Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy uważasz, że dobrze zagłosowałeś w kwietniu wybiarając obecnie rządzących?
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.
Aktualny widok mógłby udostępnić posty, które oczekują na weryfikację (m.in. sprawdzenie, czy są zgodne z Zasadami Forum). Jednak w tym wątku brak jest takich postów. Przywróć zwykły widok wątku „Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP”.
        • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 18

          Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

          Gość
          Zgłoś
          Odpowiedz
          • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

            09.09.2016 Nasłuch łączności służb i krótkofalowców – co, gdzie i na jakich częstotliwościach możemy usłyszeć?

            (...) Częstotliwości wykorzystywane na kolei to pasmo 150–156 MHz. W zakresie tym znajdują się kanały łączności szlakowej na liniach kolejowych wykorzystywane przez maszynistów i konduktorów do komunikacji z załogą innych pociągów oraz dyżurnymi ruchu na stacjach węzłowych, kanały wykorzystywane przez Straż Ochrony Kolei, ochronę dworców i inne kolejowe jednostki. Pod tym linkiem znajduje się świetny artykuł na temat historii radiokomunikacji kolejowej:

            http://web.archive.org/web/20130919003526/http://radiotech.pl/aktualnosci/z-kraju/593-radiolacznosc-kolejowa-w-polsce-historia-i-przyszlosc.html

            Szlakowa radiołączność kolejowa odbywa się w kanałach o szerokości 12.5 kHz z modulacją NFM. Poniżej lista kanałów i odpowiadających im częstotliwości:

            Kanał 1 – częstotliwość 150,100 MHz

            Kanał 2 – częstotliwość 150,150 MHz

            Kanał 3 – częstotliwość 150,225 MHz

            Kanał 4 – częstotliwość 150,325 MHz

            Kanał 5 – częstotliwość 150,375 MHz

            Kanał 6 – częstotliwość 150,450 MHz

            Kanał 7 – częstotliwość 150,575 MHz

            Tutaj natomiast znajduje się mapka linii kolejowych w całej Polsce wraz z odpowiadającymi im numerami kanałów

            http://web.archive.org/web/20170622160945/http://www.peter384.cal.pl/r/1.pdf

            PKP PLK powoli zaczyna migrować swój system radiokomunikacji do cyfrowego standardu, wykorzystywanego w UE – systemu GSM-R.

            (...)

            https://www.dobreprogramy.pl/@okokok/nasluch-lacznosci-sluzb-i-krotkofalowcow-co-gdzie-i-na-jakich-czestotliwosciach-mozemy-uslyszec,blog,75910

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

              3 lipca 2015 Radiołączność kolejowa w Polsce-historia i przyszłość

              https://radiotech.pl/radiolacznosc-kolejowa-w-polsce-historia-i-przyszlosc/

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
              • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                Bardzo przewidywalne działania wrogów suwerennej Polski. Z jednej strony Weber, a z drugiej Wagner.

                Putin rusza z pomocą Tuskowi w wyborach.

                p.s. informatyzacja na świecie oprócz dobrodziejstw niesie też zagrożenia. Ale gorsze mamy przed sobą - sztuczna inteligencja.

                Popatrzcie, jak człowiek potrafił osiągnąć szczyt swoich intelektualnych możliwości po to, by w następstwie unicestwić samego siebie. A wszystko w pogoni za materią.

                Gość
                Zgłoś
                Odpowiedz
                • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                  Już ich złapali 19 latek I 24 latek z Bialegostoku

                  Gość
                  Zgłoś
                  Odpowiedz
                  • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                    Więc jednak nie z papieru. Przeproś teraz założycielu wątku, wieczny narzekaczu.

                    Gość
                    Zgłoś
                    Odpowiedz
                    • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                      Bezpieczna Polska tak jak i ten polski dobrobyt.

                      Gość
                      Zgłoś
                      Odpowiedz
                      • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                        Nie ma jak za pisu, w ich państwie wszystko może się zdarzyć. I się zdarza! Hakerów złapali, a pociągi stają w kolejnych województwach. Państwo z papieru toaletowego.

                        Gość
                        Zgłoś
                        Odpowiedz
                        • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                          Nie ośmieszaj się 19:03.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 25

                    Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                    A co przeskrobali, że ich złapali? Masz na myśli to wykolejenie pociągu ?

                    "Czwartek, 24 sierpnia: Kłopoty pasażerów w Białymstoku. Podczas wyjazdu ze stacji doszło do wykolejenia elektrycznego zespołu trakcyjnego pociągu relacji Białystok-Warszawa Zachodnia. Chodzi o początek składu. Kilka innych pociągów z tego powodu nie pojedzie normalną trasą. (...)"

                    Gość
                    Zgłoś
                    Odpowiedz
                  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 27

                    Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                    Nie ma jak za pisu, w ich państwie wszystko może się zdarzyć. I się zdarza! Hakerów złapali, a pociągi stają w kolejnych województwach. Państwo z papieru toaletowego.

                    Gość
                    Zgłoś
                    Odpowiedz
                • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 28

                  Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                  Nie ma jak za pisu, w ich państwie wszystko może się zdarzyć. I się zdarza! Hakerów złapali, a pociągi stają w kolejnych województwach. Państwo z papieru toaletowego.

                  Gość
                  Zgłoś
                  Odpowiedz
                  • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                    Niedługo nie postawisz, UE chce nawet toaletowy zabrać. Będziemy ekologicznie na glinianych tabliczkach rysikiem pisać. Wtedy koniec forum. Gdzie ponarzekamy na nasze kochane partie (wszystkie). Już czuję wielki brak Waszych wpisów. Macie poglady a nie wiedzę, ilu piszacych tyle pomyslow. Nie wystarczy jeden a madry?

                    Kreujemy teatr dla cofnietych. Syndrom ten dotyka wiele osob, teraz padlo na Ciebie.

                    Gość
                    Zgłoś
                    Odpowiedz
                    • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                      A skąd wiadomo, że kogoś złapali ? Poproszę o źródło informacji :)

                      30 listopada 2022 Ataki hakerów na kolej w Europie. Czy nasze dworce i pociągi są bezpieczne?

                      [Opracował: Leszek Rudziński]

                      Cyberprzestępcy nie odpuszczają i atakują kolejne sektory gospodarki. Szczególnie niebezpieczne mogą być ataki na różne obszary transportu publicznego, takie jak np. kolej. Przekonało się o tym już kilka europejskich krajów, po tym, gdy hakerzy wzięli na cel ich kolejową infrastrukturę. Czy Polska ma odpowiednie zabezpieczenia przed tego typu przestępstwami?

                      Wojna na Ukrainie dała impuls do inwestycji w zabezpieczenia

                      Allied Market Research w raporcie „Cybersecurity Market Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031” prognozuje, że unijne regulacje, rozwój technologiczny, a także wojna na Ukrainie i związany z nią wzrost zagrożenia cyberatakiem, wywołają impuls inwestycyjny w zakresie wdrażania technologii zabezpieczających transport szynowy.

                      Rynek cyberbezpieczeństwa w branży kolejowej, którego wartość wynosi obecnie 9,77 mld USD, do 2029 powiększy się prawie dwukrotnie, osiągając 16,77 mld USD. Wzrosną wydatki na ochronę danych pasażerów, zapewnienie bezpieczeństwa systemów monitorujących stan trakcji, zarządzającymi bocznicami, a także na modernizację bezpieczeństwa systemów sterowania ruchem pociągów pasażerskich i towarowych.

                      Technologia ułatwieniem, ale i problemem dla kolei

                      Krzysztof Wójtowicz z ICsec wskazuje, że „błogosławieństwem i przekleństwem zarazem” stała się rewolucja technologiczna, która nie ominęła kolei.

                      Ekspert zwraca uwagę na fakt, że urządzenia odizolowane od świata zewnętrznego odeszły już do lamusa. Obecnie usługi przenoszone są do chmur obliczeniowych, a w infrastrukturze pociągów i budynków stosuje się rozwiązania IoT (Internet Rzeczy). W transporcie towarowym operatorzy mogą dzięki temu, np. monitorować flotę i automatyzować procesy logistyczne.

                      – Takie rozwiązania podnoszą efektywność i usprawniają działanie transportu kolejowego, jednak w sytuacji, gdy na technologii sieciowej oparte są kluczowe obszary działalności, nie możemy zapomnieć o ich zabezpieczeniu. Szczególnie niebezpieczne są uderzenia w komponenty peryferyjne, takie jak sygnalizatory i zwrotnice, naszpikowane czujnikami, wyposażone w oprogramowanie, przetwarzające nieporównywalnie większą liczbę danych w porównaniu z systemami tradycyjnymi – dodaje Krzysztof Wójtowicz z ICsec.

                      Ostatnie lata pokazały, że hakerzy trafnie zdiagnozowali newralgiczny punkt kolejowej infrastruktury i biją w niego jak w bęben. Są to urządzenia takie jak automaty biletowe, tablice z komunikatami czy systemy sterowania oświetleniem, wykorzystujące technologie IoT (Internet Rzeczy), charakteryzujące się dużą ilością przetwarzanych danych, aktualizacji i poleceń.

                      Za pomocą ransomware zainfekowana została aplikacja, służąca kolejarzom do kontroli prędkości i zdarzeń na torach. Supeo natychmiast zawiesiła działanie wszystkich programów. Te jednak są podstawowymi narzędziami pracy kolejarzy. W efekcie na trasę nie wyjechał żaden pociąg, a te odbywające kursy, zostały zatrzymane.

                      Skuteczne ataki na kolej, a przynajmniej te o których opinia publiczna została powiadomiona, miały też miejsce w Białorusi, Niemczech i we Włoszech. Wydarzenia z 2022 roku pokazują, że nikt nie może czuć się bezpiecznie. Kraje wschodu, zachodu, a nawet południa Europy już wiedzą, że zagrożenie z sieci, może być równie katastrofalne w skutkach, co atak fizyczny.

                      Czy nasze pociągi i dworce są bezpieczne?

                      Także Polska ma szansę na cywilizacyjny skok - w lepszą, ale też bezpieczniejszą przyszłość. Raport firmy badawczej Spectis “Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027” mówi o 270 realizowanych i planowanych inwestycjach o wartości 125 mld zł.

                      – Kluczowe pytanie brzmi: jak te środki zostaną wydane? – zauważa Krzysztof Wójtowicz z ICsec, certyfikowanego dostawcy rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kolei.

                      Jako przykład zaawansowana zabezpieczenia rodzimych kolei wskazuje nowy dworzec w Rzeszowie. Podkreśla, że obiekt ten wyposażony został w zaawansowaną infrastrukturę IT, jak min. ogniwa fotowoltaiczne służące pozyskiwaniu energii słonecznej, energooszczędny system oświetlenia LED wraz z automatyką sterującą, klimatyzatory, systemy zarządzania wodą, wentylacją, schody ruchome, a także systemy alarmowe – wszystko to jest podłączone do sieci.

                      - Potencjalny cyberatak na taki dworzec mógłby doprowadzić do całkowitego paraliżu obiektu. Nietrudno wyobrazić sobie, co się?stanie, jeśli tych dworców zostałoby zaatakowanych w kraju kilkadziesiąt – wskazuje ekspert.

                      Kolej musi nastawić się na walkę z hakerami w sieci

                      Kolej, osaczona przez hakerów, potrzebuje nowych szeryfów. W systemach komunikacyjnych należy zastosować środki ochronne obejmujące zarówno interfejsy sterowania pociągiem i semaforami, jak i sygnalizacje kontroli mocy i trakcji oraz systemy biznesowe i korporacyjne do identyfikowania i blokowania nieautoryzowanych transmisji czy ograniczania danych przesyłanych przez łącza inne niż te, które są specjalnie przeznaczone do transmisji.

                      – Kluczowe batalie między hakerami a cyberprzestępcami rozgrywają się w sieci – zauważa Krzysztof Wójtowicz z ICsec i dodaje: – Dlatego niezbędnym elementem architektury bezpieczeństwa są sondy monitorujące ruch sieciowy, ze szczegółowym podglądem na wszystkie poziomy, od całej topologii sieci do szczegółowego poziomu każdego składnika majątku, w tym urządzeń przytorowych, nastawnic, stacji roboczych zarządzania i więcej. Ten dogłębny wgląd w sieć eliminuje martwe punkty, ujawniając połączenia zasobów i klasyfikując zbędne. Systemy te określają stan cyberbezpieczeństwa sieci w czasie rzeczywistym, analizując dane, które są przechwytywane pasywnie, przy użyciu technik głębokiej inspekcji pakietów bez wymagania uprzedniej informacji o sieci.

                      Źródło: InPlus Media

                      https://i.pl/ataki-hakerow-na-kolej-w-europie-czy-nasze-dworce-i-pociagi-sa-bezpieczne/ar/c3-17088993

                      Gość
                      Zgłoś
                      Odpowiedz
                      • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                        27.08.2023 Znowu stanęły pociągi. Ekspert: wysyłają nam jasny sygnał

                        (...) Jak poinformowało w niedzielę RMF FM, funkcjonariusze policji zatrzymali mężczyzn, którzy mieli nadawać sygnały radio-stop, co doprowadziło do wymuszonego postoju pociągów w Polsce. Mężczyźni w wieku 24 i 29 lat zostali zatrzymani w Białymstoku przy ul. Radosnej. Według doniesień rozgłośni, mundurowi zabezpieczyli sprzęt krótkofalarski, przez który aresztowani mieli nadawać sygnał dźwiękowy, uruchamiający w pociągach hamulec bezpieczeństwa. W chwili zatrzymania 24-latek - mieszkaniec powiatu skierniewickiego - był pijany. 29-latek jest właścicielem mieszkania, w którym przeprowadzono policyjną akcję.

                        https://www.money.pl/gospodarka/pociagi-stanely-kolejny-sabotaz-polska-kolej-jest-bezbronna-6935115250273248a.html

                        ----------

                        17.03.2022 Atak hakerski na PKP PLK? Problemy w całym kraju

                        W czwartek 17 marca 2022 roku, ok. godz. 4:00 na sieci kolejowej wystąpiły usterki urządzeń sterowania w kilkunastu lokalnych centrach sterowania (LCS) odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego. Stan wymaga zabezpieczenia urządzeń w terenie i dodatkowych czynności pracowników – podały PKP PLK. ....

                        https://www.nakolei.pl/paraliz-kolei-w-polsce-awarii-ulegly-urzadzenia-sterowania-w-kilkunastu-lokalnych-centrach-sterowania/

                        https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-powazna-awaria-na-kolei-duze-opoznienia-niektore-pociagi-dzi,nId,5898866

                        https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-plk-ogromna-awaria-kilkunastu-lcs-wiele-pociagow-opoznionych-i-odwolanych-107191.html

                        Komentarze z ostatniej strony:

                        "Nawet Czechowice-Dziedzice raptem uruchomione dosięgło.

                        Ataki na zegar systemu to bardzo popularne i proste ataki...

                        Ciekawe czy po tym paraliżu lobby zwolenników budowy LCS choć trochę w PLK straci na znaczeniu."

                        "Niech sprawdzą czy awaria dotyczy jednego producenta a potem jaka aktualizacje dzisiaj zainstalowali."

                        "Alstom jest żabojadzki, a więc kacapski. Mimo nałożonego po aneksji Krymu embargo żabojady sprzedawały broń kacapom aż po dziś dzień, rżnąc głupa że ich to nie dotyczy, ponieważ zawarli kontakty wcześniej."

                        Gość
                        Zgłoś
                        Odpowiedz
                        • Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                          Za trzy lata Polska w wojnie.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Post nadrzędny dla poniższego posta o numerze 39

                          Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

                          Chłopcy z piaskownicy bawią się w państwo z papieru toaletowego najgorszej jakości.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
    • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 35

      Odp.: Państwo z papieru. Hakerzy zatrzymują pociągi, seria wypadków PKP

      O punktualność za rządów PO dbał Sławomir Nowak ze swoimi zegarkami za grubą kasę i to nie było skandalem do końca był w rządzie . Za bezpieczeństwo wystarczyła tablica Mendelejewa od Siemoniaka . Kamieni kupa .. kupa kupa

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz
5 postów w tym wątku zostało wyłączonych z wyświetlania ze względu na sprzeczność z Zasadami Forum lub czasowo. Możesz wyświetlić wątek wraz z tymi postami.

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -