Dobrze tłumaczą to wzrostem płacy minimalnej, bo za tym idą składki i wszystkie opłaty, które są uzależnione od pracy ludzi. I tak np.:
fundusz remontowy - przecież teraz pracownikowi robiącemu remont trzeba dać więcej (jw.)
energia elektryczne - to wiadomo, sprzedane limity, i jw.
centralne ogrzewanie - jw.
itd itd.
Problemem jest dynamika tych podwyżek, a nie samych podwyżek. Chwilowo skorzystali, bo właśnie przez te podwyżki to 500+ po 4 lata było warte już 463, a teraz coś w okolicach 450-455. Także emerycie chyba na tym najgorzej wyszli, bo dostali grosze, a ceny podskoczyły na tyle, że nawet ta 13 im nie rekompensuje tej inflacji. Sama inflacja w okolicach 2015 była ujemna, co znaczy, że akurat wtedy były obniżki.
15:50 i 14:31, to chyba ta sama osoba..nie wiem co tobie wujek Czesiek naopowiadal przy wigilijnym stole, ale sporo mijasz się z prawdą. Owszem, rząd Tuska rozpoczął restrukturyzację dofinansowując spółkę, bo ta za jego rządów stała się prawie bankrutem. Plan restrukturyzacji zakładał cięcia w siatce połączeń i dużą redukcję zatrudnienia. Rada Ministrów przyjęła ustawę uchylającą przepisy PLL LOT, które dawały 51% własności Skarbowi Państwa. Umożliwiało to zrealizowanie jednego z planów restrukturyzacji, jakim było znalezienie inwestora do kupienia firmy. Krótko mówiąc, Tusk dofinansował LOT, ale żeby go sprzedać. W 2015r prezes który był odpowiedzialny za ten proces, został zwolniony, ponieważ chciał sprzedać część akcji funduszowi inwestycyjnemu kontrolującemu Wizzair. Od zmiany na tym stanowisku, w każdym kolejnym roku firma przynosi zyski i powiększa swoją siatkę połączeń.
Ty za to ekspert od siedmiu boleści 15:50. Prawda jest taka, że dopiero pod obecnymi rządami LOT złapał wiatr w żagle.
16:29 - gratuluję podstawowej wiedzy o ekonomii - nie dodałaś/łeś że przecież można pieniążki dodrukować jak zabraknie.
Ciekawe co dziś, w kontekście zakupu przez LOT niemieckich linii lotniczych miałby do powiedzenia Tusk:))
On dostał za swoje usługi i zasługi dla Merkel i Niemiec znakomita posadę. Zarobił parę baniek i jeszcze kilka przed nim. O to chodziło.
p.s. "polskość to nienormalność" - tusk
Prawda jest taka, że kupienie upadłej spółki nie jest żadnym wyzwaniem i sukcesem. Moglibysmy wychwalać jakby przejęli dobrze prosperujące przedsiębiorstwo. Jeśli sprane mózgi uważają to za sukces to sprzedaż Solarisa za rządów PIs, problemy Pesy itd. też muszą być sukcesem PiS. Ej ekspert! Wyjdź mentalnie z TVPis
PS> To myślenie mnie przeraża bo mi się przypomina podpisanie deklaracji Morawieckiego i Netanjahu co powinno od razu znaleźć się w sądzie i rozpatrywane jako zdrada państwa Polskiego. Za podpisanie takiego hańebnego dokumentu kiedyś był sąd, a teraz z uśmiech i krwią powstańców polskich można sobie zanucić "nic się nie stało, samo się podpisało"
ciemnota słucha wyroku SN i wierzy że ten wyrok jest w oparciu o prawo Unii Europejskiej i ma na to uzasadnienie,a nie trafia do nich coś oczywistego jak ustrój państwa. Ciemnota zawsze przyjmie pokrętną ścieżkę,zanim zobaczy tę prostą i oczywistą
23;01, nikt rozsądny nie sprzedaje dobrze prosperującego krajowego przedsiębiorstwa, oczywiście poza KODfidencka parową Lewandowskim.
Zakup niemieckiego przewoźnika przez PLL LOT to kolejny policzek dla tuskniętej opozycji.
Rząd Niemiec: Kupno linii Condor przez LOT to "dobry sygnał"
Warunkiem zakupu jest spłacenie przez LOT 380 mln długu.
Rząd Niemiec ocenia, że kupno linii lotniczych Condor przez LOT, to "dobry sygnał".
W piątek na konferencji prasowej we Frankfurcie nad Menem oficjalnie potwierdzono, że oferta polskiego przedsiębiorstwa była najbardziej atrakcyjna.
Stanowisko niemieckiego rządu w tej sprawie podsumował w piątek rzecznik ministra gospodarki RFN Petera Altmaiera.
Przypomniał, że warunkiem przejęcia przez LOT niemieckich linii lotniczych Condor jest spłacenie zaciągniętych przez nie państwowych kredytów pomocowych w łącznej kwocie 380 mln euro.
Wsparcia tego udzielił niemiecki państwowy bank KfW korzystając z gwarancji finansowych rządu federalnego i władz kraju związkowego Hesja.
Dzięki państwowej pomocy Condor mógł dalej funkcjonować po ogłoszeniu we wrześniu 2019 roku upadłości przez swego właściciela, czyli brytyjskie biuro podróży Thomas Cook i oczekiwać na oferty nabywców.
W piątek na konferencji prasowej we Frankfurcie nad Menem przedstawiciele Condora i LOT-u poinformowali, że oferta Polaków została uznana za najkorzystniejszą dla spółki, jej pracowników, partnerów, dostawców i klientów.
LOT wygrał rywalizację o rentowne linie lotnicze z kilkoma innymi inwestorami, m.in. z amerykańskim funduszem Apollo i brytyjskim Greybull.
Condor, który jest ważnym partnerem dla niemieckich biur podróży, zatrudnia około 5 tys. osób i operuje ok. 60 samolotami na wakacyjnych trasach.
Jak poinformowała w piątek Polska Grupa Lotnicza przejęcie niemieckiej firmy ma zakończyć się do końca kwietnia 2020 roku.
No i sami widzicie. Tak psiarza na sąsiadów zachodnich a linie lotnicze kupują
Przeciez dla pisiorow unia beeee, ale w kwestii socjalu juz bardzo chetnie podaja panstwa unijne jako przyklad.
Zaraz, jak to ? STOP!!!!!!!!!!!!!
Piszą że rząd Niemiec udzielił pomocy tej spółce ? No skandal nad skandale ? Przecież jak polski rząd chciał udzielić pomocy polskim firmom, to Komisja Europejska podnosiła raban, że tak nie można, bo to niezgodne z "unijnymi wartościami" i takie tam... Na dodatek piszą, że uczestniczył w tym PAŃSTWOWY bank ? No kolejny skandal !!!! Przecież nasz guru, niejaki Balcerowicz Leszek zaklinał, że żadna firma nie może należeć do państwa. Czy nasi krajowi "europejczycy" złożą w tej sprawie protest do KE ? Może chociaż jakieś pytanko prejudycjalne ?