I bardzo dobrze. Albo robi się coś poważnie albo wcale. Skoro są miliony na obwodnice dwujezdniowe Wąchocka, Opatowa i chyba Starachowic, więc DK9 omijajaca Ostrowiec tym bardziej ma być 2-jezdniowa. Ktoś jest przeciwny? A swoją drogą, to niebywała rzecz - GDDKiA uważa Ostrowiec jak Iłżę. Skandal.
Nie GDDKiA tylko ministerstwo infrastruktury i rzadzacy degraduja ostriwiec. Wiceministrem infrastrukturyjest ze stalowej woli. Im jest na reke marginalizacja ostrowca. A posel stad nie ma wiedzy i argumentow zeby prowadzic jakiekolwiek rozmowy.
Kiedyś rozmawiałem z lokalnym geodetą Panem Markiem J. - ul.Siennieńska firma Globmark i on stwierdził że przebieg drogi Skarżysko Starachowice Ostrowiec już wiele lat temu został geodezyjnie wytyczony jako droga dwujezdniowa. Działki pod drogę zostały wykupione i mieszkańcy dostali decyzje co do zakazu budowania na tym pasie czegokolwiek z status tego co znajduje się jeszcze obecnie w tym korytarzu drogi jest tymczasowy. Nie jestem fachowcem ale skoro tak to najważniejsza oprócz oczywiście finansowania przeszkoda jest ominięta bo wiadomo jak długo i z jakimi problemami przebiegają operacje z gruntem pod inwestycje. Moim zdaniem należy to wykorzystać i walczyk o dwujezdniowy przebieg drogi. Jestem przekonany, że tylko dobra komunikacja da gwarancję inwestycji.Nikt nie zainwestuje w Ostrowcu bez gwarancji właściwej logistyki- NIKT !!!
Ale nawet lokalni parlamentarzyści nie chcą drogi dwujezdniowej, a więc ci, co są najbliżej decydentów. Czy to nie jest działanie ns szkodę dla miasta, biznesu, mieszkańców?
Ktos kto ten tylul bapisal to jest bez glowy
Jest przetarg na projekt dużej obwodnicy
Ostrowca. Eksperci i właściciele firm wskazują na pewne szczegóły inwestycji
Zgodnie z zapowiedziami GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Przebieg nowego, 13-kilometrowego odcinka DK9 od Rudki do Jacentowa został wskazany w decyzji środowiskowej. Choć tzw. duża obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego to niezwykle ważne przedsięwzięcie dla gospodarczego krwioobiegu, pojawiają się głosy ekspertów, drogowców i właścicieli kluczowych firm dotyczące pewnych szczegółów inwestycji.
Cała inwestycja, jak przypomina GDDKiA, realizowana będzie w systemie tradycyjnym – po opracowaniu dokumentacji i uzyskaniu decyzji ZRID planowane jest ogłoszenie kolejnego postępowania przetargowego na roboty budowlane. Zaprojektowana zostanie droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1. Ogólny korytarz (wariant przebiegu) trasy został wskazany w aktualnie obowiązującej decyzji środowiskowej. Tak jak w przypadku każdej inwestycji drogowej, szczegółowe rozwiązania techniczne zostaną wypracowane na etapie opracowywania projektu budowalnego, a zajętość terenu określi decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Wniosek o wydanie decyzji ZRID zostanie złożony na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej do 1 lutego 2024 r. Wyłoniony w przetarguwykonawca będzie miał 25 miesięcy od podpisania umowy na realizację całego zadania, w tym na uzyskanie decyzji ZRID i przygotowanie materiałów doprzetargu na roboty budowlane.
Dlaczego droga dwujezdniowa jest taka ważna?
Od samego początku powstania koncepcji budowy spójnego ciągu komunikacyjnego między Skarżyskiem -Kamienną a Opatowem, zakładano przekrój dwujezdniowy trasy. Droga dwujezdniowa jest korytarzem transportowym, zapewniającym sprawną, szybką, płynną i bezkolizyjną komunikację między ośrodkami lub ich dowiązanie do dróg ekspresowych w Polsce. Takiej perspektywy nie zapewnia standard jednej jezdni. Osoby podejmujące decyzję o wyborze takiego przekroju obwodnicy zaszeregowały potencjał rozwojowy Ostrowca Świętokrzyskiego na poziomie Iłży, a nie Oświęcimia, Poręby i Zawiercia, Nowego Targu, Kalisza, Pułtuska, Chrzanowa i Trzebini, Głogowa, Legnicy, Wąchocka czy Nowego Sącza, gdzie powstaną dwujezdniowe drogi. Szczególnie przykład Nowego Sącza daje do myślenia. Powstaje tam dwujezdniowa trasa na odcinku 60 km w ciężkim i górzystym terenie. Jak widać koszty nie stanowiły tam problemu. Drogi buduje się z myślą o przyszłości i rozwoju – twierdzą zgodnie przedstawiciele przemysłu, z którymi rozmawialiśmy.
– Jeśli naszą fabrykę obsługuje 50 ciężarówek dziennie, a takich fabryk niech powstanie więcej, to proszę sobie wyobrazić jak taki ruch się rozłoży na drodze jednojezdniowej, a jak na dwujezdniowej. Aktualnie buduje się mała obwodnica Ostrowca, za chwilę jednojezdniowa duża. Zamiast jednej porządnej dwujezdniówki, będziemy mieli dwie… kto tak decydował – mówi dyrektor jednej z większych firm metalurgicznych w naszym mieście. Warto wziąć pod uwagę fakt, że ruch pojazdów między Skarżyskiem, a Opatowem będzie rósł, nie tylko w perspektywie tranzytowej, ale i lokalnej. Gdy powstanie droga ekspresowa S74, wówczas przejazd trasą Opatów – Skarżysko -Kamienna będzie najkrótszą drogą łączącą Podkarpacie z Warszawą.
Wszystko wskazuje na to, że ostrowiecki odcinek na trasie Skarżysko -Kamienna, Wąchock, Starachowice, Opatów będzie jedyny jednojezdniowy. Aktualnie trwa imponująca budowa dwujezdniowej obwodnicy Wąchocka. Powstaje wariant przebiegu obwodnicy Starachowic. Z uwagi na duże wsparcie tego miasta, odcinek prawdopodobnie będzie także w przekroju dwóch jezdni.
Dwa wąskie gardła
Według decyzji środowiskowej cały odcinek planowanej drogi dwujezdniowej Brody – Opatów wraz z obwodnicą Ostrowca Świętokrzyskiego liczy 27 km. Jednojezdniowa droga, która ma powstać, jest jego 13 km wycinkiem, stanowiącym obejście miasta od Jacentowa do Rudki. Rzeczywiście, dzięki tej połowicznej inwestycji Ostrowiec Świętokrzyski zostanie odkorkowany, ponieważ ruch będzie omijał miasto. Niestety, po wybudowaniu dużej obwodnicy zostaną dwa wąskie gardła, które będą przeszkodą w połączeniu miasta z drogami ekspresowymi. Chodzi o 11 kilometrowy odcinek DK9 Rudka – Brody, czyli do połączenia z projektowaną obwodnicą Starachowic (kierunek do S7). Drugim wąskim gardłem będzie 7-kilometrowy odcinek od Jacentowa do niebawem budowanej obwodnicy Opatowa w ciągu drogi ekspresowej S74.
Ostrowiec Świętokrzyski 2027
Załóżmy, że w 2027 roku powstanie duża obwodnica Ostrowca, będzie gotowa również obwodnica Wąchocka i Opatowa, zaś obwodnica Starachowic będzie w trakcie budowy. Jak widać zdecydowana większość ciągu komunikacyjnego między S7 i S74 będzie gotowa. Zostaną dwa wspomniane wąskie gardła, oddzielające nas od korytarzy transportowych Polski i Europy. Trzeba zabiegać o to, aby te brakujące odcinki powstały jak najszybciej. Dobrze byłoby, gdyby udało się przekonać decydentów do perspektywy rozwoju i wybudować je w standardzie dwujezdniowym.
a skąd te infromacje?