I bardzo dobrze. Albo robi się coś poważnie albo wcale. Skoro są miliony na obwodnice dwujezdniowe Wąchocka, Opatowa i chyba Starachowic, więc DK9 omijajaca Ostrowiec tym bardziej ma być 2-jezdniowa. Ktoś jest przeciwny? A swoją drogą, to niebywała rzecz - GDDKiA uważa Ostrowiec jak Iłżę. Skandal.
Nie GDDKiA tylko ministerstwo infrastruktury i rzadzacy degraduja ostriwiec. Wiceministrem infrastrukturyjest ze stalowej woli. Im jest na reke marginalizacja ostrowca. A posel stad nie ma wiedzy i argumentow zeby prowadzic jakiekolwiek rozmowy.
a gdzie sa politycy niech to załatwia
Jak rządziła Platforma to nie było budowy obwodnicy. Może wróci to min. powie że piniendzy nima.
14.09 w przyszlym roku wroci Platforma to zrobią
Pod siebie.
Będzie dwujezdniowa, ale już bez pisu u władzy. Tak pis zmarginalizował Ostrowiec, że trzeba odbudować znaczenie Ostrowca.
Ostrowiec porównamy do Iłży, więc to świadczy jakim jesteśmy zadupiem. Skoro okroili obwodnicę o połowę i na dodatek chcą zrobić jeden pas ma przemian. Nìe wolno do tego dopuścić. Projekt był na 2×2 i nìe dajmy tego zmienić.
A którzy to przedsiębiorcy z Ostrowca mają nie odpuścić?
Przeciwnicy pisu.
Pis tak traktuje Ostrowiec.
Wcześniej już pisałem w innym wątku, ale admin blokuje mnie ciągle. Napiszę jeszcze raz. Jaki jest sens budować jednojezdniową obwodnicę Ostrowca, skoro Opatów będzie miał dwupasmową i stamtąd do obwodnicy "ostrowieckiej" będzie tylko kilka kilometrów. Z drugiej strony z Rudki gdzie ma się kończyć nasza obwodnica będzie niewiele ponad 20 km do obwodnicy Wąchocka. W tak prosty a zarazem trudny do zrozumienia dla rządzących sposób można połączyć Opatów ze Skarżyskiem drogą dwupasmową.
Ktos kto ten tylul bapisal to jest bez glowy
Jest przetarg na projekt dużej obwodnicy
Ostrowca. Eksperci i właściciele firm wskazują na pewne szczegóły inwestycji
Zgodnie z zapowiedziami GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Przebieg nowego, 13-kilometrowego odcinka DK9 od Rudki do Jacentowa został wskazany w decyzji środowiskowej. Choć tzw. duża obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego to niezwykle ważne przedsięwzięcie dla gospodarczego krwioobiegu, pojawiają się głosy ekspertów, drogowców i właścicieli kluczowych firm dotyczące pewnych szczegółów inwestycji.
Cała inwestycja, jak przypomina GDDKiA, realizowana będzie w systemie tradycyjnym – po opracowaniu dokumentacji i uzyskaniu decyzji ZRID planowane jest ogłoszenie kolejnego postępowania przetargowego na roboty budowlane. Zaprojektowana zostanie droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1. Ogólny korytarz (wariant przebiegu) trasy został wskazany w aktualnie obowiązującej decyzji środowiskowej. Tak jak w przypadku każdej inwestycji drogowej, szczegółowe rozwiązania techniczne zostaną wypracowane na etapie opracowywania projektu budowalnego, a zajętość terenu określi decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Wniosek o wydanie decyzji ZRID zostanie złożony na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej do 1 lutego 2024 r. Wyłoniony w przetarguwykonawca będzie miał 25 miesięcy od podpisania umowy na realizację całego zadania, w tym na uzyskanie decyzji ZRID i przygotowanie materiałów doprzetargu na roboty budowlane.
Dlaczego droga dwujezdniowa jest taka ważna?
Od samego początku powstania koncepcji budowy spójnego ciągu komunikacyjnego między Skarżyskiem -Kamienną a Opatowem, zakładano przekrój dwujezdniowy trasy. Droga dwujezdniowa jest korytarzem transportowym, zapewniającym sprawną, szybką, płynną i bezkolizyjną komunikację między ośrodkami lub ich dowiązanie do dróg ekspresowych w Polsce. Takiej perspektywy nie zapewnia standard jednej jezdni. Osoby podejmujące decyzję o wyborze takiego przekroju obwodnicy zaszeregowały potencjał rozwojowy Ostrowca Świętokrzyskiego na poziomie Iłży, a nie Oświęcimia, Poręby i Zawiercia, Nowego Targu, Kalisza, Pułtuska, Chrzanowa i Trzebini, Głogowa, Legnicy, Wąchocka czy Nowego Sącza, gdzie powstaną dwujezdniowe drogi. Szczególnie przykład Nowego Sącza daje do myślenia. Powstaje tam dwujezdniowa trasa na odcinku 60 km w ciężkim i górzystym terenie. Jak widać koszty nie stanowiły tam problemu. Drogi buduje się z myślą o przyszłości i rozwoju – twierdzą zgodnie przedstawiciele przemysłu, z którymi rozmawialiśmy.
– Jeśli naszą fabrykę obsługuje 50 ciężarówek dziennie, a takich fabryk niech powstanie więcej, to proszę sobie wyobrazić jak taki ruch się rozłoży na drodze jednojezdniowej, a jak na dwujezdniowej. Aktualnie buduje się mała obwodnica Ostrowca, za chwilę jednojezdniowa duża. Zamiast jednej porządnej dwujezdniówki, będziemy mieli dwie… kto tak decydował – mówi dyrektor jednej z większych firm metalurgicznych w naszym mieście. Warto wziąć pod uwagę fakt, że ruch pojazdów między Skarżyskiem, a Opatowem będzie rósł, nie tylko w perspektywie tranzytowej, ale i lokalnej. Gdy powstanie droga ekspresowa S74, wówczas przejazd trasą Opatów – Skarżysko -Kamienna będzie najkrótszą drogą łączącą Podkarpacie z Warszawą.
Wszystko wskazuje na to, że ostrowiecki odcinek na trasie Skarżysko -Kamienna, Wąchock, Starachowice, Opatów będzie jedyny jednojezdniowy. Aktualnie trwa imponująca budowa dwujezdniowej obwodnicy Wąchocka. Powstaje wariant przebiegu obwodnicy Starachowic. Z uwagi na duże wsparcie tego miasta, odcinek prawdopodobnie będzie także w przekroju dwóch jezdni.
Dwa wąskie gardła
Według decyzji środowiskowej cały odcinek planowanej drogi dwujezdniowej Brody – Opatów wraz z obwodnicą Ostrowca Świętokrzyskiego liczy 27 km. Jednojezdniowa droga, która ma powstać, jest jego 13 km wycinkiem, stanowiącym obejście miasta od Jacentowa do Rudki. Rzeczywiście, dzięki tej połowicznej inwestycji Ostrowiec Świętokrzyski zostanie odkorkowany, ponieważ ruch będzie omijał miasto. Niestety, po wybudowaniu dużej obwodnicy zostaną dwa wąskie gardła, które będą przeszkodą w połączeniu miasta z drogami ekspresowymi. Chodzi o 11 kilometrowy odcinek DK9 Rudka – Brody, czyli do połączenia z projektowaną obwodnicą Starachowic (kierunek do S7). Drugim wąskim gardłem będzie 7-kilometrowy odcinek od Jacentowa do niebawem budowanej obwodnicy Opatowa w ciągu drogi ekspresowej S74.
Ostrowiec Świętokrzyski 2027
Załóżmy, że w 2027 roku powstanie duża obwodnica Ostrowca, będzie gotowa również obwodnica Wąchocka i Opatowa, zaś obwodnica Starachowic będzie w trakcie budowy. Jak widać zdecydowana większość ciągu komunikacyjnego między S7 i S74 będzie gotowa. Zostaną dwa wspomniane wąskie gardła, oddzielające nas od korytarzy transportowych Polski i Europy. Trzeba zabiegać o to, aby te brakujące odcinki powstały jak najszybciej. Dobrze byłoby, gdyby udało się przekonać decydentów do perspektywy rozwoju i wybudować je w standardzie dwujezdniowym.
Kryj i Rusiecki mają to głęboko w du.... tylko mieszkańcy razem mogą coś zdziałać w Tym kierunku. Ale obawiam się że połowa myśli zasciankowo i nìe rozumieją jak ważna jest droga szybkiego ruchu o przekroju 2+2.
Rus iecki kompromituje się jak może. Nie dawno nasmiewal się ze strażaków a teraz przed wyborami udaje wielkiego wspierającego. I wąsacz tyle lat nic nie zrobił dla regiou teraz nawet otwiera nie domonczona sale koncertowa. Lubi pozować do zdjęć to niech zatrudni się w agencji
Co da przedsiębiorcom z Ostrowca dwujezdniowa obwodnica miasta? Jeśli już to dla nich ważniejsza jest raczej droga S74 i dojazd do niej czyli odcinek między Jacentowem a Opatowem..
Pisanie ze Ostrowiec jest traktowany jak Iłża jest nieco głupie np. Bełchatów 60 tys mieszkańców czyli niewiele mniej od Ostrowca też ma obwodnice 2+1 i wiele innych dużych miast. Po za tym w budowie jest mała obwodnica czyli ostatni odcinek STAREJ obwodnicy która przecież pełni już funkcję wyprowadzenia tranzytu z miasta i to na TYM SAMYM KIERUNKU... Natężenie ruchu rozłoży się na te dwie drogi i może dlatego uznano że przekrój 2+2 zwyczajnie nie będzie potrzebny. Nie znamy prognoz ruchu...