Mam ubytki płynu chłodniczego w samochodzie. Co sądzicie o dodaniu uszczelniacza? Warto?
Najlepsza łyżka musztardy stołowej. Tak się kiedyś robiło i teraz też się to sprawdza. Nie kombinuj z uszczelniaczami bo nie zawsze się sprawdzają.
Na początek spróbuj nie dokręcać do końca zbiornik z płynem chłodzącym. Zostaw lekki luz. Czasami to wystarcza i płyn nie ucieka. U mnie sie to sprawdziło.
czasem są to objawy kończącej się uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcia bloku silnika.
jeśli byłaby to uszczelka pod głowicą to zamiast płynu chłodniczego w zbiorniczku byłby "kisiel" - mieszanka oleju z płynem chłodniczym
a tak z ciekawości.. śmierdzi Ci w aucie jak włączysz ogrzewanie?
A jak dużo Ci ubywa?
Zobacz jak otworzysz maske czy Ci nie syczy przy wezyku ktory dochodzi do zbiornika, mialem to samo, kupilem nowy zbiorniczek i wszystko gra. a nasi mechanicy kazali wymieniac uszczelke pod glowica....
Pompa wody wymieniana rok temu razem z rozrządem. Już by padła?
Ubywac woda moze tak .ze nie bedziesz tego widzial w zalaznosci jaki duzo jej ubywa ale moze ciec z chlodnicy ,moze byc uszkodzenie uszczelki pod glowica ale to wtedy albo w misce olejowej bys ja mial czyli stan oleju wyzszy albo olej w plynie chlodzacym a jesli nic z tych rzeczy to poprostu gdziekolwiek jakiea nieszczelnosc co jest stosunkowo najtansza operacja
pompa wody to silnik by sie gotował po kilku kilometach albo nawet minutach ,jesli nie masz wody w oleju albo w zbiorniczku olju to tez dobrze inaczej glowica a poprostu cos masz nieszczelne i moze to byc tez nagrzewniac w samym aucie sprawdz podloge czy masz sucha z przodu
Sprawdź, czy pod korkiem wlewu oleju nie masz takiej maźi (kolor kawa z mlekiem) dodatkowo czy płyn w chłodnicy nie jest mętny, czy podczas pracy silnika w zbiorniczku nie wychodzą pęcherzyki powietrza z płynu. Jeśli nie wstępnie można wykluczyć uszczelke pod głowicą, lecz całkowitą pewnośc daje zrobienie testu na obezność spalin w układzie chłodzenia, koszt około 50zł np. w Fordzie na Iłżeckiej (nie polecam tej firmy ale tam wiem że robią) Jak nie masz przedmuchów to musi być gdzieś wyciek, lecz tak naprawde zacznij od sprawdzenia czy nie mam wycieków. Postaw rozgrzane auto, podsuń pod niego tekture (pod silnik) i zostaw na noc a rano zobacz gdzie kapie po plamkach ztektury.
W ciągu 3 miesięcy z max do min.