Zobacz, za ile miesięcznych pensji jest to zarządzane, a tych pensji różnym ludziom tam jest sporo wypłacane.
Patrzę na potencjał dwóch przewoźników MZK i Trans Katrina i okazuje się, że na rozkładzie MZK figuruje 12 linii autobusowych a Trans Katriny 16 linii:
- MZK: 0;1;2;3;4;5;6;7;8;9;10;11.
- Trans Katrina: 101;102;103;104;105;106;107;108;110;112;113;114;115;116; M; Z.
Zdumiewające jak to możliwe, aby oddać dobrze prosperujace linie prywatnej firmie, a teraz budować nową bazę MZK dla 12 linii miejskich. W czym tkwi słabość do oddawania pola konkurencji ?
To w Warszawie:
W związku z podwyższonym ryzykiem wystąpienia koronawirusa elementy autobusów i wagonów, których najczęściej dotykają pasażerowie, czyszczone będą jednak innym niż zazwyczaj środkiem dezynfekującym.
A u nas ...?
A u nas pasażer przynosi kierowcy pieniądze na bilet zawinięte w papier toaletowy nie dojrzałem czysty czy używany. To nie żart mam świadków. Taka to metropolia a wy chcecie biletomatów jak u nas ludzie nie umieją skasować biletu w kasowniku, powiem więcej nie chce się wam czytać rożkładu jazdy tylko do do kierowcy co to za autobus, gdzie jedzie, którędy. Paniusie stoją 10 minut na przystanku plotkują i co podjedzie autobus to do przednich drzwi i tekst,, panie jedzie na sienkiewicza''. Często korzystam z usług komunikacji miejskiej w innych miastach i ostrowieccy kierowcy nie są tacy źli. Spróbujcie zapytać o coś kierowcę w większym mieście lub zapłacić banknotem 50 lub 100zł to resztę odbierzecie w siedzibie firmy następnego dnia roboczego.
Chyba "studencie" 19:45 jesteś kierowcą MPK. Jesli chodzi o uprzejmość ostrowieckim kierowcom daleko jest do tych z duzych miast. Jasne, ze wszędzie zdarzy się gbur. Biorąc pod uwagę ilość pasażerów i natężenie ruchu w dużych miastach a to w Ostrowcu, robota naszego kierowcy to przysłowiowa "bułka z masłem". A jednak z uprzejmością jest różnie.
Otóż "studencie"19:45, czasem ktoś nie zdąży przeczytać, bo autobus podjedzie, czasem ktoś starszy nie widzi dobrze. Rozkłady jazdy, przy tak małej ilości autobusów powinny być pisane większą czcionką. Taka sytuacja: przeglądam rozkład jazdy wieczorem na przystanku, podjeżdża autobus, więc nie zdążę przeczytać na rozkladzie, wchodzę i z uśmiechem pytam czy jedzie przez Jana Pawła, a pan kierowca " przecież pisze na tablicy". Dziękuję. Cóż, dobrze, że nie użył zwrotu widziały bały ...
No właśnie walnij w stół a nożyce się odezwą. Taka jest mentalność ludzi w ostrowcu. Nie miałem na mysli osób starszych czy niepełnosprawnych.
90 procent przystanków ma podświetlenie rozkładu a większość autobusów wyświetlacze ledowe. Wymówka że nie zdążyłam przeczytać bo dopiero doszłam jest naciągana. I co to kierowcę może obchodzić że księżniczka nie zdążyła. Postaw się na miejscu kierowcy który co drugi przystanek musi w kółko powtarzać to samo, a w jego obowiązkach tego nie ma. kierowca ma się skupić na bezpiecznej jeździe i sprzedaży biletów a nie wykonywać pracę biura informacji. Jeśli wydaje ci się że praca kierowcy to jak powiedziałaś bułka z masłem to nie masz o tym zielonego pojęcia. Widzisz tylko mały wycinek jego pracy i na tej podstawie wydajesz osąd. Pracuję za kierownicą autobusu od ponad 30 lat i widzę jak zmieniły się warunki ruchu drogowego w naszym mieście a przede wszystkim jakie przemiany nastąpiły w zachowaniu pasażerów, jacy stali się roszczeniowi. W lecie im za gorąco, w zimie za zimno, a to autobus opóźniony, a to za rzadko kursuje i wszystko to wina kierowców.
Podświetlone to są, ale plakaty pod patronatem pana prezydenta, a nie rozkłady jazdy.
Od dziś autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ostrowcu podczas sprzątania będą dodatkowo dezynfekowane.
Nasuwa się pytanie czy do tej pory nie były dezynfekowane podczas sprzątania?
W Warszawie są dezynfekowane tylko teraz bedą używać mocniejszego środka odkażającego.
Kierowco nie widziales warunków ruchu w dużym mieście, najdalej byłeś pewnie z wycieczką w podstawówce na Krzemionkach.Trzydzieści lat jazdy po Ostrowcu to beton nie kierowca.
Trans Katrina będzie miała nowe linie autobusowe. Wygrali przetarg na linie podmiejskie przez gm Kunów i Bałtów - tak mówi przedstawiciel Starostwa w radio.
Pytanie do MZK, a raczej do Urzędu Miasta i pana Prezydenta.
O co chodzi w tym prywatno-publicznym interesie komunikacyjnym?
MZK buduje nową bazę za kilkanaście milionów zł, a nowe linie do obsługi otrzymuje prywatna firma.
Spółka miejska MZK nie chce, czy nie potrafi wygrać przetargu?
Jako jeden z tych drugiego sortu (niepełnosprawnych) jestem pełen uznania dla kierowców autobusów. Nauczyli się dużo od Kubicy gaz-hamulec-gaz, sprzęgło to już ostateczność. Przyspieszanie na zakrętach bo czas, czas,czas. Przystanek to pit-stop zajechać i ruszyć zanim ktokolwiek usiądzie czy nie daj bóg chce skasować bilet. Ekonomia każe oszczędzać kilometry więc po co dojeżdżać do wnętrza zatoczki, kto lepszy dobiegnie i wskoczy do drzwi które PAN kierowca raczy otworzyć. Bilet sprzeda ale podczas jazdy, jak akurat nie umawia się na melanż przez komórkę.... itp. Jestem pod wrażeniem.
Teraz nowe linie podmiejskie bierze Trans Katrina. Do tej pory było tak:
na rozkładzie MZK figuruje 12 linii autobusowych a Trans Katriny 16 linii:
- MZK: 0;1;2;3;4;5;6;7;8;9;10;11.
- Trans Katrina: 101;102;103;104;105;106;107;108;110;112;113;114;115;116; M; Z.
Zdumiewające jak to możliwe, aby oddać dobrze prosperujace linie prywatnej firmie, a teraz budować nową bazę MZK dla 12 linii miejskich. W czym tkwi słabość do oddawania pola konkurencji ?
Więc nasuwa się pytanie Co zrobił dobrego obecny dyrektor?kroplówka nadal działa tylko,że w przeciwnym kierunku.Nie szkoda pieniędzy na jego finansowanie?