Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy uważasz, że dobrze zagłosowałeś w kwietniu wybiarając obecnie rządzących?
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Proponuję jakiś ranking, gdzie wykażemy, że miasto jest bez długów. To jest tylko jedna spółka, a co z resztą?

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          No to robimy ranking, druga rzecz jak pozbyć się długu(ów)

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Musimy spłacić dug i pogonić "geniuszy" i "ekonomistów" typu Pani Rogalińska i inni.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Tylko wszystko legalnie, aby się nikt nie przyczepił. My spłacimy, a ktoś się znajdzie i będzie chcieć udział. Jak to zrobić?

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Mądrze.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Ostrowieckie spółki cienko przendą to wina prezydentów zatzadów ale nie sposób pominąć tych którzy doradzają im od strony prawnej, to bardzo ograniczony krąg ludzi

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Post nadrzędny dla poniższego posta o numerze 131

                          Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Z kimś kto głosuje na tych samych i oczekuje zmian , faktycznie nie mam o czym dyskutować.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Czy co prezesi to oni mają w ogóle jakieś wykształcenie z zarządzania, ekonomi? Czy są specjalistami i mają wiedzę na temat rynków energetycznych ? Czy potrafią przewidywać trendy na rynku energetycznym ? I przede wszystkim czy jako CEO Managerowie mają wizję rozwoju przedsiębiorstwa którym kierują? Czy może to inaczej wygląda ?

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Ogłoszenie o naborze do bazy danych kandydatów do Rad Nadzorczych spółek, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje, a także ich spółek zależnych

                          JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE I SPÓŁKI PRAWA HANDLOWEGO MIASTA

                          Nabór kandydatów do Rad Nadzorczych spółek z udziałem gminy-miasto Grudziądz

                          Prezydent Grudziądza ogłasza nabór do bazy danych kandydatów do Rad Nadzorczych spółek, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje, a także ich spółek zależnych.

                          I. Wymagania niezbędne:

                          1. wykształcenie wyższe: ekonomiczne, prawnicze lub specjalistyczne branżowe,

                          2. spełnienie wymogów wynikających z przepisów art. 10a ust. 5 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 679 t.j.) w związku z przepisami art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1933, z późn. zm.),

                          3. posiadanie co najmniej 5-letniego stażu zawodowego na stanowiskach pracy związanych z działalnością gospodarczą lub finansową, obsługą prawną, zarządzaniem lub nadzorem właścicielskim,

                          4. nie podleganie określonym w przepisach prawa lub wynikającym z prawomocnych orzeczeń sądowych zakazom zajmowania stanowisk członka rady nadzorczej w spółkach prawa handlowego, w szczególności w spółkach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego.

                          II. Wymagania dodatkowe:

                          1. znajomość przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1467, z późn. zm.), ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 679 t.j.) i ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1933, z późn. zm.);

                          2. doświadczenie zawodowe wynikające z pełnienia funkcji lub zajmowanych stanowisk w organach spółek prawa handlowego, zwłaszcza w organach spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego.

                          III. Kandydat na stanowisko członka Rady Nadzorczej, winien przedłożyć:

                          1. CV wraz z opisem przebiegu dotychczasowej kariery zawodowej, z której wynika co najmniej 5-letni okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę lub świadczenia usług na podstawie innej umowy lub wykonywania działalności gospodarczej na własny rachunek, a także spełnienie przynajmniej jednego z wymogów określonych w art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. a-k ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1933, z późn. zm.),

                          2. odpis lub kopię dyplomu ukończenia studiów,

                          3. odpis lub kopię dokumentu potwierdzających kwalifikacje, o których mowa w art.19 ust. 1 pkt 1 lit. a-k ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1933 r. z późn. zm.), z których wynika, że kandydat:

                          1) posiada wykształcenie wyższe lub wykształcenie wyższe uzyskane za granicą uznane w Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie przepisów odrębnych, oraz posiada co najmniej 5-letni okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, lub świadczenia usług na podstawie innej umowy lub wykonywania działalności gospodarczej na własny rachunek, a także spełnia przynajmniej jeden z poniższych wymogów:

                          a) posiada stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych, prawnych lub technicznych,

                          b) posiada tytuł zawodowy radcy prawnego, adwokata, biegłego rewidenta, doradcy podatkowego, doradcy inwestycyjnego lub doradcy restrukturyzacyjnego,

                          c) ukończyła studia podyplomowe Master of Business Administration (MBA),

                          d) posiada certyfikat Chartered Financial Analyst (CFA),

                          e) posiada certyfikat Certified International Investment Analyst (CIIA),

                          f) posiada certyfikat Association of Chartered Certified Accountants (ACCA),

                          g) posiada certyfikat Certified in Financial Forensics (CFF),

                          h) posiada potwierdzenie złożenia egzaminu przed komisją powołaną przez Ministra Przekształceń Własnościowych, Ministra Przemysłu i Handlu, Ministra Skarbu Państwa lub Komisją Selekcyjną powołaną na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. poz. 202, z późn. zm.),

                          i) posiada potwierdzenie złożenia egzaminu przed komisją powołaną przez ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2021 r., poz.425 i 1535),

                          j) złożyła egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych przed komisją egzaminacyjną wyznaczoną przez Prezesa Rady Ministrów,

                          k) złożyła egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych przed komisją egzaminacyjną wyznaczoną przez ministra właściwego do spraw aktywów państwowych;

                          4. kwestionariusz osobowy kandydata na członka Rady Nadzorczej spółki, w której gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje (załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia),

                          5. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych oraz ujawnienie danych poprzez przesłanie lub inne udostępnienie (załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia).

                          IV. Osoba wskazana przez Prezydenta Grudziądza na członka Rady Nadzorczej spółki, w której gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje, urodzona przed dniem 1 sierpnia 1972 r., przed powołaniem na członka Rady Nadzorczej, będzie zobowiązana do złożenia oświadczenia lustracyjnego, o którym mowa w art. 7 ust. 2 w zw. z art. 4 ust. 40 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r., poz. 342, z późn. zm.) albo informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ust. 3a wyżej wskazanej ustawy.

                          V. Informacje dodatkowe:

                          1. kandydat na członka Rady Nadzorczej nie może pozostawać w stosunku pracy ze spółką, ani świadczyć pracy lub usług na jej rzecz na podstawie innego stosunku prawnego;

                          2. kandydat na członka Rady Nadzorczej nie może posiadać akcji w spółce zależnej, z wyjątkiem akcji dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2023 r., poz. 646 t.j.);

                          3. kandydat na członka Rady Nadzorczej nie może pozostawać ze spółką, o której mowa w pkt. 2, w stosunku pracy, ani świadczyć pracy lub usług na jej rzecz na podstawie innego stosunku prawnego;

                          4. kandydat na członka Rady Nadzorczej nie może wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z jego obowiązkami jako członka organu nadzorczego albo mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność lub rodzić konflikt interesów wobec działalności spółki;

                          5. kandydat może być powołany do Rady Nadzorczej tylko w jednej spółce, w której jednostka samorządu terytorialnego pozostaje udziałowcem bądź akcjonariuszem,

                          6. jednostka samorządu terytorialnego nie może wskazać jako kandydata na członka organu nadzorczego osoby, która spełnia przynajmniej jeden z poniższych warunków:

                          a. pełni funkcję społecznego współpracownika albo jest zatrudniona w biurze poselskim, senatorskim, poselsko-senatorskim lub biurze posła do Parlamentu Europejskiego na podstawie umowy o pracę lub świadczy pracę na podstawie umowy zlecenia lub innej umowy o podobnym charakterze;

                          b. wchodzi w skład organu partii politycznej reprezentującego partię polityczną na zewnątrz oraz uprawnionego do zaciągania zobowiązań;

                          c. jest zatrudniona przez partię polityczną na podstawie umowy o pracę lub świadczy pracę na podstawie umowy zlecenia lub innej umowy o podobnym charakterze.

                          IV. Osoby zainteresowane kandydowaniem na członków Rad Nadzorczych spółek, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje lub ich spółkach zależnych, spełniające warunki określone w treści ogłoszenia, proszone są o składanie wymaganych dokumentów na adres: Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór kandydatów na członków Rad Nadzorczych spółek, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje”, w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, w godzinach jego pracy.

                          V. Kandydatom, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie, a nie zostali wybrani na członków Rad Nadzorczych spółek, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje (lub spółek od nich zależnych) nie przysługuje możliwość odwołania się.

                          VIII. Bez rozpoznania pozostawia się zgłoszenia kandydatów, które nie spełniają wymogów formalnych.

                          IX. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Grudziądza ul. Ratuszowa 1. 86-300 Grudziądz. Pełna informacja na temat Administratora i przysługujących Pani/Panu praw została zawarta w Klauzuli informacyjnej dla osób aplikujących do bazy kandydatów na członków Rad Nadzorczych spółek, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje, załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia.

                          Załączniki:

                          1. Kwestionariusz osobowy kandydata na członka rady nadzorczej spółki, w której gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje.

                          2. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych oraz ujawnienie danych poprzez przesłanie lub inne udostępnienie.

                          3. Klauzula informacyjna dla osób aplikujących do bazy kandydatów na członków Rad Nadzorczych spółek, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały/akcje.

                          https://bip.grudziadz.pl/strony/menu/131.dhtml

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Strona główna > JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE I SPÓŁKI PRAWA HANDLOWEGO MIASTA > Spółki prawa handlowego > Zasady kształtowania wynagrodzeń w spółkach z udziałem gminy-miasta Grudziądz https://bip.grudziadz.pl/strony/14953.dhtml

                          U nas też pewnie są uchwały określające zasady kształtowania wynagrodzeń w spółkach (?)

                          A nie trzeba ogłaszać przetargu na zbycie udziałów spółki ciepłowniczej ?

                          Gość_powidok-23
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Ta pożyczka udzielona MECowi w 2001 r. to na co miała być przeznaczona ? Na jakąś modernizację, rozbudowę ? To zaciąga się 20 milionową pożyczkę ale przez 15 lat nie dysponuje się środkami na jej spłatę, a odsetki rosną z roku na rok ?

                          Czyli ta strata bierze się z tego, że MEC powinien corocznie spłacać tą pożyczkę w określonych ratach, a nie robi tego lub spłaca mniej niż powinien i strata rośnie ?

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Szpital to zaciągał pożyczki między innymi na wypłaty wynagrodzeń dla pracowników :)

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Post nadrzędny dla poniższego posta o numerze 143

                          Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Podstawa prawna działania podmiotu: Spółka działa na podstawie: - aktu założycielskiego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością określonego w akcie notarialnym z dnia 02.12.1991r. spisanym w P.B.N. w Ostrowcu Św. nr rep. 7986/91.

                          - zmiany w umowie Spółki wprowadzonej aktem notarialnym z dnia 11.04.2001r. spisanym w kancelarii Notarialnej w Stalowej Woli nr rep. A 1792/2001.

                          Organem założycielskim i jedynym udziałowcem była Gmina Ostrowiec Świętokrzyski.

                          W dniu 11.04.2001r. do Spółki przystąpił drugi wspólnik – Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie.

                          http://web.archive.org/web/20070603024958/http://www.arl.ostrowiec.pl/bip/mec/index.php?dzial=modules/art/show_result_db&id=11

                          http://web.archive.org/web/*/http://www.mec.ostrowiec.info*

                          W 2001 r. prezydentem Ostrowca był Pan Jan Szostak (wybrany na ten urząd przez Radę Miasta) a Zgromadzeniem Wspólników MECu był wyłącznie prezydent miasta. Prezydentem był w latach 1998 - 30 listopada 2006 (na drugą kadencję wybrany w wyborach bezpośrednich).

                          pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Szostak_(ur._1957)

                          http://krs.infoveriti.pl/Miejska,Energetyka,Cieplna,Ostrowiec,Swietokrzyski,Udzialowcy,KRS,0000010670.html

                          http://krs.infoveriti.pl/Miejska,Energetyka,Cieplna,Ostrowiec,Swietokrzyski,Zarzad,KRS,0000010670.html

                          http://krs.infoveriti.pl/Miejska,Energetyka,Cieplna,Ostrowiec,Swietokrzyski,Rada,nadzorcza,KRS,0000010670.html

                          W dniu 4 grudzień 2003 zaszły w firmie MIEJSKA ENERGETYKA CIEPLNA SP. Z O.O. następujące zmiany dla Zarząd:

                          Odwołano FORNALSKI, EUGENIUSZ ANDRZEJ (Mężczyzna, ur. 1954),Funkcja/Stanowisko: PREZES ZARZĄDU

                          Powołano URBAN, PAWEŁ (Mężczyzna, ur. 1959), Funkcja/Stanowisko: PREZES

                          Odwołano FOREMNIAK, ZDZISŁAW (Mężczyzna, ur. 1953), Funkcja/Stanowisko: WICEPREZES ZARZĄDU

                          Powołano PAWLIŃSKI, JAN ROMAN (Mężczyzna, ur. 1952), Funkcja/Stanowisko: WICEPREZES

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          W dniu 11 lipiec 2001 zaszły w firmie MIEJSKA ENERGETYKA CIEPLNA SP. Z O.O. następujące zmiany dla Zarząd:

                          Dla FOREMNIAK, ZDZISŁAW (Mężczyzna, ur. 1953) Zmieniono Funkcję/Stanowisko z "ZASTĘPCA DYREKTORA D/S TECHNICZNYCH" na "WICEPREZES ZARZĄDU"

                          Dla FORNALSKI, EUGENIUSZ ANDRZEJ (Mężczyzna, ur. 1954) Zmieniono Funkcję/Stanowisko z "DYREKTOR ZARZĄDU" na "PREZES ZARZĄDU"

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Strona internetowa EchoDnia pisała o tym i użyte zostało sformułowanie "pożyczka"... ja bazuje na doniesieniach prasy internetowej oraz nie znam się na tych ekonomicznych kruczkach.

                          Czyli spółka MEC dostała gwarancję od Funduszu, że jak będzie chciała to będzie mogła odkupić spowrotem te udziały, a jak nie będzie chciala, to nie musi ich odkupować/odkupywać ? Ja to biorę na tzw. "chłopski rozum" :)

                          ---

                          Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), który powstał w 1989 r. w okresie zmian ustrojowych Polski, jest głównym ogniwem polskiego systemu finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej, dysponując największym potencjałem finansowym. Narodowy Fundusz jest ważnym narzędziem realizacji polityki ochrony środowiska w Polsce. Służą temu stabilne przychody, doświadczone kadry oraz wypracowane formy współpracy z beneficjentami.

                          Narodowy Fundusz oferuje pożyczki, dotacje oraz inne formy dofinansowania projektów realizowanych m.in. przez samorządy, przedsiębiorstwa, podmioty publiczne, organizacje społeczne a także osoby fizyczne. W sektorze finansów publicznych Narodowy Fundusz jest również największym w Polsce partnerem międzynarodowych instytucji finansowych w obsłudze środków zagranicznych przeznaczonych na ochronę środowiska.

                          https://www.gov.pl/web/nfosigw/podstawowe-informacje

                          https://www.gov.pl/web/nfosigw/

                          https://www.gov.pl/web/nfosigw/generator-wnioskow-o-dofinansowanie

                          http://www.kapitaldolnoslaski.pl/163-mln-zl-na-wsparcia-z-nfosigw-na-projekty-proekologiczne-w-jeleniej-gorze-i-powiecie-karkonoskim/

                          https://duckduckgo.com/?q=NFO%C5%9AiGW&iar=news&ia=news

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Post nadrzędny dla poniższego posta o numerze 144

                          Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          To nie była pożyczka. NFOŚiGW objął udziały w Spółce na preferencyjnych warunkach z gwarancją wykupu, przez Spółkę, w określonym terminie i na z góry określonej indeksacji procentowej.

                          Gość_PawełUrban
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Post nadrzędny dla poniższego posta o numerze 147

                          Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Szkoda ,że niw wymagano ,którą uczelnię i w którym roku kończył.Akurat te wybrane certyfikaty bez określenia równoważnych wskazują prawddopodobieństwo ustawienia konkursu pod osobę

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Strata wygenerowana przez ostrowiecki MEC wyniosła w 2022 roku ponad 31 milionów złotych!

                          Wiemy, że są straty, wiemy ile. Dlaczego nie wiemy jak z tego wyjść. Może sposób weźmiemy od Dyzmy, odbiorcy zrobią przedpłaty, kupi się tańsze paliwo, ograniczy koszty, część długu może będzie do odrobienia, przez odbiorców (sprzętem, pracą fizyczną) nie ma wtedy ZUS itp. Każdy pomysł dobry. Mają być opłaty za butelki i puszki, zbiórka makulatury, MEC ma tereny, możemy już zbierać. Publikować co miesiąc bilans zysków i strat. Może to proste i naiwne. Mamy ludzi, przedsiębiorców, dotacje, księgowych Te 31 mln można by odrobić w ciągu 2-4 lat. Kto się podejmie? Pokażmy, że potrafimy naprawić to co ktoś zepsuł, a nie tylko wytykać błędy bez konsekwencji. Ludzką rzeczą błądzić, a naszą wielkością iść właściwą drogą.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
10 postów w tym wątku zostało wyłączonych z wyświetlania ze względu na sprzeczność z Zasadami Forum lub czasowo. Możesz wyświetlić wątek wraz z tymi postami.

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Losowa firma:
Solar Studio Sp. z o.o.
Branża: Solaria
Dodaj firmę