http://bip.um.ostrowiec.pl/attachments/download/31114 - tu masz PDF do poczytania. Kapitał nowej spółki wynosi 1,7 mln zł.
https://naostro.info/mpk-przeszlo-do-lamusa-czy-mzk-oznacza-podniesienie-standardu-uslug/ - tu jest wymienione kilka sum, które miasto spłaciło razem z poprzednią spółką - 1,2mln dostawcom paliwa, 1,5mln kredytu obrotowego, niewymieniona w artykule suma długu zaciągniętego pod hipotekę działek.
Majątek spółki jest mniejszy niż te długi.
Uważasz to za przykład dobrego gospodarowania publicznymi pieniędzmi?
https://transinfo.pl/komunikacyjna-rewolucja-w-ostrowcu-swietokrzyskim-_more_41142.html - bilety staniały, ale dług rósł :)
Czyli wicie, rozumicie, będzie się taniej jeździć, za dużo osób nie pozwalniamy (zapowiadany spadek ze 147 do 90 osób dla tylu kursów to wciąż raczej spory przerost zatrudnienia), a potem się zrzucimy na narosły dług, powoła się nową spółkę, przejmie jej majątek i w porządku.
Spróbuj takiej sztuczki w swojej własnej firmie, to porozmawiamy :)
Taka to jest GOSPODARKA JARKA.
Linii jeździ mało, ludzi w MPK pracuje dużo, bilety za tanie przez tyle lat.
Ktoś musiał za to w końcu zapłacić, więc przestań się czepiać!
To dobry gospodarz!
12:18 - prezes dowolnej firmy miałby poważne kłopoty, gdyby pozwalał na wieloletnie generowanie strat z podstawowej działalności spółki.
Kiedyś była mowa o zakupie gotowej można powiedzieć bazy przy ul. Kilińskiego po Malpolu (kiedyś też lokalny przewoźnik, prowadzili również przewozy towarów). Tam były warunki, jak dla takiego kurczącego się miasta. Ale widać nowe inwestycje sa bardziej uzasadnione. Nawet za bagatela prawie 50 mln. zł.
Mają rozmach :)
Jak to jest w ogóle możliwe, że można działać tak, że spółka się zadłuża przez wiele lat, a potem jest nagle spłata przez miasto? Nie powinno być upadłości? To nie jest działanie na szkodę finansów publicznych? Za to chyba jest poważna odpowiedzialność?
I spłacanie długów za nasze. Bez żadnej odpowiedzialności.
Chyba że tak można robić?
Ale jednak zmienia się na lepsze...To widać gołym okiem.
w sprawie łapówek za plac pisać antyNwo@discord.pl
Spektakl TOS-owskich akrobatów pod zmienionymi politycznymi szyldami ciągle trwa.
Kiedy patrzy się na zarządzanie miastem od czasów SLD nic się nie zmieniło w kwestii priorytetów władzy samorządowej.
Monolit władzy, kolejne Rady Miasta to atrapa demokracji. Rządy Wilczyńskiego sięgnęły dna. To właśnie w II kadencji Wilczyńskiego i powołanej przez niego ówczesnej prezes MPK, doprowadzono do sytuacji, kiedy linie pozamiejskie zostały oddane prywatnej spółce TransKatrina, bo MPK było (podobno) na skraju bankructwa. Miasto nie pomogło (dlaczego skoro teraz może!!!?). Pamiętamy tę medialną ustawkę o tragicznej sytuacji w MPK i głupich pomysłach na jej uzdrowienie m. innymi oddanie linii pozamiejskich prywatnej spółce.
Jakbym słyszał Tuska w sprawie LOT-u, kiedy to na horyzoncie pojawiła się gotowa do przejęcia państwowego przewoźnika "gwiazda" szemranego biznesu z Gdańska OLT Ekspres. Ówczesny premier powiedział, że nie będzie dotował w nieskończoność firmy tylko dlatego, że nazywa się LOT i ma tradycje. LOT pod rządami PIS ma się dobrze. Resztę historii znamy chyba z Komisji Sejmowej w sprawie Amber Gold.
Szopka wokół nierentowności MPK została odegrana. Bilety kosztowały chyba 2 zl, po czym po przekazaniu linii prywatnemu przewoźnikowi, u którego bilet kosztował 1,5 zł dziwnie staniały do 1,5zł. również w MPK. Teraz prywatny przewoźnik ma się dobrze, kupuje nowy tabor. A to, że kierowcy mają minimalne płace i będą mieli kiedyś głodowe emerytury, nikogo z establishmentu przecież nie interesuje.
Czyli teraz Gmina jako jedyny 100% udziałowiec spółki mogła dokonać przekształceń i spłacić długi MPK, a wtedy nie?
Tak, wtedy nie. Zmienił się prezydent. Pani prezes została zwolniona. Zaczął się proces restrukturyzacji. MPK po kilku latach wyszło na prostą.. Co do trans Katriny to może i dobrze że jest konkurencja? Linie pozamiejskie obsługiwane przez busy najwyraźniej są rentowe. Puszczanie pustych autobusów na długie trasy nie było.
Bardzo się zmienił... Vice został pierwszym. Żadna zmiana. MPK nie wyszło na prostą bo gmina musiała spłacić dług. Ciekawe co że stara bazą? Myślałem, że tym terenem spółka spłaci dług.