Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej (DUUE) – należy przez to rozumieć ogólnoeuropejski, elektroniczny publikator ogłoszeń o zamówieniach publicznych, dostępny na stronie internetowej Unii Europejskiej.
TED (Tenders Electronic Daily) - internetowa wersja „Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej". Umożliwia bezpłatny dostęp do ogłoszeń o zamówieniach publicznych publikowanych w Unii Europejskiej, w Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz w innych krajach. https://ted.europa.eu/TED/main/HomePage.do
Usługi - 222554-2016 ( To ogłoszenie zostało unieważnione przez: 395726-2016 )
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:222554-2016:TEXT:PL:HTML&src=0
Usługi - 395726-2016 https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:395726-2016:TEXT:PL:HTML&src=0
Ogłoszenie o przetargu na stronie internetowej Urzędu Miasta zamieszczono dnia 30 czerwiec 2016, a następnie dnia 26 lipiec 2016 zmieniono numer rachunku bankowego, na który należało wpłacić wadium (od dnia 01.08.2016) ? Zrobiono to po cichu nie informując o tym wszystkich oferentów ? Taki "trochę gangsterski chwyt".
21:48. Jeśli drugi z oferentów nie został o tym fakcie zmiany konta poinformowany lub został poinformowany ale w nieprawidłowy sposób, uniemożliwiający mu udział w przetargu, to sprawa powinien trafić do prokuratury i proces powinien rozpocząć się OdNowa:)
Ogłoszenie o przetargu (z 2016 r.) zamieszczono także na stronie Unii Europejskiej (podałem wyżej link) i na stronie UE napisane jest tak:
(...)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść, przed terminem składnia ofert tj. do 8.8.2016 r. do godz. 9:30. wadium w kwocie 150 000 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100) przy czym wadium wniesione w pieniądzu musi znajdować się na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
— pieniądzu – płatne przelewem na konto: 71 1240 1372 1111 0010 4648 7967
(...)
Proszę porównać te numery kont: są inne.
Cytat z artykulu internetowego: "Konsorcjum wadium wpłaciło, jednak na niewłaściwe konto. Kilka dni wcześniej, gmina Ostrowiec zmieniła bowiem bank, który obsługuje miejskie finanse. Według wiceprezydent Marzeny Dębniak, informacja o tej zmianie, została zamieszczona wszędzie tam, gdzie być powinna. Jednak oferent dokonał wpłaty wadium na stare konto i tym samym, w dniu otwarcia ofert, wymaganej kwoty nie było na koncie gminy."
"O co chodzi w całym tym zamieszaniu z przetargiem. Zostało to w końcu wyjaśnione? To marnotrawstwo publicznych pieniędzy z powodu podania błędnego nr konta jest naprawdę wkurzające. Dlaczego mamy za to płacić. Czy ktoś coś wie jaki jest finał sprawy?" http://www.ostrowiecnr1.pl/forum/watek/smieci-przetarg-o-co-tu-chodzi/
KWWJG: Wszystko robi z myślą o naszych mieszkańcach....
Niestety numeru konta na stronie Unii Europejskiej nie udało się lokalnej klice zmienić i jest tam podany stary numer konta do dziś dnia i każdy może to sprawdzić . Pani adwokat Beata Woch, obrońca JG informowała media, że przetargiem zajmowała się vice prezydent Marzena Dębniak, a Pan prezydent JG miał tym przetargiem w ogóle się nie zajmować. A zatem prokuratura powinna postawić zarzuty Pani Marzenie Dębniak.
To Remondis wpłacił wadium na niewłaściwe konto, czyli na inne konto niż podane w ogłoszeniu na stronie UE.
Fart. Remondis doskonale wiedział , że nr konta się zmienił
Kiedy to się skończy w tym naszym grajdole?
Kiedy będziemy mieli rządzących dla nas a nie układów?
No cóż Hubercik musi więcej "przytulać kasy".
Sygn. akt:
KIO 1609/16
KIO 1615/16
WYROK
z dnia 12 września 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Izabela Kuciak
Protokolant: Agata Dziuban
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 września 2016 r. w Warszawie odwołań wniesionych do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:
A. w dniu 29 sierpnia 2016 r. przez wykonawcę Remondis sp. z o.o., ul. Zawodzie 16,
02-981 Warszawa,
B. w dniu 1 września 2016 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielnie zamówienia:
1) Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „Fart-Bis” sp. z o.o., ul. Ściegiennego 268a, 25-116 Kielce,
2) M.J. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Miki” M.J., ul. Nad
Drwiną 33, 30-841 Kraków, 3) SanTa – Eko sp. z o.o., ul. Portowa 24, 27-600 Sandomierz
w postępowaniu prowadzonym przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Jana Głogowskiego 3/5, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski przy udziale wykonawcy Remondis sp. z o.o., ul. Zawodzie 16, 02-981 Warszawa
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 1615/16 po stronie zamawiającego orzeka:
1. Oddala odwołania.
2. Kosztami postępowania obciąża Remondis sp. z o.o., ul. Zawodzie 16, 02-981 Warszawa i wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia:
1) Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „Fart-Bis” sp. z o.o., ul. Ściegiennego 268a, 25-116 Kielce,
2) M.J. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Miki” M.J., ul. Nad Drwiną 33, 30-841 Kraków,
3) SanTa – Eko sp. z o.o., ul. Portowa 24, 27-600 Sandomierz i:
2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 30 000 zł 00 gr (słownie: trzydzieści tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez Remondis sp. z o.o., ul. Zawodzie 16, 02-981 Warszawa i wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia:
1) Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „Fart-Bis” sp. z o.o., ul. Ściegiennego 268a, 25-116 Kielce,
2) M.J. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Miki” M.J., ul. Nad Drwiną 33, 30-841 Kraków,
3) SanTa – Eko sp. z o.o., ul. Portowa 24, 27-600 Sandomierz tytułem wpisów od odwołań.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015, poz. 2164 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Kielcach.
Uzasadnienie
Zamawiający prowadzi, w trybie przetargu nieograniczonego, postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie od 1.09.2016 r. do 31.8.2019 r.” Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 30 czerwca 2016 r. pod numerem 2016/S 124-222554. (...)
Dokument SIWZ to jeden z najważniejszych dokumentów przetargowych.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jest podstawowym dokumentem podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Do sporządzenia SIWZ zamawiający zobowiązany jest w prawie wszystkich trybach postępowań w przedmiocie udzielenia zamówienia, wyjątkiem jest tryb zamówienia z wolnej ręki oraz licytacji elektroniczna. Zawiera przede wszystkim: warunki jakie powinien spełnić wykonawca, wykaz elementów jakie powinny znaleźć się w ofercie oraz podstawowe dane dotyczące zamówienia. Specyfikacja stanowi instrukcję dla wykonawców, w jaki sposób mają sporządzić prawidłową ofertę. W przypadku gdy wykonawcy postąpią zgodnie z tą instrukcją, zamawiający nie będzie mógł wykluczyć wykonawcy ani odrzucić jego ofert. (...) https://mfiles.pl/pl/index.php/Specyfikacja_Istotnych_Warunków_Zamówienia
@08:24 Odwołujący się argumentował, że "(...) Niezależnie od okoliczności, w której Zamawiający w ogóle nie dokonał zmiany ogłoszenia oraz SIWZ w zakresie numeru konta do wpłaty wadium wskazać należy, w ocenie Odwołującego, że stosownie do art. 12a ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp (Prawo zamówień publicznych) ewentualna zmiana ogłoszenia w części dotyczącej wadium winna była skutkować zapewnieniem minimum 15-dniowego terminu składania ofert, liczonego od dnia przekazania zmiany ogłoszenia do
publikacji. Tego rodzaju przesunięcie terminu składania ofert, jak podał Odwołujący, nie
miało miejsca. (...)
Ogłoszenie nr 336933 - 2016 z dnia 2016-11-04 r.
Ostrowiec Świętokrzyski: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie od 1 listopada do 31 grudnia 2016 r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
(...)
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
(...)
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/10/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia:
Wartość bez VAT: 650 439.28 PLN
(...)
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Remondis Sp. z o.o. oddział w Ostrowcu Świetokrzyskim, ul.J.Gulińskiego 13A, 27-400, Ostrowiec Świętokrzyski
(...)
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 972 000.00 PLN
(...)
Ale skurwysyny!
Dzięki gościu za te wyczerpujące informacje.
Ile zostało wydanych pieniezy na sprawy sądowe? Tymczasem sprawa była oczywista. Kto ukrył klucz do sukcesu Remondisu czyli konta bankowego i kto za to powinien ponieść odpowiedzialność karną?
p.s. temat tego konta był juz podnoszony jakieś dwa lata temu w jednym z wątków na forum dot. tego przetargu. , Wtedy jednak klika trzymała się mocno, a guru siedział na tronie. Dziś siedzi ....