Agnieszka Buczkowska, Barbara Buszkiewicz, Krystyna Dziewięcka, Anna Gębura, Krzysztof Hapczyn, Bożena Kotowska, Małgorzata Kraus, Ryszard Łojek, Zbigniew Moskalewicz, Małgorzata Pietruszka, Henryk Rożnowski, Grzegorz Stawiarski, Urszula Uba, Magdalena Woźniak, Iwona Zarzycka, Ewa Ziewiec, Jan Bernard Malinowski i Monika Widerska – to „nowy” 18-osobowy skład Gminnej Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, powołanej Zarządzeniem Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z 6 września 2024 r.
Z linku wyżej:
"wysokość wynagrodzenia członków Komisji ustalono jako iloczyn liczby posiedzeń, w których uczestniczyli w ciągu miesiąca rozliczeniowego oraz kwoty stanowiącej równowartość: 160 zł dla członka Komisji i 185 zł dla jej przewodniczącego. Wynagrodzenie przewodniczącego otrzymywał również jego zastępca, jeśli prowadzi posiedzenie Komisji, jeśli nie – otrzymywał kwotę przewidzianą dla członka Komisji. Funkcję przewodniczącego pełnił Jan Bernard Malinowski, jego zastępca była Małgorzata Kraus. W 2019 roku komisja spotkała się na 71 posiedzeniach, w 2020 roku – 59, 2021 – 64, 2022 – 65, a w roku 2023 – 66.".
W nowym-starym składzie ostrowiecki komuszy beton, poza tym nazwiska głownie z lokalnego układu.
Nowy skład rady ma więcej członków o trzech, bo aż 18 osób. Sejmowa komisja d/s rozwiazywania problemów alkoholowych liczy 10 osób. Łupienie podatnika trwa w najlepsze, a nawet postępuje. Rocznie zbiera się o całkiem przyzwoita sumka ponad 10 tys. zł rocznie. Jak to mówią ",grosz do grosza, a bedzie kokosza".
Skoro w poprzednim roku było 66 spotkań x 160 zł. x 18 daje to koszt dla budżetu gminy ok. 200 tys. zł rocznie.
Ostrowiec jest fajny:)
Hahaha.
22.01.2020 Mniejsza obsada. Naturalna redukcja etatów sposobem na oszczędności
Ratusz w Ostrowcu Świętokrzyskim zmniejszył zatrudnienie; nowych pracowników w miejsce emerytowanych przyjmuje, tylko gdy jest to niezbędne
Ratusz w Ostrowcu Świętokrzyskim zmniejszył zatrudnienie; nowych pracowników w miejsce emerytowanych przyjmuje, tylko gdy jest to niezbędne. Optymalizujemy zatrudnienie – komentuje prezydent.
Jak informują władze miasta, dobry stan miejskich finansów możliwy jest m.in. właśnie dzięki takiej polityce. Podkreślają przy tym „duży wysiłek pracowników administracji samorządowej, którzy w mniejszej obsadzie realizują swoje zadania”.
„W Urzędzie Miasta mamy historycznie niskie zatrudnienie. Odkąd istnieje samorząd w Ostrowcu Świętokrzyskim nie było tak niewielu urzędników, jak to ma miejsce dzisiaj. Mamy poniżej 183 pracowników w samym magistracie” - wylicza prezydent Jarosław Górczyński. „Udało się to uzyskać na przestrzeni ostatnich lat w sposób dyplomatyczny, z jednej strony osoby odchodzą na emeryturę po latach przepracowanych w samorządzie, zaś z drugiej staramy się zatrudniać w to miejsce tylko gdy jest to ewidentnie niezbędne. Stosujemy za to wewnętrzne awanse i przesunięcia w wydziałach” - zaznacza.
Podobny trend utrzymywany jest w jednostkach gminnych. „Są specjaliści, pomiędzy których niektóre zadania można podzielić” - mówi prezydent Górczyński.
Z danych ratusza wynika, że na przestrzeni ostatnich pięciu lat stan zatrudnienia ogółem w gminnych spółkach, zakładach budżetowych i jednostkach organizacyjnych zmniejszył się o 172 osoby (czyli 12 proc.). Pod koniec 2014 r. zatrudnienie ogółem wynosiło 1430 osób, zaś w listopadzie 2019 r. - 1258 osób.
Władze miasta podkreślają, że dzięki dobrej kondycji ostrowieckiego budżetu nie jest konieczne zaciąganie kredytów, a te zaciągnięte wcześniej – mogą zostać spłacone w krótszym czasie.
„Nowy budżet nie przewiduje żadnych nowych kredytów, przewiduje natomiast spłatę o połowę już w tej chwili niewielkiego zadłużenia miasta. To wysiłek wielu ludzi pracujących w naszych jednostkach, zakładach budżetowych i spółkach – powiedział prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego, prezentując uchwałę budżetową radnym. „Sztuką jest inwestować tu i teraz, ale także nie obciążać na przyszłość kolejnych pokoleń ostrowczan. Dlatego nie zaciągamy nowych kredytów i optymalizujemy zatrudnienie. Zarządzanie miastem powinno przypominać zarządzanie firmą” – komentuje prezydent.
Źródło: UM Ostrowiec Świętokrzyski
aba/
Wszystko gra i koliduje :)
W składzie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych muszą być osoby przeszkolone
Czytaj więcej na Prawo.pl: https://www.prawo.pl/samorzad/kto-powinien-wchodzic-w-sklad-gminnej-komisji-rozwiazywania,359283.html