Ciekawe, i jeszcze pytanie ILE LUDZI korzysta miesięcznie z komunikacji miejskiej?
Co w tym dziwnego, że dotowane z miasta? W każdym mieście tak jest.
Transkatrina z miasta pieniędzy nie bierze, tylko płaci za korzystanie z przystanków, MPK brało po pół miliona miesięcznie.
Z jakiej okazji prywatna spółka, jaką jest Transkatrina, miałaby być finansowana z miejskiej kasy?
Pytanie jest inne, po co dotować miejską spółkę skoro prywatna jeździ, ma nawet więcej linii a ceny biletów są takie same?
Ja bym na przykład wolał te kilka milionów rocznie na lepszy szpital wydać albo na coś bardziej potrzebnego.
Ty tak na serio, całą komunikację w mieście, chciałbyś zostawić wyłącznie w prywatnych rękach?:)
jesli transkatrina nie bierze dotacji(czyli okrada nas samych) to jakim cudem sie utrzymuje? Jesli miasto musi doplacac do instnienia autobusow, a Janusz ma wtyki w UM i jakos dziwnie transkatrina jedzdzi i zarabia jako prywatny interes. To jak to jest??????????????????
Źródło?
Źródło czego 14:16?
Nie ma komunikacji miejskiej bez dotacji w żadnym mieście wielkości naszego. Jeżeli znasz - podaj przykład.
Jeżeli by nie było komunikacji - zamiast tego, zadałabyś/zadał pytanie: Dlaczego w naszym mieście nie ma komunikacji?
P.S. Ostatnio coraz więcej żądań, coraz mniej dobrej woli u forumowiczów.
Założyciel wątku to pewnie przedstawiciel prywatnego przewoźnika lub przeciwnik prezydenta
A może trzeba porównać te wydatki do podobnego miasta. Bo skąd wiadomo czy to dużo ,czy mało, te pół mln?
Może warto porównywać wydatki na transport zbiorowy biorąc jako kryterium liczbę przewożonych ludzi?
Może wiesz skąd się dowiedzieć ile osób miesięcznie korzysta z komunikacji miejskiej?
Ze sprzedazy biletow?
Chyba spółki miejskie robią jakieś sprawozdania i przedstawiają radnym miasta.? Może radni opozycji by to przeanalizowali bo z opcji rządzącej to lepiej nie.
Sprawdziłem, cała sprzedaż biletów w MPK to około 2mln zł, a dokładnie w 2017r 1961435zł, w 2018 roku spadek 1870132zł.
Natomiast dotacja, a dokładnie rekompensata Gminy Ostrowiec Św. wynosi 5mln zł i rośnie, w 2017r. 5134000zł, w 2018r. 5489748zł.
Dane są publicznie dostępne, https://ekrs.ms.gov.pl/
Bardzo dużo ludzi korzysta i będzie korzystało z komunikacji miejskiej. Najgorzej jak w temacie wypowiadają się osoby, które nie potrzebują korzystać z MZK. Dzieci i młodzież dojeżdża do szkół, starsi na badania i rehabilitację a i nie wszyscy jeżdżący do pracy mają samochody czy prawo jazdy. Komunikacja miejska była, jest i będzie. Temat uważam za zakończony. Dotacje były i będą.