czy spotkaliscie sie w ostrowcu odmowy zwrotu towaru i zrocenia pieniedzy? jesli tak to w jakim sklepie?
tak w kiku sklepach... takie mamy prawo
W LECLERCU mają takie praktyki jeżeli chcesz zwrócić towar w stanie nie naruszonym to najpierw musisz zakupić dany towar za równowartość kwoty wydanej i idziesz do punktu informacyjnego z nowym towarem i paragonem i dopiero zwracasz pierwotnie zakupiony towar dostajesz dopiero wtedy pieniądze-miałem trzy takie sytuacje i postanowiłem że więcej tam innych towarów jak żywność kupował nie będę.
23:18 zwracalem w lecie wentylator ktory dzialal pol godziny i nic nie musialem kupowac
Zwrot pieniędzy za zakupiony towar jest wyłącznie dobrą wolą sprzedawcy.Nie istnieje takie prawo,że kupujący może zwrócić bo mu sie towar przestał podobać.Jakos ludzie nie pamiętają o tym.Wydaje się im że im wszystko wolno.A tu niestety nie.Zakup należy przemyśleć.Co innego zakupy poza siedziba firmy.Internet,oraz handel niestacjonarny.Tu jest 10 dni na zwrot.To prawo konsumenta.
Sklep nie ma obowiązku przyjęcia od Ciebie towaru (chyba, że zakupiłeś go przez internet).
Zwrotu towaru możesz dokonać zawsze jeżeli posiadasz dowód zakupu w ciągu 7dni.
http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/reklamacja/279937,Nie-oplaca-sie-zwlekac-z-reklamacja.html
A gdzie to 7 dni wyczytałeś? Bo ja jakoś takiego prawa nie mogę nigdzie znaleźć?
W RTV AGD w Galerii
http://dziendobry.tvn.pl/video/zwrot-towaru-obowiazek-czy-dobra-wola-sprzedawcy,1,newest,59915.html
W razie wszelkich wątpliwośći:
Nazwa: Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Urząd: Starostwo Powiatowe Ostrowiec Świętokrzyski
Miasto: 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
Adres: ul. Iłżecka 37
Telefon: tel.: (041) 247 61 42; fax: (041) 247 69 65
Email: rzecznikkonsumeta@ostrowiec.starostwo.gov.pl
Zwrot pieniędzy tylko wówczas, gdy towar jest niezgodny z umową, nie dlatego, że się np. rozmysliśmy. Takie u nas prawo. Choć np. w Anglii każdy towar można zwrócić, jak go nie chcemy, obojętnie z jakiego względu i nie ma żadnego problemu (np. kupiłem 2 opakowania mąki, poszło tylko jedno, to drugie mogę zwrócić, bo mi niepotrzebne).
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem sklep nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu zakupionego towaru. Tylko dzięki uprzejmości sprzedającego może się tak zdarzyć. Tylko zakupy robione na odległość: internet, sklepy wysyłkowe - muszą przyjąć od nas towar jeśli zdążymy w ciagu 10 dni od daty wystawienia paragonu/faktury odesłać dany towar/rzecz , oraz niektóre sieciówki oferują możliwość zwrotu lub wymiany towaru.
Ale to tylko dobra wola, nie przepis. Zgodnie z prawem - nie muszą.
Dokładnie-tylko dobra wola sprzedawcy pozwala nam zwrócić towar gdy się rozmyślimy-ale przede wszystkim tylko i wyłącznie za okazaniem paragonu z kasy-często spotykałam się ze stwierdzeniem- ale ja dopiero co byłam...-pani mnie widziała itp.Zawsze bierzcie paragony - była taka akcja na Polnej latem"wez paragon"