Komuś strasznie zależy, aby Polska nie działa sprawnie i należycie. No, ale kto rządzi tego wina.
Kaczyński nie jeździ pociągami i jest syf
Zresztą, wszędzie jest syf.
Nie wszędzie. W sejmie u kadrowej jest porządek. No, ale to wiadomo. Pieniądze.
29 sierpnia 2023 Radio-stop to system bezpieczeństwa dla maszynistów i dyżurnych ruchu z lat 80. To prymitywny system - mówił w TVN24 dr Jakub Karnowski, były prezes PKP S.A. Jak przypominał, w 2017 roku miało być rozpoczęte wprowadzanie w Polsce europejskiego systemu bezpieczeństwa ERTMS/GSM-R. - Nie zrealizowano tego nawet w minimalnym stopniu, ale zarząd PKP PLK otrzymał premie za wdrażanie tego niewdrożonego systemu - zauważył Karnowski.
(...)
Jakub Karnowski o ostatnich incydentach na kolei: - To jest efekt tego, co się dzieje na kolei od blisko ośmiu lat, od listopada 2015 roku ten sam minister (infrastruktury), pan minister Andrzej Adamczyk odpowiada za polską kolej, za PKP i na cokolwiek nie spojrzymy - od bezpieczeństwa, poprzez punktualność, wartość PKP Cargo, rynek PKP Cargo, inwestycje w PKP PLK - mamy dramat. To jest efekt wielu lat zarządzania PKP przez ministra Adamczyka i jego ludzi - komentował w TVN24 dr Jakub Karnowski ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, były prezes PKP S.A.
Jak podkreślał, że "żeby zarządzać taką strukturą, jaką jest Grupa PKP, to jest największy holding w Polsce, to potrzebne są kompetencje". - Jak ja odchodziłem z PKP w 2015 roku, po czterech latach zarządzania, zostawiłem tam mnóstwo ludzi, których ściągnąłem z rynku. To nie byli ludzie zaprzyjaźnieni z politykami, to nie były rodziny polityków, to byli ludzie, których ściągałem, nie znając ich wcześniej, z rynku, czy poprzez headhunterów (osoby specjalizujące się w wyszukiwaniu kandydatów o rzadkich kwalifikacjach - red.) - wskazywał Karnowski.
(...)
Były prezes PKP S.A. podawał, że na wdrożenie nowego systemu bezpieczeństwa miało być przeznaczone 9 mld zł, to jest 2 mld euro. - Nie zrealizowano tego nawet w minimalnym stopniu, ale zarząd PKP PLK otrzymał premie za wdrażanie tego niewdrożonego systemu, od rady nadzorczej PKP PLK, podległej ministrowi Andrzejowi Adamczykowi - mówił Karnowski.