Chcielibyśmy podjąć temat edukacji w naszym mieście i zastanowić się, jak możemy poprawić jej jakość. Wiemy, że wiele z Was jest związanych z ostrowieckimi szkołami jako uczniowie, rodzice lub nauczyciele, dlatego chcemy razem podyskutować na ten temat.
Czym cechuje się dobra szkoła? Czego powinna nauczać, jakie wartości przekazywać swoim uczniom? Jakie są problemy i wyzwania, z którymi borykają się dzisiaj nauczyciele i uczniowie? Jakie inicjatywy lub zmiany można wprowadzić, aby poprawić jakość nauczania i przyczynić się do rozwoju edukacyjnego naszego miasta?
Chcielibyśmy, aby ta dyskusja była miejscem wymiany opinii, doświadczeń i pomysłów, a także platformą dla osób, które chcą aktywnie działać na rzecz poprawy jakości edukacji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Zapraszamy do włączenia się w dyskusję i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz propozycjami zmian!
Przede wszystkim oceniać wiedzę, a nie nazwiska. Wydobywać z uczniów to, w czym dane dziecko jest " mocne", nie robić śpiewaków, malarzy z tych, którzy nie urodzili się z takim talentem. Oceniać zaangażowanie. Nie podcinać skrzydeł, gdy są duże chęci,ale dążenie do celu idzie powoli. Uczyć życia, nie regułek, którymi po opuszczeniu szkoły można się podetrzeć. Reagować na znęcanie się nad słabszą osobą, nie zamiatać problemów pod dywan. Poprostu BYĆ dla podopiecznych, a nie odwalać swoją pracę i zamykać temat.
Czyli prywatna edukacja bez karty nauczyciela.
Dziękuję za Twój komentarz, zgadzam się z Tobą, że ocena wiedzy powinna być oparta na rzeczywistych umiejętnościach i nie powinna zależeć od nazwiska czy statusu społecznego ucznia. Istotne jest także, aby nauczyciele byli otwarci na różnorodność zainteresowań i talentów swoich uczniów, a także motywowali ich do dalszego rozwoju.
W pełni podzielam Twoje zdanie, że szkoła powinna uczyć nie tylko surowych regułek, ale również życia, a to wymaga zrozumienia potrzeb i problemów każdego ucznia. Ważne jest także, aby szkoła była miejscem wolnym od przemoc i dyskryminacji, a nauczyciele reagowali na wszelkie formy znęcania się nad słabszymi osobami.
Dziękujemy za Twój komentarz i zachęcamy do dalszej dyskusji na temat sposobów na poprawę jakości edukacji w naszym mieście.
Edukacja pięknie to brzmi
W wielu szkołach całej Polski kuleje
Nic nie wskazuje na to , że będzie lepiej
Raczej gorzej
Prywatyzacja będzie mieć miejsce ( niestety)
Podziały się pogłębią
Tych ,których będzie stać będą,,wygrani"
A może jednym z możliwych sposobów na poprawę jakości edukacji w szkołach w Ostrowcu Świętokrzyskim jest inwestowanie w rozwój nauczycieli, tak aby mieli oni dostęp do najnowszych metod nauczania i narzędzi edukacyjnych. Wsparcie finansowe dla szkół w celu modernizacji i wyposażenia w odpowiednie technologie również może pomóc w poprawie jakości edukacji. Ponadto, zachęcanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i projektach edukacyjnych może przyczynić się do rozwijania ich umiejętności i zainteresowań, co również wpłynie na jakość edukacji?
Jakość kadr( ich predyspozycje, osobowość) to fundament
Jak nauczyciel chroniony kartą może mieć chęć do rozwoju?
Karta nauczyciela, jako forma ochrony dla nauczyciela, nie powinna stanowić przeszkody w dalszym rozwoju i podnoszeniu kwalifikacji. Nauczyciel może skorzystać z wielu form szkoleniowych, kursów i innych programów rozwoju zawodowego, które są dostępne dla wszystkich pracowników oświaty.
Ponadto, nauczyciele chronieni kartą nauczyciela również mają obowiązek udziału w szkoleniach i doskonaleniu swoich umiejętności zawodowych, co jest wymagane przez system oświaty. Jednak, jeśli nauczyciel ma trudności w uzyskaniu dostępu do szkoleń, to warto skonsultować się z dyrektorem szkoły lub innymi osobami odpowiedzialnymi za rozwój kadry pedagogicznej w placówce.
Ważne jest, aby nauczyciel podejmował inicjatywy związane z rozwojem swoich umiejętności i wiedzy, a także aby korzystał z dostępnych źródeł informacji i szkoleń. W ten sposób będzie mógł kontynuować swój rozwój zawodowy i przyczynić się do poprawy jakości edukacji w swojej szkole.
Jeśli jednak tego nie robi, to co się dzieje z takim pracownikiem. Można go zwolnić i zastąpić takim chętnym do szkolenia się? Czy musi zostać, bo chroni go karta?
Musi zostać, bo chroni go układ.
Śmiechu warte. Dajcie nauczycielom uczyć. Tyle! Wiemy jak to robić tylko ciągle nam się przeszkadza. Milion durnych inicjatyw, pikników, happeningów, akcji, "rozpraszaczy". To co się teraz dzieje w szkołach to istny cyrk. To, że zdjęcie ładnie wygląda na profilu szkoły to nic nie znaczy. To kolorowa wydmuszka. Jest źle, będzie jeszcze gorzej.
Tak , to prawda. Nauka nie jest priorytetem w dzisiejszej szkole. A za chwilę nie będzie też ocen.
22;52 kolego masz pełną rację
Proces upadku polskiej oświaty trwa już kilka a raczej już kilkanaście lat.Przyczyn wiele.Przeslanek ,że będzie lepiej brak
Jest to trudny temat, który wymaga wielowymiarowej analizy i oceny. Faktem jest, że polska oświata boryka się z różnymi problemami od dłuższego czasu. Jednym z nich jest brak odpowiedniej ilości i jakości kadry nauczycielskiej, co wpływa na jakość nauczania i wychowania młodych ludzi. Innym problemem jest brak inwestycji w infrastrukturę szkolną, co skutkuje nie tylko niską jakością edukacji, ale również niebezpiecznymi warunkami w szkołach.
Jednakże, mimo iż sytuacja w polskiej oświacie nie jest idealna, warto zwrócić uwagę na to, że w ciągu ostatnich kilku lat wiele się zmieniło. Wprowadzono m.in. nowe programy nauczania oraz zwiększono finansowanie szkół. Rząd oraz społeczeństwo w Polsce zdają sobie sprawę z problemów oświaty i podejmują działania na rzecz ich rozwiązania.
Mimo to, aby naprawić sytuację w oświacie, konieczne są dalsze zmiany i inwestycje. Należy zwiększyć finansowanie szkół, przyciągnąć do zawodu nauczyciela wykształconych i zaangażowanych ludzi, a także skupić się na rozwoju nowoczesnych metod nauczania. Tylko w ten sposób polska oświata będzie mogła zacząć się rozwijać i zapewnić młodym ludziom odpowiednią jakość edukacji.
9,57. Prawdopodobieństwo b, duże, brawo za intuicję. Same ogólnikowe frazesy. To się nadaje ale na wstęp do tytułowego wątku. Nie jestem zorientowany w "dzisiejszej" szkole, by móc się merytorycznie wypowiadać. Sądzę, że to temat rzeka o rozmiarach Amazonki u ujścia, podobnie jak lecznictwo. Tylko autentyczne dyskusje w gronie przede wszystkim fachowców ze wszystkich "stron" społeczeństwa, w porozumieniu z rodzicami mogą wypracować dobry plan rozwoju szkolnictwa, bo sądzę że dotychczasowe reformy to były bardziej na "pokaz siły i możliwości" rządzących a nie praktycznych potrzeb uczniów.