Ponad milion sto tysięcy złotych wydała gmina Ostrowiec Św. na promocję, płatne informacje, a także ich emisję w lokalnych mediach od 1 stycznia 2014 roku do 31 maja 2019 roku. Dotarcie do tych informacji zajęło nam trochę czasu, a sprawa swój finał miała w Samorządowym Kolegium Odwoławczym, które przyznało nam rację i zobligowało miasto do ponownego rozpatrzenia sprawy, z czego Urząd wywiązał się w grudniu ubiegłego roku. Zestawienie wydatków jakie otrzymaliśmy dotyczy tylko informacji zamieszczanych przez Urząd Miasta Ostrowca Św.
Poniżej przedstawiamy zestawienie z poszczególnych lat, jakie otrzymaliśmy z Urzędu Miasta:
Okres od 01.01.2014 do 31.12.2014
OST – Press Agencja Reklamowa Gazeta Ostrowiecka Sp. z o. o. – 83 148,00 zł plus w ramach zadania Eco Ostrowiec – 4 500,00 zł;
Echo Media Spółka z o. o. – 1230,00;
Effect Studio Company Agnieszka Cybulska – 140 220,00
W sumie w roku 2014 miasto wydało : 229 098,00 zł
Okres od 01.01.2015 do 31.12.2015 r.
OST – Press Gazeta Ostrowiecka Spółka z o. o – 106 641,00 plus 7 489,50 (publikacja artykułu w ramach kampanii Eko Ostrowiec), a także w styczniu 2015 – ogłoszenia Mienia Wydziału Komunalnego);
Polska Press Sp. z. o.o – 4 353,60 zł;
Maj-Media Mariusz Jabłoński – 4 400,00 zł;
Effect Studio Company Agnieszka Cybulska – 85 054,50;
W sumie w 2015 roku miasto wydało: 207 938,60 zł.
Okres od 01.01.2016 do 31.12.2016 r.
OST- Press Gazeta Ostrowiecka Spółka z o. o – 104 058,00 plus za kampanię Eko Ostrowiec – 14 856, 00 zł;
Maj-Media Mariusz Jabłoński – 8 400,00 zł;
Effect Studio Company Agnieszka Cybulska – 116 604,00 zł;
Polska Press Sp. z o. o. – 10 584,24
W sumie 2016 roku miasto wydało: 254 502, 24 zł
Okres od 01.01.2017 do 31.12.2017 r.
OST Press Gazeta Ostrowiecka – 122 877,00 zł;
Polska Press Sp. z o. o – 8 460, 60;
Maj-Media Mariusz Jabłoński – 10 800,00;
Efect Studio Company Agnieszka Cybulska – 10 994,99 zł;
Agencja Rozwoju Lokalnego Sp. z o. o – 3 350, 00.
DLF Invest Spółka z o.o – 7 977,78 zł.
W sumie w 2017 roku: 164 460,29 zł.
Okres od 01.01.2018 do 31.12.2018
OST – Press Gazeta Ostrowiecka Spółka z o.o. – 140 916,00 zł;
Polska Press – 13 504, 90 zł;
MAJ-Media Mariusz Jabłoński – 13 200,00 zł;
Effect Studio Company Agnieszka Cybulska – 19 880,50 zł;
Agencja Rozwoju Lokalnego – 5 130,00 zł;
DLF Invest Spółka Z.o.o – 1 953, 24, a także za audycje na żywo – 4 858,50
Świętokrzyska Grupa Mediowa – 922, 50 zł
Suma za rok 2018: 200 365,64 zł
Okres od 1 stycznia 2019 do 31 maja 2019
DLF Invest Sp. z o. o. – 1082,40 zł;
Effect Studio Agnieszka Cybulska – 184,50 zł;
Maj-Media Mariusz Jabłoński – 4 600,00 zł;
OST-Press Gazeta Ostrowiecka – 50 774, 40 zł;
Polska Press Sp. z o. o. – 3 353, 00 zł;
Świętokrzyska Grupa Mediowa – 3056,56 zł.
W sumie od 1 stycznia do 31 maja 2019 roku: 63 050,86 zł.
Sumując wydatki otrzymujemy zawrotną kwotę 1 119 415, 63 zł.
Otwartym pozostaje pytanie co miasto mogłoby zyskać za ponad milion złotych rezygnując ze środków na promocję i płatne informatory…
Dla równowagi proponuję podać kwoty jakie wydało biedne Starostwo w tym samym okresie na promocję.
To dużo czy mało bo nie wiem. Jak to ma się do innych miast. Ktoś wie czy pompujemy balonik
Rocznie Miasto wydało średnio kwotę 186569,16 zł.
Starostwo w 2018 (bo zapewne chodzi ci o rządy PIS) wydało rocznie około 20-26 tys.
Ale już za rządów KWW w 2019 kwota podwoiła się do 60 472,35 tys. Wydano o 2 908, 35 zł. niż zaplanowano, w tym szczęściarzem znów okazała się Gazeta Ostrowiecka, która od lutego do grudnia 2019 roku zarobiła – 56 364, 75 zł .
Starostwo Powiatowe kupiło też ... ciągnik wraz z kosiarką za ponad 350 tysięcy złotych pisaliśmy całkiem niedawno. Zakup o tyle kontrowersyjny, że na remonty w szkołach przeznaczono niewiele więcej, bo zaledwie 380 tys, zł.
https://naostro.info/wiemy-jakie-kwoty-wydalo-starostwo-w-2019-roku-na-promocje-w-lokalnych-mediach/
To miasto przez tyle lał b mało wydało na promocje
Kwoty, jakie co roku wpływają na konta poszczególnych redakcji mogą powodować zawrót głowy. Ich przekrój jest spory. Waha się od kilku do kilkuset tysięcy. Są redakcje, które na zamieszczaniu płatnych informacji „zarabiają” bądź zarabiały rocznie ponad 100 tysięcy. Wśród wyszczególnionych pozycji w zestawieniu obrotów dla kontrahentów znaleźć można prawdziwe perełki, jak audycja na żywo w lokalnym radiu, której koszt wyniósł 4 305, 50 zł, film promocyjny przedstawiający potencjał gospodarczy miasta, którego koszt wyniósł 1 219,51 zł, emisja komunikatów wyborczych za 1230, 30 zł, za którą miasto zapłaciło 30 października 2018 roku, emisja dwóch amatorskich filmów edukacyjnych dotyczących segregacji odpadów komunalnych w Ostrowcu Św. za 12 300,00 zł. Plik dokumentów, jakie otrzymaliśmy do najcieńszych nie należy.
Wśród mediów,które opublikowały, bądz wyemitowały płatne materiały promocyjne znalazły się: OST-Press Gazeta Ostrowiecka, MA-MEDIA Mariusz Jabłoński (portal ostrowiecnews), Effect Studio Company Agnieszka Cybulska (Lokalna TV) , Polska Press Sp. z o. o (Echo Dnia) , DLF Invest Sp. z.o. o (Radio Ostrowiec), Agencja Rozwoju Lokalnego (TV Ostrowiecka), Świętokrzyska Grupa Mediowa (Radio Rekord, portal cozadzien.pl, a także tygodnik 7 Dni).
https://naostro.info/wiemy-jakie-kwoty-wydalo-miasto-na-promocje-i-informatory-w-mediach/
Milion złotych to mało? I to tylko z UM ciekawe ile tych środków zostało wydanych ze spółek miejskich?
Pytałem jak to się ma do innych miast podobnej wielkości. Żeby mieć jakieś porównanie. Bo sama cyfra nic nam nie mówi.
To jest bardzo duża kwota bo dotyczy tylko urzędu miasta. A jak patrze na inne portale to reklamują się także spółki i szkoły. Może warto i o to zapytać. Pojawia się też pytanie czy jak się dostaje po 100 tysięcy rocznie na redakcję, to czy dziennikarzom w niej pracującym łatwo jest zachować obiektywizm i rzetelność dziennikarska?
No ale jakie kwoty na ten cel wydają inne miasta. Czy promocja ma tyle kosztować czy wyrzucamy kasę.
Kiedyś na sesji rady miasta chyba radny Lata apelował żebyśmy nie porównywali się do innych miasta. Jak na miasto które uległo totalnej degradacji: brak miejsc pracy, nowych zakładów, mieszkań, przyciągania młodych ludzi to milion złotych to o milion za dużo. Pokazuje to totalna niegospodarność miasta. Poza tym jaki jest sens promocji miasta w lokalnych mediach? Miasto które się rozwija i po którym widać rozwój inwestycyjny nie potrzebuje informatorów ani filmów reklamowych za bajońskie sumy.
Rozumiem. Ale należy określić czy to są bajońskie sumy w porównaniu do innych miast czy nie.
I czy ta promocja miała też cel edukacyjny, wychowawczy. Bo jeżeli miasto x wydaje 50 tyś a my bańke to wiedz że coś się dzieje.
Niby do kogo mielibyśmy się porównywać jako miasto? Do Stalowej Woli? Warszawy? Krakowa? Starachowic? Jakie kryterium przyjąć? Poza tym kto udowodni zasadność promowania niby programów edukacyjnych? Dziś można wszystko podciągnąć pod edukacje. A tak naprawdę nic to w praktyce nie daje. Jakoś nie za bardzo wierze żeby młodzież kupowała Ostrowiecką. Prawda jest taka że to pieniądze wyrzucone w błoto. Powtórzę raz jeszcze - jaki jest sens promowania miasta w lokalnych mediach?
To nie do mnie takie pytania. Ale moim zdaniem nie zadałeś sobie trudu aby mieć jakiekolwiek porównanie do czegokolwiek.
Bazuje na podstawowej informacji - z której wynika że milion złotych poszedł na promocje. I to powinno przerażać jak lekka ręką szasta się publicznymi pieniędzmi.
Do czego i kogo się porównywać milion to milion a jakby ten milion przeznaczyć chociażby na promocje festiwalu Wielki Ogień który świetnie wypromowały nasze smutne jak piz... miasto