Zawsze trzebabyło czekać dłużej niż miesiąc na komisję lekarską w PZOON...
Ja dostałem już drugi raz na kolejne 5 lat.
Zero znajomości jakichkolwiek.
"2 grupę", tzn. stopień umiarkowany ? Może masz coś bardziej poważniejszego niż tylko jakiś tam upadek w zimie :)
Na 5 lat dostałeś już na pierwszej "komisji lekarskiej" ? Zależy co komu dolega i jakie są rokowania. A czemu np. po roku nie zmieniono pani Marzenie grupy na 3-cią, czyli na lekki stopień niepełnosprawności ? Aż taka chora chyba nie była skoro już tego samego roku startowała w wyborach parlamentarnych do Senatu RP.
2019-08-16 13:20 | Radio Rekord | Marzena Dębniak, starosta ostrowiecki niezależną kandydatką w wyborach parlamentarnych do Senatu".
- Są w życiu każdego człowieka takie chwile, że trzeba podjąć decyzję i taką decyzję podjęłam. Nie można stać z boku."
Wybory do Sejmu i Senatu odbyły się 13 października 2019 r.
Na komisji pytaja też czy się pracuje / czy choroba nie uniemożliwia pracy zawodowej.
Na pierwszej i potem też na drugiej.
Musiała dostać 1-wszą grupę na 3 lata, ponieważ za 2-gą grupę nie ma zasiłku pielęgnacyjnego. Jest od tej reguły wyjątek: W przypadku umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, zasiłek pielęgnacyjny otrzymuje osoba, u której niepełnosprawność wystąpiła przed ukończeniem 21 roku życia. https://aeger.pl/umiarkowany-stopien-niepelnosprawnosci-a-zasilek-pielegnacyjny/
To przyznawanie grup inwalidzkich powinno być zaostrzone i bardzo rzetelne. Jak się słyszy kto dostaje nieraz grupę to się scyzoryk w kieszeni otwiera. Znam takiego hipochondryka, który teoretycznie już powinien, ze swoimi wszystkimi schorzeniami, wąchać kwiatki od spodu. A silne chłopie, robotne, ale grupa jest.
Ale wiecie jak to niekiedy bywa - nie masz rak i nóg to komisja powie, ze możesz w chórze śpiewać. Są chorzy i chorsi. Miłego dnia zdrowym inwalidom z grupami.
"Przez kilka tygodni starostwo powiatowe w Ostrowcu Świętokrzyskim zarządzane będzie przez wicestarostę Andrzeja Jabłońskiego, który otrzymał wszystkie pełnomocnictwa od przebywającej w szpitalu starosty Marzeny Dębniak.
Starosta ostrowiecki Marzena Dębniak od niedzieli 6 stycznia 2019 r. przebywa w szpitalu. Doznając urazu, który był następstwem upadku trafiła na stół operacyjny.
https://www.youtube.com/watch?v=Gd5X84Toh0o
Okres rehabilitacji starosty ostrowieckiego Marzeny Dębniak potrwa kilka tygodni.
[czyli rokowania były takie, że po kilku tygodniach miała być w pełni zdrowa]
Przez ten czas obowiązki w zakresie funkcjonowania starostwa i samej funkcji starosty sprawowane będą przez Andrzeja Jabłońskiego-wicestarostę powiatu ostrowieckiego.
Pani staroście życzymy szybkiego powrotu do zdrowia."
źródło: Lokalna TV
09.01.2019 | Obowiązki starosty ostrowieckiego przejął wicestarosta
Oczywiście można gdybać... 12.04.2019 Powiat nie odwoła się od wyroku sądu
https://www.youtube.com/watch?v=3aUAOedLxDM
"(...) Jak poinformowała na konferencji prasowej starosta Marzena Dębniak, od decyzji Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach nie będzie składane odwołanie. Spowodowane jest to tym, że ostateczny wyrok mógłby zapaść nawet za dwa lata. (...)"
Mopsy to małe pieski, które podbiły świat. Tak w skrócie można opisać mopsy https://cowsierscipiszczy.pl/mops/
Zobaczmy co tam słychać w Jeleniej Górze...
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze ogłasza nabór kandydatów na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: - zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jeleniej Górze
Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę,
Wymiar czasu pracy: pełny etat,
Termin zatrudnienia: kwiecień 2023 roku,
Miejsce zatrudnienia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze, 58-506 Jelenia Góra al. Jana Pawła II nr 7.
I. Wymagania niezbędne, jakie powinni spełniać kandydaci:
(...)
6. posiadać wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane – prawnicze, ekonomiczne, administracyjne, pedagogiczne, socjologiczne, praca socjalna, nauki o rodzinie),
7. posiadać co najmniej 7 – letni staż pracy zawodowej w pomocy społecznej, w tym co najmniej 5 – letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych ze szczególnym uwzględnieniem pomocy społecznej,
8. posiadać specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
9. posiadać doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego lub jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego,
10. wymagana znajomość przepisów dotyczących; pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, osób niepełnosprawnych, postępowania administracyjnego, finansów publicznych, ubezpieczeń społecznych, zamówień publicznych, ochrony danych osobowy
II. Wymagania dodatkowe:
(...)
III. Zakres zadań wykonywanych na kierowniczym stanowisku urzędniczym będzie obejmować między innymi:
1. kierowanie i nadzór nad realizacją zadań Ośrodka z zakresu pomocy społecznej
i innych ustaw,
2. nadzór nad należytym i terminowym załatwianiem spraw przez podległe komórki organizacyjne oraz nad prowadzeniem dokumentacji Ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami i innymi zaleceniami,
3. ustalanie zadań i organizacji pracy poszczególnym pracownikom podległych działów Ośrodka,
4. dokonywanie okresowej oceny podległych kierowników i pracowników Ośrodka,
5. nadzór nad prawidłową realizacją budżetu w podległych komórkach organizacyjnych,
6. koordynacja i nadzór nad sporządzaniem sprawozdań, planów finansowych oraz analiz,
7. prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawie wpływających skarg i odwołań oraz nadzór na dokumentacją Ośrodka w tym względzie,
8. wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu działania Ośrodka, należących do właściwości gminy i powiatu, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Jelenia Góra,
9. nadzór nad windykacją należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń,
10. współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, instytucjami i wymiarem sprawiedliwości w zakresie rozszerzania i podnoszenia poziomu usług realizowanych przez Ośrodek,
11. nadzór nad pozyskiwaniem środków zewnętrznych,
12. pełnienie zastępstw w czasie nieobecności dyrektora Ośrodka.
IV. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
(...)
V. Kandydat na kierownicze stanowisko urzędnicze musi złożyć:
(...)
3. dokumenty (kserokopie) potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych,
4. dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia oraz przebieg pracy zawodowej (kserokopie świadectw pracy, zaświadczenia o szkoleniach, odbytych kursach),
(...)
VI. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów
(...)
(...)
Pani Salwerowicz też chyba została zatrudniona na stanowisku dyrektora MOPS bez posiadania wymaganych kwalifikacji.
Był wówczas w ogóle ogłoszony jakiś konkurs na stanowisko dyrektora MOPS ?
W BIPie nie ma na ten temat żądnej informacji. 11.05.2016 Magdalena Salwerowicz dyrektorem MOPS https://www.lokalnatelewizja.pl/artykul/8277,magdalena-salwerowicz-dyrektorem-mops