I jak myślicie Duda zawita do naszego miasta przed wyborami aby nas czarować o rozwoju Ostrowca bez obwodnicy?
A czy można odwołać np posła czy senatora?
To miasto jest skazane na upadek. Tu są sami emeryci. Nie ma co ratować.
Posła i senatora nie,ale przezydenta jak najbardziej
poseł i senator sami się odwołają po przegranych wyborach na prezydenta RP
Zarzadza miastem Pan Prezydent ze swoimi radnymi, powiatem Pani Starosta że swoimi radnymi- pytania o obwodnicę i ich starania , działania są do nich. Parlamentarzyści mogą pomóc a nie za nich robić.
Na ostatniej sesji znowu było jaki ten PiS jest zły , bo przekażę kolejne pieniądze do szpitali, zdaniem naszej władzy oczywiście za małe. Cóż za rządów Po PSL pieniędzy było mnóstwo...? Krytykujcie dalej pis i narzekajcie że nie chcą Wam dać kasy.
22 42 wiem że próbujesz ukryć nieudolność rządu pis i nic nie znaczenia posła i senatora ostrowieckiego w zabieganiu o interesy tego miasta a tyle obaj obiecali żenada!
hehehe poza osobami politycznie zaangażowanymi w lokalny układ, jest kilku idealistów piszących tu, którym bardziej zależy niż tym z układu
Opatów obwodnica, Starachowice i Wąchock również. Lipsko, Zwoleń, Skaryszew, Iłża też. Skarżysko, Kielce ekspresowka itd. Ostrowiec zero!!!!!
Dokładnie i stalowa Wola też teraz ma budowana obwodnice. Prezydent ostatnio w wywiadzie stwierdził że dawne miasta COP-u są marginalizowane infrastrukturalnie i wykluczane komunikacyjnie. Pytanie do Pana prezydenta brzmi które miasta miał na myśli? Prawda jest taka że TYLKO Ostrowiec został wykluczony i jest to jego wina... Im szybciej odejdzie tym lepiej.
To miasto nidy nie mialo i nie ma lobbingu. Wynika to z braku swiadomosci, wiedzy i lenistwa osob ktore administrowaly tym miastem.
Senator na swoim FB pochwalił się programem 100 obwodnic! To trzeba mieć tupet. Ale widać, ze porażka w wyborach w Ostrowcu niczego go nie nauczyła.
Nie próbuję nic ukrywać.W końcu po dekadach zaciskania pasa,nareszcie zwykłym ludziom żyje się znacząco lepiej.mam na myśli podniesienie minimal i 500+. Wydatki na służbę zdrowia też wyraźnie rosną. Rozumiem że ludzie z " ukladów" są niezadowoleni, ale ja jako "zwykły" człek popieram pis, choć też nie jest idealny , bo nie ma ludzi idealnych i rząďów takich też nie ma.
Po- PSL nigdy by nie dała ludziom takiej kasy, nooo może sobie.
Ci Rusiecki zrobił przez tyle kadencji dla tego miasta ?
Krótki komentarz do programu i jego realizacji oraz fakty wynikające z dokumentów ogólniedostępnych:
Wąchock - gotowy do przetargu; Starchowice, Chmielnik, Osiek - nie ma nic, przetargi na 2023; Ostrowiec (duża obwodnica) - jest decyzja środowiskowa; Ostrowiec (mała obwodnica) - prztarg w trakcie od września 2019.
1. "Przede wszystkim będziemy budować obwodnice w tych miastach i miasteczkach, w których w tej chwili natężenie ruchu jest bardzo duże. Dlatego te miasta i miejscowości, które w tej chwili są objęte największym natężeniem ruchu, zostały wskazane do realizacji w ramach programu 100 obwodnic – powiedział Weber (wiceminister)".
Natężenie ruchu z pomiarów w 2015r.: Ostrowiec 23.159 pojazdów na dobę; Starachowice 13.135; Chmielnik ok. 10.000; Wąchock ok. 9.700; Osiek ok. 6.000; średni ruch dobowy ok. 8.800 pojazdów dla województwa w 2018r.
2. "Będziemy budowali obwodnice w tych miejscach, w których dochodziło do największej liczby wypadków. Chcemy objąć tym programem drogi krajowe, by budować bezpieczną sieć dróg krajowych po to, by w Polsce wzrastało bezpieczeństwo na drogach krajowych – tłumaczył wiceminister.
Wg danych z 2018: Ostrowiec, Osiek, Wąchock: klasa ryzyka a / wysoki poziom bezpieczeństwa; Starachowice: klasa ryzyka a i d/ wysoki i niski poziom bezpieczeństwa; Chmielnik: klasa ryzyka e i a/ niski i wysoki poziom bezpieczeństwa.
3. "Trzecim kryterium były "ważne czynniki społeczno-gospodarcze". – Oczywistym jest, że budowa nowej drogi, budowa obwodnicy otwiera nowy potencjał gospodarczy danego regionu. To przy obwodnicach lokowane są nowe działalności gospodarcze, to przy obwodnicach przedsiębiorcy chętniej inwestują i rozwijają swoje działalności gospodarcze – wyjaśnił Weber.
Pozostawiam bez komentarza - decyzja tylko i wyłącznie subiektywna na poziomie osób podejmujących decyzje; niemniej jednak pewne miasta i miejscowości wskazano jako tracące funkcje społeczno-gospodarcze;
4. "Przy wyborze lokalizacji brano również pod uwagę poprawę dostępu do miejscowości i regionów turystycznych." - tak dla przypomnienia koło Ostrowca znajduje się jedyny wpisany na listę UNESCO obiekt, a jedna z dróg prowadzi do ośrodka, którey jest największą atrakcją turystyczną w województwie świętokrzyskim.
Pytanie co dalej z duza obwodnica..
Nie Będzie nigdy. Tylko bez mózgu ludzie się będą łudzić że powstanie. Ta wiocha jeszcze bardziej podupadnie