50 tysięcy złotych rocznie musiałaby dopłacić gmina Ćmielów na przejazdy komunikacji zbiorowej, oferowane przez Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowcu Św. – Dopłacalibyśmy do kursów, które dowożą głównie pracowników ćmielowskich zakładów porcelany, około godziny 6.00, 14.00 i 22.00. Argumentując zalety zawarcia takiego porozumienia oferowano nam wszelkie ulgi dla osób powyżej 75 roku życia. Jednak ciężko znaleźć seniora, który o takich godzinach jeździłby do Ostrowca Św. Tym bardziej, że na terenie gminy mamy innego przewoźnika, który zapewnia nam taki transport i nie zwrócił się do gminy o pomoc finansową – wyjaśnia Joanna Suska, burmistrz Ćmielowa. Na wspólnym posiedzeniu komisji stałych, radni większością głosów (10 z 15 radnych) nie wyrazili zgody na dopłatę.
Każda likwidacja kursu powinna być dokladnie rozważona. Tak było z linią nr 2 do Ćmielowa, którą obsługiwało MZK.
Nie zawsze, w chwili obecnej rachunek ekonomiczny jest najważnieszy. A tak ludzie odzwyczaili się od 2 i przesiedli do TRANSKATRINY, która jeździe też w weekendy.
A w Ostrowcu ile wynosi doplata?