamy adresów nazwisk innych swoich danych osobowych, to wiemy o tym.

    00:08:37 Prelegent 2

    Pierwsza informacja dotyczy ochrony danych osobowych, a więc zgodnie z.

    00:08:56 Prelegent 2

    Że używa.

    00:08:57 Prelegent 2

    Z tych danych nie musimy składać żadnych oświadczeń, bo jesteśmy radnymi osobami publicznymi, natomiast jeśli wymieniamy w swoich wystąpieniach nazwiska osób innych, ich adresy, inne dane osobowe, to musimy pamiętać o tym, że winniśmy mieć ich upoważnienie.

    00:09:14 Prelegent 2

    To jest jedno przypomnienie i 2 mówiące o tym, że taka informacja, że wszystkie materiały są publikowane na stronach samorządu terytorialnego. Jak wiemy i one są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

    00:09:28 Prelegent 2

    Więc zgodnie z aktami prawnymi, a więc i.

    00:09:31 Prelegent 2

    Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z 2016 roku, jak też ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i innych aplikacji mobilnych. Nagrania obrad sesji są uzupełniane o napisy dla osób niesłyszących.

    00:09:49 Prelegent 2

    Teraz przechodzimy już do porządku, ale zanim zaczniemy jego realizację.

    00:09:56 Prelegent 2

    Szanowni Państwo, radni postanowieniem numer 61 przez 2023 komisarza wyborczego w Kielcach 4 z dnia 6 lipca 2023 w sprawie obsadzenia mandatu radnej Rady miasta Ostrowca świętokrzyskiego w okręgu wyborczym numer 4 na miejsce wygasłego mandatu po naszym koledze Radnym Włodzimierzu Saidzie występuje pani Agnieszka Ewa buczkowski.

    00:10:21 Prelegent 2

    Która wyborach samorządowych w dniu 21 października 2018 roku uzyskała kolejno największą liczbę głosów, nie utraciła prawa wybieralności oraz nie zrzekła się pierwszeństwa do objęcia mandatów. Szanowni Państwo, radni zgodnie z artykułem 23 ustęp jeden i 2 ustawy o samorządzie gminnym i statutem gminy Ostrowiec Świętokrzyski. Radni przed przystąpieniem do wykonywania mandatu składają ślubowanie.

    00:10:48 Prelegent 2

    Po odczytaniu przeze mnie roty wywołana radna wypowiada słowo ślubuję. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania tak mi dopomóż Bóg, a więc proszę wszystkich o powstanie.

    00:11:03 Prelegent 2

    Ja odczytam teraz rotę ślubowania wierna konstytucji i Prawu Rzeczypospolitej Polskiej. Ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie żet.

    00:11:15 Prelegent 2

    I uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.

    00:11:19 Prelegent 3

    Ślubuję, tak mi dopomóż Bóg?

    00:11:22 Prelegent 2

    Dziękuję bardzo od tej chwili jest Pani już radną Rady miasta serdeczne gratulacje.

    00:11:33 Prelegent 2

    Przechodzimy do realizacji porządku obrad. Czy państwo radni mają uwagi do porządku?

    00:11:39 Prelegent 2

    Nie widzę, wobec tego jesteśmy już w 4:00. Podjęcie uchwał w sprawie jako pierwszy projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia składów osobowych stałych Komisji Rady miasta Ostrowca świętokrzyskiego. Czy państwo radni mają uwagi do projektu tej uchwały?

    00:11:56 Prelegent 2

    Nie widzę. Wobec tego przechodzimy do głosowania projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia składów osobowych stałych Komisji Rady miasta Ostrowca świętokrzyskiego.

    00:12:06 Prelegent 2

    Kto jest za podjęciem uchwały, podnosi rękę i naciska przycisk, kto jest przeciw, podnosi rękę i naciska przycisk i kto się wstrzymał, podnosi rękę i naciska przycisk.

    00:12:21 Prelegent 2

    Stwierdzam, że uchwałę tę podjęliśmy jednogłośnie.

    00:12:26 Prelegent 2

    Następny projekt uchwały dotyczy zasięgnięcia od komendanta Wojewódzkiego policji informacji o kandydatach na ławników. Projekt uchwały był opiniowany przez Komisję samorządową.

    00:12:38 Prelegent 2

    Proszę martę woźniacką kuzdra, która zastępowała przewodniczącego Komisji o podanie nam opinii Komisji.

    00:12:45 Prelegent 4

    Pani przewodnicząca Komisja samorządowa pozytywnie zaopiniowała projekt tej uchwały. Dziękuję.

    00:12:50 Prelegent 2

    Dziękuję, czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały?

    00:12:55 Prelegent 2

    Nie widzę. Wobec tego głosujemy projekt uchwały dotyczący zasięgnięcia od komendanta Wojewódzkiego policji informacji o kandydatach na ławników. Kto jest za podjęciem uchwały, podnosi rękę i naciska przycisk, kto jest przeciw podnosi rękę i naciska przycisk i kto się wstrzymał, podnosi rękę i naciska przycisk.

    00:13:15 Prelegent 2

    Stwierdzam, że uchwałę tę również podjęliśmy jednogłośnie. Kolejny projekt uchwały dotyczy nabycia nieruchomości o powierzchni 4078 dziesięciotysięcznych hektara położonej w rejonie ulicy dębowej. Projekt uchwały był opiniowany przez Komisję strategii rozwoju miasta. Proszę panie przewodniczący o podanie nam opinii.

    00:13:35 Prelegent 5

    Komisji przewodnicząca Komisja oczywiście pozytywnie zaopiniowała wspomniany projekt uchwały.

    00:13:40 Prelegent 2

    Dziękuję bardzo. Czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały?

    00:13:45 Prelegent 2

    Nie widzę. Wobec tego głosujemy projekt uchwały dotyczące nabycia nieruchomości o powierzchni 4078 dziesięciotysięcznych hektara położonej w rejonie ulicy dębowej w Ostrowcu świętokrzyskim. Kto jest za naciska przycisk i podnosi rękę, kto jest przeciw naciska przycisk i podnosi rękę i kto się wstrzymał, naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:14:09 Prelegent 2

    Stwierdzam, że uchwałę podjęliśmy jednogłośnie. Kolejny projekt uchwały dotyczy nabycia nieruchomości o powierzchni 1239 dziesięciotysięcznych hektara położonej w rejonie ulicy iłżeckiej w Ostrowcu świętokrzyskim. Projekt ten również był opiniowany przez Komisję strategii rozwoju miasta. Proszę panią przewodniczącą o zabranie głosu.

    00:14:30 Prelegent 5

    Pozytywnie zaopiniowała ten projekt uchwały.

    00:14:33 Prelegent 2

    Dziękuję, czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały?

    00:14:38 Prelegent 2

    Nie widzę. Wobec tego przechodzimy do głosowania projektu uchwały dotyczącej nabycia nieruchomości o powierzchni 1239 dziesięciotysięcznych hektara położonej w Ostrowcu świętokrzyskim, w rejonie ulicy iłżeckiej. Kto jest za naciska przycisk i podnosi rękę, kto jest przeciw naciska przycisk i podnosi rękę i kto się wstrzymał, naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:15:08 Prelegent 2

    Stwierdzam, że urwałem, podjęliśmy jednogłośnie. Kolejny projekt uchwały dotyczy zbycia nieruchomości znajdujących się w pasie drogowym drogi publicznej powiatowej ulicy żabia w Ostrowcu świętokrzyskim. Projekt uchwały był również opiniowany przez Komisję strategii rozwoju miasta. Proszę o opinię Komisji.

    00:15:25 Prelegent 5

    Komisja pozytywnie zaopiniowała ten projekt uchwały.

    00:15:28 Prelegent 2

    Dziękuję, czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały?

    00:15:32 Prelegent 2

    Nie widzę. Wobec tego głosujemy projekt uchwały dotyczące zbycia nieruchomości znajdujących się w pasie drogowym drogi publicznej powiatowej w ulicy żabia. Kto jest za podjęciem uchwały, podnosi rękę i naciska przycisk.

    00:15:45 Prelegent 2

    Kto jest przeciw podnosi rękę i naciska przycisk i kto się wstrzymał, podnosi rękę i naciska przycisk.

    00:16:08 Prelegent 2

    W pierwszym że uchwałę również podjęliśmy jednogłośnie.

    00:16:12 Prelegent 2

    Kolejny projekt uchwały dotyczy zbycia części nieruchomości o powierzchni 299 dziesięciotysięcznych hektara położonej w Ostrowcu świętokrzyskim przy ulicy rzeczki. Projekt ten również był opiniowany przez Komisję strategii rozwoju miasta. Proszę przewodniczącego Komisji o zabranie głosu.

    00:16:28 Prelegent 5

    Komisja pozytywnie zaopiniowała ten projekt uchwały.

    00:16:32 Prelegent 2

    Państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały.

    00:16:36 Prelegent 2

    Nie widzę. Wobec tego przechodzimy do głosowania projektu uchwały dotyczącej zbycia części nieruchomości o powierzchni 299 dziesięciotysięcznych hektara położonej przy ulicy rzeczki w Ostrowcu świętokrzyskim. To jest za naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:16:53 Prelegent 2

    Kto jest przeciw naciska przycisk i podnosi rękę i kto się wstrzymał, naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:17:03 Prelegent 2

    Stwierdzam, że uchwałę podjęliśmy jednogłośnie. Kolejny projekt uchwały dotyczy wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości położonej przy ulicy Świętokrzyskiej. Służebnością przesyłu również i ten projekt uchwały był opiniowany przez Komisję strategii rozwoju miasta. Proszę o opinię Komisji.

    00:17:18 Prelegent 5

    Komisja również zaopiniowała pozytywnie wspomniany projekt uchwały.

    00:17:22 Prelegent 2

    Dziękuję, czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały?

    00:17:26 Prelegent 2

    Nie widzę. Wobec tego głosujemy projekt uchwały dotyczący wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości położonej przy ulicy Świętokrzyskiej służebnością przesyłu. Kto jest za podnosi rękę i naciska przycisk?

    00:17:38 Prelegent 2

    To jest przeciw, podnosi rękę i naciska przycisk i kto się wstrzymał, podnosi rękę i naciska przycisk.

    00:17:47 Prelegent 2

    Stwierdzam, że uchwałę podjęliśmy jednogłośnie.

    00:17:50 Prelegent 2

    Kolejny projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na lata 1000, 2022 2002.

    00:18:03 Prelegent 2

    Projekt uchwały był opiniowany przez Komisję samorządową. Proszę radną Woźnicki Martę Woźniacką kuzak o podanie nam opinii Komisji.

    00:18:12 Prelegent 4

    Pani przewodnicząca Komisja samorządowa pozytywnie zaopiniowała projekt tej uchwały. Dziękuję.

    00:18:16 Prelegent 2

    Dziękuję, czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały? Proszę radna Duda Renata.

    00:18:25 Prelegent 7

    Dziękuję bardzo pani przewodnicząca panowie prezydenci, wysoka Rado ja bym prosiła o przypomnienie. Ilu jest obecnie członków gminnej Komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

    00:18:37 Prelegent 7

    Ile w miesiącu odbywa się ją posiedzeń i jaki jest koszt jednego takiego posiedzenia oraz 2 moje pytanie, w jakim przedziale wiekowym są członkowi tej Komisji i czy wszyscy są specjalistami zgodnie z obowiązującymi przepisami? Dziękuję.

    00:18:55 Prelegent 2

    Dziękuję i proszę Radna Dariusz Kaszuba.

    00:19:01 Prelegent 8

    Pani przewodnicząca panowie prezydenci Wysoka Rado Szanowni Państwo również w kwestii projektu tej uchwały chciałbym zadać pytanie, ponieważ w uzasadnieniu dość enigmatycznie widzimy informacje, że uchwała ta związana jest z korektą planu finansowego.

    00:19:17 Prelegent 8

    Proszę o informację bardziej dokładną, bo uzasadnienie nam tego nie podaje. Czy to jest zwiększenie środków? Zmniejszenie środków, w jakich pozycjach? Bardzo proszę o konkretną odpowiedź. Dziękuję.

    00:19:27 Prelegent 2

    Czy państwo radni mają jeszcze pytania do projektu tej uchwały?

    00:19:30 Prelegent 2

    Były, nie widzę wobec tego proszę, Panie prezydencie, o zabranie głosu.

    00:19:35 Prelegent 9

    Pan nie przewodnicząca Szanowni Państwo, poprosiłbym pana naczelnika malinowskiego o odpowiedź na powyższe pytanie, dziękuję.

    00:20:07 Prelegent 10

    Wprowadzane do gminy środki, które pochodzą w związku ze zwiększeniem planu dochodów na 2023 roku, ujęte są w pozycji numer 2 planu finansowego i będą przeznaczone na ogłoszenie otwartego konkursu ofert na prowadzenie świetlic środowiska.

    00:20:29 Prelegent 10

    Natomiast jeżeli chodzi o panią radną Dudę, jeżeli dobrze pamiętam, to tak 15 członków o wieku nie będę rozmawiał, bo.

    00:20:38 Prelegent 10

    Zresztą to tutaj do pracy. Wydaje mi się Komisji. Nie ma, nie ma znaczenia. Wszyscy członkowie posiadają stosowne szkolenie zgodne, zgodne z przepisami, a więc zostali włączeni w skład Komisji na podstawie tutaj ustawy.

    00:20:56 Prelegent 10

    Oczywiście to Wszystko jest udokumentowane. W ciągu miesiąca odbywa się odbywają się 3 do 4 spotkań. Jeżeli chodzi o 2 Komisję 2 spotkania ws.

    00:21:07 Prelegent 10

    Parówkowym składzie z wezwaniami to są środy i czwartki co 2 środa co 2 czwartek, jeżeli chodzi o pozostałe spotkanie, to są spotkania w tak pełnym składzie zależności od potrzeb wydziału spraw obywatelskich. Jeżeli s.

    00:21:23 Prelegent 10

    Są konieczne, jest konieczne wydanie opinii.

    00:21:26 Prelegent 10

    Yy odnośnie lokalizacji punktów sprzedaży alkoholu może to być jedno lub góra 2 spotkania w miesiącu. To Wszystko zależy tak jak powiedziałem o tych sytuacji.

    00:21:38 Prelegent 10

    Nieraz jest tak, że przedsiębiorcy żądają bardzo szybko wydania tych opinii tego pozwolenia, więc w miarę możliwości wtedy się spotykamy. Oczywiście kierujemy się zasadą gospodarności.

    00:21:49 Prelegent 10

    I nie ma takiej sytuacji, w której sztucznie prowokowali byśmy czy organizowali byśmy te spotkania? Staramy się, aby tych lokalizacji było jak najwięcej.

    00:21:58 Prelegent 10

    Czekamy do ostatniego momentu i dopiero wtedy takie posiedzenie się odbyło. Jeżeli chodzi o koszt, no pamięci nie będę może liczył. Ile kosztuje jedno posiedzenie w każdym bądź razie wynagrodzenie przewodniczącego to jest 185 zł brutto za posiedzenie członka bodajże 165 zł.

    00:22:18 Prelegent 10

    I są to wynagrodzenia niższe niż w okolicy. Nie sprawdzałem wszędzie, ale na przykład w kunowie te wynagrodzenia są wyższe niż w Ostrowcu. Pomijając skalę oczywiście zadań, które które tutaj realia.

    00:22:32 Prelegent 10

    Rozumiemy, no jeżeli chodzi jeszcze o wynagrodzenia, to może odpowiem państwu, że nie, nie pracujemy tak jak w innych gminach.

    00:22:39 Prelegent 10

    Nie liczymy sobie pieniążków, czyli nie pobieramy wynagrodzenia jako gminna Komisja za na przykład udział w grupach roboczych zespołu interdyscyplinarnego za wyjazdy w konkretne miejsca w celu zaopiniowania tego u nas nie ma. Pracujemy za możliwie najniższe wynagrodzenie.

    00:22:57 Prelegent 2

    Dziękuję. Czy są jeszcze pytania w tym temacie?

    00:23:02 Prelegent 2

    Czy wyjaśnienia są wystarczające?

    00:23:06 Prelegent 2

    Dziękuję bardzo panie naczelniku. W takim razie przechodzimy do głosowania projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na lata 2022. 2025. Kto jest za podjęciem uchwały naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:23:26 Prelegent 2

    Kto jest przeciw naciska przycisk i podnosi rękę i kto się wstrzymał, naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:23:36 Prelegent 2

    Stwierdzam, że uchwała em podjęliśmy jednogłośnie. Kolejny projekt uchwały dotyczy trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego do spraw przeciwdziałania przemocy domowej gminy Ostrowiec Świętokrzyski.

    00:23:50 Prelegent 2

    Projekt uchwały było opiniowane przez Komisję samorządową. Proszę radną Martę Woźniacką fusako zabranie głosu.

    00:23:57 Prelegent 4

    Pani przewodnicząca Komisja samorządowa pozytywnie zaopiniowała projekt tej uchwały. Dziękuję.

    00:24:02 Prelegent 2

    Dziękuję, ja dziękuję. Czy państwo radni mają pytania? Proszę radna Joanna pikus.

    00:24:09 Prelegent 11

    Pani przewodnicząca panowie, prezydenci, Szanowni Państwo, ja nie Jestem członkiem Komisji samorządowej. W związku z tym nie miałam możliwości zadania pytań wcześ.

    00:24:18 Prelegent 11

    No i.

    00:24:19 Prelegent 11

    Ustawa, która tak naprawdę dla mnie osobiście jest bardzo ważna, ale myślę, że dla naszych mieszkańców również i takie pytania.

    00:24:26 Prelegent 11

    Według ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej dokładnie artykuł 9 9 a ustęp 3 5 tak jest we wspomnianej uchwale zaznaczone do zespołu interdyscyplinarnego. Powoływanie są przedstawiciele jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

    00:24:41 Prelegent 11

    Gminnej Komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, policji, oświaty, ochrony zdrowia, organizacji pozarządowych. I tu mam takie pytanie, ile osób z wyżej wymienionych podmiotów będzie powołanych do zespołu interdyscyplinarnego i czy mamy już jakieś konkretne podmioty i w jaki sposób organizacja pozarządowa będzie wytypowana do pracach zespołu interdyscyplinarnego? To na razie takie jedne, bo nie wiem czy dalej nie.

    00:25:01 Prelegent 11

    Będzie dziękuję bardzo. Dziękuję bardzo proszę.

    00:25:06 Prelegent 7

    Bardzo pani przewodnicząca według znowelizowanej ustawy należy powołać nowe zespoły interdyscyplinarne i moje pytanie, czy one będą składać się z tych samych osób, czy też osoby będą nowe, powołane lub osoby zainteresowane w tej kwestii?

    00:25:24 Prelegent 7

    I 2 pytanie, czy jest już wyznaczony konkretny termin powołania zespołu interdyscyplinarnego, o którym mowa w ustawie zmieniającej?

    00:25:32 Prelegent 2

    Dziękuję, dziękuję i proszę Radny Kamil Stelmasiak.

    00:25:36 Prelegent 5

    Dziękuję pani przewodnicząca. W pewnym sensie już pytanie, które chciałem zadać, zostało.

    00:25:42 Prelegent 5

    Ale właśnie poprosiłbym.

    00:25:44 Prelegent 5

    To wyjaśnienie, omówienie, troszeczkę tego projektu uchwały, tym bardziej, że dostałyśmy nowe uzasadnienie, w którym jest mowa, że wprowadzona została nowa ustawa.

    00:25:54 Prelegent 5

    Czy zmiany w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej i co to oznacza? Te zmiany, które są tutaj wyższe, ogólne dla obecnego zespołu interdyscyplinarnego. Czy on zostanie całkowicie zmieniony, anulowany i zostanie nowy? Na jego miejsce? Wprowadzone dziękuję.

    00:26:08 Prelegent 2

    Państwo radni mają dalsze pytania, jeśli nie, to panie prezydencie, proszę o zabranie głosu.

    00:26:15 Prelegent 9

    Panie przewodniczący, Szanowni Państwo.

    00:26:19 Prelegent 9

    To jest początek, to jest ewolucja, może nie rewolucja znaczy można jej powiedzieć rewolucja w prowadzeniu właśnie zespołu interdyscyplinarnego do spraw przeciwdziałania przemocy domowej. Dzisiejsza uchwała jest.

    00:26:35 Prelegent 9

    Pozwala nam jest fundamentem do wszelkich rodzajów.

    00:26:39 Prelegent 9

    Jan przede wszystkim tu jest, mówimy o trybie i sposobie powoływania tego zespołu. Co do pozostałych pytań. Chciałbym tu poprosić. Nie wiem, czy pana naczelnika malinowskiego, czy jest obecnie na sali pani Przewodnicząca Zespołu Interdit?

    00:26:56 Prelegent 9

    Normalnego do spraw przeciwdziałania przemocy domowej. Także oddaję głos. Dziękuję bardzo.

    00:27:07 Prelegent 3

    Szanowna pani przewodnicząca panowie prezydenci Wysoka Radom.

    00:27:12 Prelegent 3

    Tak jak pan prezydent wspomniał, czeka nas sporo zmian i tak naprawdę jesteśmy już w trakcie.

    00:27:20 Prelegent 3

    Wprowadzania tych zmian w tej chwili zespół liczy 16 osób. Jak będzie wyglądał?

    00:27:28 Prelegent 3

    Przyszłym składnie tak naprawdę rozmawiamy jeszcze dlatego, że uchwała.

    00:27:37 Prelegent 3

    Definiuje sposób powoływania grup diagnostyczno roboczych przez spotkania całego znaczy niecałego kworum zespołu, czyli tak naprawdę.

    00:27:48 Prelegent 3

    Mm. Większość członków musi się pojawiać na każdym posiedzeniu, ponieważ dopiero.

    00:27:58 Prelegent 3

    Diagnostyczno pomoc.

    00:28:03 Prelegent 3

    Chodzi o samą ustawę. Takie uchwałę Przepraszam takie najważniejsze zmiany oprócz oczywiście definicji, które, która wprowadza przemoc.

    00:28:15 Prelegent 3

    Domową rozszerza się zakres ochrony osób doświadczających przemocy nie będzie.

    00:28:24 Prelegent 3

    Lub oczy, które do tej pory działały tylko grupy diagnostyczno pomocowe. Ta pierwsza.

    00:28:32 Prelegent 3

    Pierwszy kontakt z ofiarą ma być w tej grupie diagnostycznej pracownik socjalny i dzielnicowy KP, czyli Komendy Powiatowej Policji. Przepraszam.

    00:28:45 Prelegent 3

    Ta grupa oczywiście może być rozszerzona.

    00:28:52 Prelegent 3

    O dalsze osoby w razie potrzeby, tak jak mówiłam, na pewno zwiększa się zakres ochrony osób.

    00:29:02 Prelegent 3

    Które będzie można, wobec których będzie można.

    00:29:08 Prelegent 3

    Nie wiem, czy nie pamiętam tych pytań. Dokładnie proszę. Proszę mi pomóc.

    00:29:16 Prelegent 11

    Osób z podmiotów, które będą powoływane to.

    00:29:19 Prelegent 3

    No właśnie, tak naprawdę nie wiem czy czy nie wiemy do końca jeszcze, czy będą to te same osoby, które do tej pory były tutaj rozmawiamy.

    00:29:27 Prelegent 3

    Jesteśmy w stałym kontakcie tutaj i z panem prezydentem i z panem naczelnikiem. Szkolimy się. W dniu 11 lipca odbyło się szkolenie dla członków zespołu interdyscyplinarnego i pracowników socjalnych. Poprosiliśmy tu też.

    00:29:45 Prelegent 3

    O pomoc w dotarciu do placówek oświatowych panów naczelników, którzy poinformowali placówki oświatowe. Szkolimy się, jesteśmy tak naprawdę na początku tej rewolucji, ale zrobiliśmy już dużo ta ta uchwała, która dzisiaj wchodzi, jest tak, jakby początkiem wszystkie dokumenty, które muszą jeszcze zostać wytworzone, są już takimi dokumentami naszymi, wewnętrznymi pracujemy nad Regulaminem.

    00:30:13 Prelegent 3

    Który będzie na pierwszym posiedzeniu przyjęty.

    00:30:18 Prelegent 3

    W którym to będzie pan prezydent powoływał nowy zespół, zespół ten, który jest przestaje istnieć, musi zostać powołany. Nowy zespół interdyscyplinarny.

    00:30:33 Prelegent 2

    Proszę jeszcze radna Joanna pikus.

    00:30:35 Prelegent 11

    Pani przewodnicząca panowie, prezydenci, Szanowni Państwo, ja tak pani przewodnicząca dopytuję o liczbę osób, dlatego, że teraz w miejskim ośrodku z Miejskiego Ośrodka pomocy społecznej oddelegowane powołane są 4 osoby, 4 pracowników socjalnych.

    00:30:49 Prelegent 11

    I chciałabym zapytać, czy taka sama liczba zostanie, jeżeli chodzi o miejski ośrodek pomocy społecznej o pozostałe organiza.

    00:30:57 Prelegent 11

    Podmioty i jednostki i w jaki sposób będą wytypowane organizacje pozarządowe do pracy w zespole interdyscyplinarnym?

    00:31:05 Prelegent 10

    No to.

    00:31:07 Prelegent 9

    Szanowni Państwo, Pani przewodnicząca Szanowni Państwo, tu odpowiadając pani przewodniczącej na powiem tak, że jesteśmy w tej chwili w trakcie ustalania. Na pewno będą wszystkie instytucje pomocowe reprezentowane.

    00:31:21 Prelegent 9

    Że któ?

    00:31:23 Prelegent 9

    Które powinny być i które zajmują się tym tym problemem co do ilości nie jesteśmy dzisiaj w stanie powiedzieć, bo nie tak dalej jak wczoraj przedwczoraj rozmawiałem z panią dyrektor i to z panią przewodniczącą i z naczelnikiem również.

    00:31:37 Prelegent 9

    Co do to, co już pani pani przewodnicząca powiedziała, że tu kworum musi być za każdym razem, żeby podjąć jakąkolwiek decyzję, w tym w tej nowej formie, więc musimy tutaj mieć.

    00:31:49 Prelegent 9

    Z tymi instytucjami i z pracownikami socjalnymi.

    00:31:55 Prelegent 9

    Wypracowane, wypracowane standardy, które pozwolą nam nie pozostawienie nikogo bez potrzeby.

    00:32:03 Prelegent 9

    W trakcie interwencji czy przed interwencją.

    00:32:06 Prelegent 9

    Chyba, że pani Przewodnicząca chce coś dodać. Dzięki.

    00:32:09 Prelegent 2

    Dziękuję. Proszę jeszcze Joanna pikus.

    00:32:12 Prelegent 11

    Panowie prezydencie. Dlatego też dopytuję o liczbę osób z Miejskiego Ośrodka pomocy społecznej. Wiem, że pracownicy to są osoby bardzo zaangażowane w procedowanie niebieskich kart, natomiast też są bardzo obłożone pracą, stąd też taka.

    00:32:23 Prelegent 11

    Moja troska o prawidłowe funkcjonowanie zespołu, a jednocześnie też o pracowników socjalnych w ustawie wspomnianej ustawie, by jest artykuł 7 ustęp 7 C, który nam mówi, że są takie rozwiązania, więc mam nadzieję, że wspólnymi siłami tutaj zostanie wypracowane takie stanowisko. Ale przy okazji mam jeszcze pytanie dotyczące.

    00:32:44 Prelegent 11

    Mówimy cały czas o tej samej ustawie. To będzie ustęp 5 a artykuł 9 oczywiście jest zawarta INFORMACJA O szkoleniach. Ja sobie króciutko, powiem tylko zacytuję ten moment. Członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego.

    00:32:56 Prelegent 11

    No w terminie 12 miesięcy od dnia ich powołania. W skład zespołu przechodzą obowiązkowe szkolenia. Może dalej nie będę czytał, kto będzie finansował te szkolenia, czy to będą finansowały jednostki pracowników, które są oddelegowani do prac zespołu, czy miejski ośrodek, czy czy zespół interdyscyplinarny.

    00:33:17 Prelegent 3

    Mieliśmy szkolenie z panem Markiem, updatem, który jest specjalistą w tej dziedzinie. Padło też takie pytanie generalnie.

    00:33:27 Prelegent 3

    Obowiązek przeszkolenia jest na psach regionalnych ośrodkach pomocy społecznej. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Zobaczymy. No niemniej jednak już jedno szkolenie się odbyło. Tak jak mówiłam 11, ale nie ma nowego zespołu.

    00:33:46 Prelegent 3

    Ci członkowie, którzy są obecnie pracownicy socjalni i przedstawiciele oświaty, byli na to szkolenie zaproszeni. Dużo informacji.

    00:33:57 Prelegent 3

    Padło tam. No niemniej jednak wiadomo, że tych szkoleń nigdy nie jest za wiele. Ja jeśli chodzi o nowy skład zespołu, oczywiście liczę na państwa. Jesteście państwo przedstawicielami różnych jednostek, więc myślę, że tu mnie wspomożecie. Zresztą nie wiem, czy mnie wspomożecie.

    00:34:19 Prelegent 3

    No i cóż, na pewno musimy pamiętać, że ta uchwała dotyczy wszystkich jednostek pomocy społecznej i tak naprawdę jest rewolucja, ale jest dużo.

    00:34:31 Prelegent 3

    Wprowadzonych nowych możliwości. Ja osobiście upatruję tu szansa, jeśli chodzi o domniemanych sprawców.

    00:34:41 Prelegent 3

    Ponieważ myślę, że grupy diagnostyczną pomocowe będą mogły skierować do takich programów każdego ze sprawców.

    00:34:50 Prelegent 3

    Yy, więc myślę, że tutaj praca z tymi osobami na pewno może się przyczynić do tego, żeby tą przemoc.

    00:35:01 Prelegent 11

    I ostatnia pani przewodnicząca, jeżeli mogę dla mnie chyba najważniejsze, proszę bardzo, Pani przewodnicząca Panowie, prezydenci, Szanowni Państwo, ostatnio moje pytanie dotyczy również powołanych członków zespołu, ale przede wszystkim powołania zastępcy przewodniczącego. Doskonale wiemy, że taka funkcja była w 2020 roku uchwałą Rady miasta została zlikwidowana ta funkcja.

    00:35:26 Prelegent 11

    I teraz takie moje bardzo ważne je główne pytanie, czy funkcja zastępcy przewodniczącego powiatu, zastępca zastępcy? Przepraszam zespołu interdyscyplinarnego będzie etatową funkcją?

    00:35:37 Prelegent 11

    Będzie to etatowy pracownik, ewentualnie jeżeli będzie to pracownik mopsu, oczy będzie oddelegowany tylko i wyłącznie do prac w zespole.

    00:35:45 Prelegent 11

    Czy będzie to osoba, która będzie miała łączone stanowiska? Bardzo.

    00:35:48 Prelegent 3

    Ja już rozumiem, że to nie jest pytanie do mnie.

    00:35:53 Prelegent 9

    Tak jak powiedziałem, tak dziękuję pani przewodnicząca, tak jak powiedziałem, szanowna Pani przewodnicząca Szanowni Państwo, powiem także, cały czas jesteśmy, bo to nie jest sprawa.

    00:36:05 Prelegent 9

    Od wczoraj przedwczoraj tylko my cały czas monitorujemy to, odkąd ta ustawa weszła i nawet był projekt ustawy, bo zresztą z panią przewodniczącą również rozmawialiśmy kilkukrotnie na ten temat.

    00:36:17 Prelegent 9

    Będziemy reagować na pewno przy powoływaniu zespołu będziemy, będziemy na pewno wiceprzewodniczący będzie, ale czy to będzie etatowy, czy na cały etat czy na pół? Czy to będzie pracownik?

    00:36:30 Prelegent 9

    Mopsu czy czy innej instytucji czy etatowy, tak jak już pani przewodnicząca powiedziała przy przy.

    00:36:37 Prelegent 9

    Zespole będziemy reagować, jak już będziemy mieli, mówię, to jest dzisiaj jest fundament od tego czas start.

    00:36:45 Prelegent 9

    Trudno mi mówić dzisiaj o instytucjach. Trudno mi mówić tym bardziej o nazwiskach. Tym bardziej. Czy to będzie w tej samej formie liczbowej, czy nie w tej samej formie.

    00:36:54 Prelegent 9

    Bo mówię, okoliczności się zmieniły. Ten zespół będzie miał. Powiedzmy, pani przewodnicząca powinna lepiej wiedzieć. Tutaj też sama była na.

    00:37:04 Prelegent 9

    Na, że tak powiem na szczycie tego kierowała takim zespołem, więc okoliczności się zmieniają. Ustawodawca może.

    00:37:14 Prelegent 9

    Politycznie tyle wywrócił, co daje nowe możliwości.

    00:37:17 Prelegent 9

    I większy zakres zwykłym członkom zespołu, ale na pewno tutaj do celów, do celów administracyjnych również czy zastępowalności ciągłości pracy tego zespołu na pewno niezbędne jest to, że wiceprzewodniczący będzie powołany, ale w jakiej formie też będziemy? Na pewno państwa tutaj na bieżąco informować.

    00:37:40 Prelegent 2

    Dziękuję, czy jeszcze mamy niedosyt wiedzy w tym temacie? Proszę radna Renata Duda.

    00:37:46 Prelegent 7

    Bardzo ja jeszcze chciałam tylko przypomnieć, że pytałam o termin powołania tego zespołu, czy jest już znany, czy dopiero będzie ustalany? Dziękuję.

    00:37:55 Prelegent 3

    Więc zespół taki ostateczny termin to jest 21 wrzesień. Zespół będzie powołany najpóźniej myślę do połowy Września.

    00:38:08 Prelegent 2

    Dziękuję, czy jeszcze ktoś z Państwa ma pytania? Nie widzę. Wobec tego przechodzimy do głosowania projektu uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego do spraw przeciwdziałania przemocy domowej gminy. O sprawie świętokrzyskich. Kto jest za podjęciem uchwały, naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:38:29 Prelegent 2

    Kto jest przeciw naciska przycisk i podnosi rękę i kto się wstrzymał, naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:38:38 Prelegent 2

    Stwierdzam, że ufałem. Podjęliśmy jednogłośnie.

    00:38:43 Prelegent 2

    Kolejny projekt uchwały dotyczy udzielenia dotacji z budżetu gminy Ostrowiec Świętokrzyski z przeznaczeniem na realizowane w roku 2023 prace restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków w kościele Rzymskokatolickim pod wezwaniem Świętego Stanisława biskupa męczennika.

    00:39:03 Prelegent 2

    W denkowie w Ostrowcu świętokrzyskim projekt uchwały był opiniowany przez Komisję samorządową, Komisję budżetu oraz Komisję strategii rozwoju miasta. Proszę kolejną o zabieranie głosu i podawanie nam opinii Komisji. Proszę Marta Woźnicka Kuzak.

    00:39:19 Prelegent 4

    Pani przewodnicząca Komisja samorządowa pozytywnie zaopiniowała projekt tej uchwały. Dziękuję.

    00:39:25 Prelegent 2

    Proszę Komisję strategii rozwoju miasta.

    00:39:29 Prelegent 5

    Również pozytywnie zaopiniowała ten projekt uchwały.

    00:39:31 Prelegent 2

    Dziękuję i Komisja Budżetu.

    00:39:34 Prelegent 12

    Pani przewodnicząca Komisja budżetu pozytywnie zaopiniowała ten projekt uchwały.

    00:39:41 Prelegent 2

    Dziękuję, czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały?

    00:39:45 Prelegent 2

    Proszę radny Dariusz Kaszuba.

    00:39:50 Prelegent 8

    Niszcząco Wysoka Rado. Szanowni Państwo, panowie prezydenci, ja tylko zapytaniem takim precyzujący M bo informacja jest oczywiście uzasadnienie o tym, że jedna parafia złożyła wniosek, zaś na 2 stronie widzimy stawki, które złożyły się na całą kwotę dofinansowania.

    00:40:06 Prelegent 8

    Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego 320000 zł, zaś ze strony naszej gminy kwota 30000 zł. Czy czy bywały większe kwoty na ten cel przewidziany w budżecie i czy jest szansa, aby ta kwota była nieco wyższa, bo ratowanie zabytków to było nasze wspólne zadanie?

    00:40:24 Prelegent 2

    Czy są jeszcze pytania ze strony państwa radnych?

    00:40:27 Prelegent 2

    Proszę radny Kamil Stelmasiak.

    00:40:31 Prelegent 5

    Wypowiedź może nie będzie.

    00:40:35 Prelegent 5

    Są stricte, natomiast pewnego rodzaju refleksją, która myślę, że też tak jak swoją wypowiedź przed chwilą zakończył kolega radny.

    00:40:44 Prelegent 5

    Daleka szuba chodzi mi o to, że oczywiście ważne jest, by ratować zabytki jest sakralne, których mamy trochę w naszej okolicy i mam wrażenie, że od czasu kiedy trzeba ta kadencja, ale też i poprzednia.

    00:40:59 Prelegent 5

    Samorządu co roku przeznaczamy kilkadziesiąt kilkaset 1000 zł na tego typu cele, natomiast zabytki to jedno. Warto też jeszcze myślę, że dbać o takie konteksty związane z.

    00:41:14 Prelegent 5

    Z historią naszą z tym, by ją popularyzować. Przypomnę, że niedawno tutaj na tej sali skrupulatnie analizowaliśmy program ochrony nad zabytkami, w którym były błędy i one były skutecznie pokazane, ale mam wrażenie, że od dłuższego czasu nic więcej w tym zakresie nie robimy jako miasto, tym bardziej, że za chwilę przed nami 410. Rocznica uchwalenia praw miejskich tego miasta i mam nadzieję, że będzie to dosyć ważne wydarzenie. Od kilku lat nie możemy sobie poradzić z prostą rzeczą, jaką jest.

    00:41:45 Prelegent 5

    Też zresztą tutaj, kiedy jest zgłoszona przez kolegę Dariusza kwestia unormowania herbu naszego miasta.

    00:41:52 Prelegent 5

    Nie możemy do.

    00:41:54 Prelegent 5

    Prowadzić do powstania repozytorium wiedzy na temat naszego miasta mówi o zebraniu w jednym miejscu historii i zdjęć archiwaliów, których jest cała masa, a już rzeczą taką powiedziałbym wprost karygodną jest to, że w żaden sposób miasto, instytucje miejskie nie współpracują z Muzeum, które jest pod naszym nosem, które też ma pewnego rodzaju obowiązki w tym zakresie.

    00:42:17 Prelegent 5

    A już zupełnie nie czerpiemy jako miasto z tego, że jest pod naszym nosem zabytek klasy UNESCO. Wykorzystujemy tego po prostu, więc myślę, że coś należy w tym zakresie zrobić.

    00:42:31 Prelegent 5

    I na to też przeznaczać środki co roku nie tylko na te cele, o których przed chwilą właśnie w tej uchwale dyskutujemy. Dziękuję.

    00:42:39 Prelegent 2

    Dziękuję. Czy są jeszcze pytania ze strony państwa radnych? Proszę, Panie prezydencie, zadzwoń do głosu.

    00:42:44 Prelegent 9

    Pani przewodnicząca Szanowni Państwo, odpowiadając na.

    00:42:49 Prelegent 9

    Pytanie pana Dariusza Kaszuby jest to kwota, która była w budżecie za.

    00:42:56 Prelegent 9

    Założona i nikt inny nie zgłosił się poza właśnie tą parafią, stąd też tylko, bo jeżeli by było więcej chętnych, to tą kwotą byśmy obcieli oczywiście.

    00:43:08 Prelegent 9

    W miarę merytorycznego wniosku pozostał.

    00:43:16 Prelegent 9

    Którzy składali takie wnioski, idąc dalej, mówiąc o tych kwotach, które są podzielone na nasze ministerialne jeszcze innych instytucji. Parafia ma remont ogólny całego Kościoła i znaczy tu akurat chodzi o dach. W tym momencie prawdopodobnie z tego, co pan.

    00:43:36 Prelegent 9

    Pamiętam i po prostu oni na to inwestycje czerpią środki zewnętrzne z kilku różnych źródeł. My jesteśmy zobligowani. Tak też i ministerstwo dostaje informacje, że że tutaj p.

    00:43:51 Prelegent 9

    Pozyskał środki z gminy. Tak, tak też te wszystkie instytucje, które wspomagają stąd też. Stąd też w tym uzasadnieniu w tym uzasadnieniu też jest opisane to Wszystko, łącznie z tym, że nawet faktura nie musimy się rozliczać.

    00:44:08 Prelegent 9

    To, że te 30000 może być osobno, tylko faktura musi być po prostu opisana w sposób rzetelny i.

    00:44:15 Prelegent 9

    Zgodny z ustawą, gdzie mówimy, ile z danej faktury z danych środków zostały wydane i zapłacone?

    00:44:25 Prelegent 9

    Yy co do tutaj pytania i stwierdzenia, wręcz nawet pana pana ra.

    00:44:35 Prelegent 9

    Żadnego Kamila.

    00:44:37 Prelegent 9

    Stella sika, chciałbym powiedzieć, że my na każde propozycje jesteśmy oczywiście tutaj otwarci i przy uchwalaniu budżetu i przy bieżących pracach. Często państwo podejmujecie decyzje na bieżąco o wspomożenie ju różnych instytucji, gdzie tylko możemy, staramy się, staramy się.

    00:44:57 Prelegent 9

    Tutaj wyznaczać, wyznaczać te te trendy i to, żebyśmy mogli wspierać Wszystko, co jest związane z naszym miastem.

    00:45:06 Prelegent 9

    Na pewno na pewno to co tutaj pan radny podkreślił. Uchwalenie tego planu zabytków i i jest takim fundamentem właśnie do tego, żebyśmy mogli już pracować w przyszłych latach na to, żebyśmy mogli mieć tą politykę ujednoliconą i transparentną, żebyśmy mogli wszystkim tutaj starającym się wspierać naszą historię przede wszystkim naszego miasta i pomagać, czy indywidualnie, czy też poprzez różnego rodzaju.

    00:45:39 Prelegent 9

    Czy dotacje, czy tak jak w tym, tak jak w tym przypadku czy też pomoc niekoniecznie finansową.

    00:45:45 Prelegent 9

    Chcę też podkreślić w tym punkcie, że staraliśmy się też o.

    00:45:50 Prelegent 9

    Ośrodki z polskiego ładu w związku z ratowaniem zabytków.

    00:45:55 Prelegent 9

    W mieście Ostrowcu. Niestety, nasz wniosek nie został rozpatrzony. To nie było na właśnie też to nie był na budynek sakralny na budynki sakralne, więc być może to była też przyczyna. Dziękuję bardzo.

    00:46:09 Prelegent 2

    Dziękuję bardzo. Proszę jeszcze radny Dariusz Kaszuba.

    00:46:15 Prelegent 8

    Bardzo dziękuję bardzo pani przewodnicząca panie prezydencie w uzasadnieniu widzimy, że parafia środków własnych zgromadziła ponad 91000. My dajemy kwotę 30000, sporo mniej, ale pytanie moje takie z lekką nadzieją było chyba zadane wcześniej, więc powtórzę, czy jest szansa, by te środki były zwiększone do jakiejś większej kwoty niż 30000 w budżecie na ten cel przeznaczony?

    00:46:41 Prelegent 9

    Czy to nie chciałbym tu w tej chwili obietnic składać? Myślę, że w okolicach Września października będziemy debatować nad uchwałą budżetową na przyszły rok.

    00:46:51 Prelegent 9

    Więc więc tutaj jest też pole do interpretacji.

    00:46:55 Prelegent 9

    I i jeżeli budżet tylko pozwoli, to na pewno będziemy będziemy do wszystkich.

    00:47:04 Prelegent 9

    Związków wyznaniowych, czy też przede wszystkim.

    00:47:09 Prelegent 9

    Instytucji, które zarządzają takimi.

    00:47:12 Prelegent 9

    Ruchomości sami wpisanymi w rejestr zabytków będziemy otwar.

    00:47:17 Prelegent 9

    Wspierać, jeżeli tylko sytuacja finansowa nam na to pozwoli.

    00:47:21 Prelegent 9

    Dziękuję bardzo.

    00:47:22 Prelegent 2

    Dziękuję. Czy jeszcze są pytania ze strony państwa radnych? Nie widzę. Wobec tego przechodzimy do głosowania projektu uchwały.

    00:47:30 Prelegent 2

    W sprawie dotacji z budżetu gminy, a w sprawie Świętokrzyski z przeznaczeniem na realizowane w roku 2023 prace restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków w kościele Rzymskokatolickim pod wezwaniem Świętego Stanisława biskupa męczennika w Denkowie w Ostrowcu świętokrzyskim. Kto jest za podjęciem uchwały naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:47:53 Prelegent 2

    To jest przeciw naciska przycisk i podnosi rękę i kto się wstrzymał, naciska przycisk i podnosi rękę.

    00:48:01 Prelegent 2

    Stwierdzam, że uchwałę podjęliśmy jednogłośnie kolejny projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gmina w sprawie Świętokrzyski na rok 2023. Projekt uchwały był opiniowany przez Komisję budżetu Rady miasta. Proszę panie przewodniczący o podania nam opinii Komisji.

    00:48:23 Prelegent 12

    Przewodnicząca Komisja budżetu pozytywnie zaopiniowała ten projekt uchwały jednogłośnie.

    00:48:29 Prelegent 2

    Dziękuję, czy państwo radni mają pytania do projektu tej uchwały? Proszę radny Marcin marzec.

    00:48:35 Prelegent 13

    Dziękuję pani przewodnicząca panowie prezydenci, Wysoka Rado, Szanowni Państwo M.

    00:48:41 Prelegent 13

    Moje pytanie tyczy się punktu 4 uzasadnienia dotyczącego zwiększenia planowanych dochodów o kwotę 120000 zł z przeznaczeniem na dotację podmiotową dla Miejskiego Centrum Kultury.

    00:48:53 Prelegent 13

    A środki te zostaną przeznaczone na organizację dożynek Gminno Powiatowych.

    00:48:59 Prelegent 13

    Powiem tak pewnie trochę kontrowersje będzie w tym, co to, co powiem, ale trochę mi się to gryzie. Mianowicie chodzi o.

    00:49:08 Prelegent 13

    O to, że no jednak dożynki są świętem plonów, świętem o charakterze ludowym i tradycyjnie związanym z obszarami wiejskimi.

    00:49:18 Prelegent 13

    I nie bardzo wiem, co my jako miasto przemysłowe, które no właściwie rolników chyba mogłoby policzyć na swoim obszarze na palcach jednej ręki mamy wspólnego. Trochę mi to wygląda tak, jakby powiat ostrowiecki czy zarząd powiatu chciał sobie przedwyborczą zrobić imprezę o charakterze powiatowym, wykorzystując do tego trochę wsparcie finansowe ze środków budżetu miasta i to w niemałej kwocie, bo 70000 zł z tych środków to są pieniądze z odsetek od lokat bankowych.

    00:49:51 Prelegent 13

    Środków gminy.

    00:49:53 Prelegent 13

    Oczywiście mogę się mylić, mylić, Przepraszam w swoim w swoim rozumowaniu. Natomiast proszę o uzasadnienie, co jest jak gdyby.

    00:50:04 Prelegent 13

    Powodem zorganizowania chyba po raz pierwszy takiej imprezy w Ostrowcu. Jak to się ma do tradycji hutniczej miasta i czy nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na właśnie wsparcie tradycji przemysłowych czy hutniczych Dzień Hutnika i tego typu imprezy? Bo nie bardzo wiem co my jako Ostrowiec.

    00:50:24 Prelegent 13

    Z dożynkami mamy wspólnego i żeby była jasność, ja nie mam nic przeciwko imprezom tego typu, bo bardzo szanuję wieś sam dobrze się tam czuje i i jak najbardziej tego typu święta są wskazane. Tylko pytanie czy czy u nas w mieście dziękuję.

    00:50:40 Prelegent 2

    Dziękuję, proszę radny Dariusz Kaszuba.

    00:50:44 Prelegent 8

    Pani Przewodnicząca wysoka Rado panowie, prezydenci, Szanowni Państwo wykazie dotacji celowych projektu tej uchwały. Za znalazłem kilka pozycji, które nieco mnie zaniepokoiły. Otóż na stronie 18 rozdziale.

    00:51:00 Prelegent 8

    85 153 widzimy, że zadanie z zakresu przeciwdziałania narkomanii na kwotę 5000 zł będzie dopiero.

    00:51:10 Prelegent 8

    Dotowane w przypadku, gdy konkurs wyłoni podmiot, który ma to zadanie organizować już poniżej następnej pozycji. 85 154. W rozdziale widzimy, że prowadzenie świetlic środowiskowych na kwotę 250 aż 1000 zł również oczekuje na podmiot, który będzie wyłoniony w drodze.

    00:51:31 Prelegent 8

    No stronie następnej roz.

    00:51:33 Prelegent 8

    Ale 85 295 widzimy, że zadania z zakresu Pomocy Społecznej w kwocie 1000 zł również oczekują i niżej w pozycji 92 195 również w przypadku wzbogacenia oferty kulturalnej ostrowca świętokrzyskiego oraz upowszechnienia kultury sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji. Kwota 25800 zł również oczekuje na podmiot, który ma być wyłoniony w drodze konkursu.

    00:52:01 Prelegent 8

    No mamy połowę roku. Czy te konkursy będą ogłoszone, kiedy i w jaki sposób mamy dzisiaj głosować nad Przezna?

    00:52:10 Prelegent 8

    Czynieniem środków dla podmiotów, których jeszcze no przecież nie znamy. Bardzo proszę o odpowiedź, dziękuję.

    00:52:17 Prelegent 2

    Czy mamy dalsze pytania, panie prezydencie, proszę o zabranie głosu.

    00:52:25 Prelegent 9

    Pani przewodnicząca Szanowni Państwo, tutaj chciałem panu.

    00:52:29 Prelegent 9

    Marcinowi Marcowi powiedzieć, że mamy więcej rolników w Ostrowcu świętokrzyskim niż gmina Bałtów?

    00:52:36 Prelegent 9

    Więc te tradycje nie tylko hutnicze, ale też rolnicze w Ostrowcu są przystąpiliśmy do przygotowania.

    00:52:45 Prelegent 9

    Nie ma takich dożynek powiatowych. Można powiedzieć po raz pierwszy chcę podkreślić kilku powodów, między innymi, że gmina Ostrowiec Świętokrzyski jest największą gminą w powiecie ostrowieckim, gdzie.

    00:53:02 Prelegent 9

    Chcemy też uhonorować wszystkie osoby związane z poza z poza oczywiście rol.

    00:53:11 Prelegent 9

    Niczym charak prowadzący działalność o charakterze, charakterze rolniczym, ale także i ogródki działkowe, których jest.

    00:53:21 Prelegent 9

    12 na naszym około 12 na naszym terenie.

    00:53:24 Prelegent 9

    Oraz pszczelarzy, którzy to święto było coroczne, były dożynki pszczelarskie. W tej chwili postanowiliśmy połączyć po po rozmowie z kołem regionalnym Ostrowieckim pszczelarzy postanowiliśmy to połączyć, a przede wszystkim też ma mieć to walor edukacyjny dla dzieci i młodzieży.

    00:53:45 Prelegent 9

    Przede wszystkim, ale też dla osób, które które na co dzień nie mają kontaktu właśnie z tą tradycją z tradycją rolniczą chcemy po prostu pokazać.

    00:53:56 Prelegent 9

    Pokazać, że też.

    00:53:59 Prelegent 9

    Dzięki przede wszystkim właśnie pracy rol.

    00:54:02 Prelegent 9

    Polityków też możemy funkcjonować w mieście i w mieście przemysłowym, ale też mówię, chcemy przede wszystkim p

    Gość_M
    Zgłoś
    Odpowiedz

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -